Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että vanhemmat eivät osaa päästää irti...

Vierailija
09.10.2017 |

Olen perheen kuopuksena asunut nyt kolme vuotta pois vanhempieni luota. Meillä on suunnilleen välimatkaa alle puoli kilometriä. Olen suurimman osan vapaapäivistäni, mitä töistä on ollut, viettänyt heidän luonaan kyläilemässä muutamia tunteja kerrallaan. En ole pyytänyt heiltä poismuuton jälkeen mitään missään muodossa ilman vastiketta. Jossain vaiheessa halusin pitää etäisyyttä, koska se tuntui häiritsevän omaa itsenäisyyttä ja en mielestäni viettänyt tarpeeksi aikaa itsekseni. Mutta aina, kun ilmoitan että voisin tulla päivänä X (kun en yksinkertaisesti aina ehdi tulla aiemmin, vaikka haluaisin) ja jos päiviä on enemmän kuin muutama vierailujen välissä, ilmapiiri muuttuu eräänlaiseksi "surkutteluksi", mikä on helposti havaittavissa, vaikka yrittävät sitä kuitenkin peittää.

Välitän heistä enemmän kuin kenestäkään muusta, mutta jotenkin tuntuu että jatkuvat vierailuni vain ruokkivat sitä riippuvaisuutta ja toisaalta estää omaa itsenäisyyttä. Tämä huono olo asiasta korostuu myös sillä, että he eivät ole muutamaa kertaa lukuunottamatta vieraillut omassa asunnossani, vaikka olen pyytänyt myös heitä käymään täällä.

En oikeastaan hae mitään apua asiaan täältä, mutta halusinpa päästää hieman tunteita pois pään sisältä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kauemmas.

Vierailija
2/2 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa opetella olemaan vähän säälimättömämpi. Sulla on aikuisena täysi oikeus omaan elämään, he ovat tämän "diilin" tehneet kun ovat lapsia hankkineet ja heidän täytyy oppia elämään ilman lapsia. Osa lähtee jopa ulkomaille tai muuten kauas.

Ymmärrän kyllä ristiriitaiset tunteesi. Meilläkin oli vaikea irrottautuminen, varsinkin kun isäni sairastui ollessani parissa kymmenissä ja äiti jäi sitten yksin kun olin 26. Silti vähän harmittaa, että en koskaan tullut tehneeksi kunnollista irtiottoa vanhemmista ja eivätkä he myöskään kannustaneet kokeilemaan siipiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan