****MAALISKUISTEN -05 perjantai&viikonloppu*****
Kommentit (23)
Mikä siinä on, nyt kun yöt menevät suurinpiirtein loistavasti niin nukutuksesta on tullut tunnin- puolentoista rumba!!!!!!! Ei jaksa ymmärtää mikä hitto siihen on tullut, viellä viikko sitten nukahti 5-15minuutissa nyt ei. Voiskos olla että nää valoisat illat tekee sen että uni ei tule ennenkuin on tarpeeksi pimeää....ei hitto. Onneksi mies pelasti pinteestä ja meni nukuttamaan kun mä en enää kestänyt puolentunnin jälkeen sitä hihkumista ja pyörimistä ja löpinä höpinää!!!!!! Nyt kuuluu itkua, voi olla että mulle tulee kohta komento takaisin...........
MARANTA: me hankittiin pimennysverhot tossa muutama viikko sitten, koska en tod. halunnu herätä aamulla 5 aikaan! Eli ne on toiminu hyvin, aamut alkaa samaan aikaan kuin talvella (eli valitettavasti jo 6.30 mut kuitenkin). Ikeasta saanee halvimmalla, esim. 2 m leveä oli siellä vain 20 eukkaa. Ja sieltä löytyy sekä valkoista että tummansinistä, meillä valkoiset.
1. RUOKAILU
sujuu taas. välillä oli kausia ettei mikään maistunut. sormiruoka menee itse, muuten lusikalla syötetään, joitain satunnaisia lusikallisia saa sohittua itsekin suuhun :)
2.MAITO JA TUTTIPULLO
Tuttelia annetaan, kokeiltiin jo kerran tavismaitoa mutta masu meni sekaisin. nyt kohta kokeillaan uudestaan. Tutteli ei menen kylmänä, joten vähän lämmitetaan. Huoneenlämpöisenä menee kyllä. Ja maito juodaan pullosta. Nokkamukista otetaan vain yksi hörppy...
3.TUTTI
Tutti on tärkeä päivällä ja illalla
4.POTTAILU
päiväkodissa pottailee ja tulostakin siellä tulee, kotona harvemmin
5.ULKOILU
Päiävkodissa arkena aamu ja iltapäivällä, kotosalla usein aamupäivästä tunnin verran. nukkui pitkään unet ulkona 2-3 tuntia mutta nyt siirtyy sisälle koisimaan.
6.KARKKI
on saanut keksiä ja jäätelöä ja sulkaanhitusia
7.MOTORIIKKA
kävelee, kiipeilee, nyt on jo vauhtia niin paljon, että ottaa jo välillä pari juoksuaskeltakin. näprää ja tutkii joten hienomotoriikkakin on ok
8.PUHE
" kakka" yleissanana lisäksi tunnistettavasti " ihi" " äiti" muuten omaa höpinää
9.YÖT
usein 20-6/6.30 heräämättä
t: vupii+poitsuli