Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululaisilla kaverien takia ainoa malli on perheellisyys. Se on väärin, kun ajattelee tulevaisuutta

Vierailija
09.10.2017 |

Koululaisen tulisi nähdä ja sisäistää, että on täysin mahdollista elää elämäänsä ilman lapsia. Asiasta pitäisi puhua myös koulussa, jotta lapset voisivat jo ajoissa miettiä, haluavatko hankkia lapsia vai eivätkö. Liian usein perheellisyys on ainoa tarjottu vaihtoehto. Kun ilman perhettä elämä on täysin erilaista ja parempaa. On hirvittävää, että niin moni joutuu perheellisyyteen ja kärsii siitä koko elämän.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli luokkiin tyhiä pulpetteja merkkaamaan niitä potentiaalisia lapsia, joita vapaaehtoisesti lapsettomat eivät tehneet?

Vierailija
2/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu perheellisyyteen? Kyllä ihmiset ihan itse hoksaavat haluavatko perheen vai eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu perheellisyyteen? Kyllä ihmiset ihan itse hoksaavat haluavatko perheen vai eivät.

Julkinen paine on vahva perheen hankkimiseen. Jos muuta mallia ei ole ollut lapsesta saakka, voi olla, ettei ihmiselle tule edes mieleen, että lapsettomanakin voisi elää. Perhe vain hankitaan, koska muuta vaihtoehtoa ei tule mieleen.

Vierailija
4/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti lapseton opettaja ja ajattelen ihan samalla lailla. Minulta kesti parikymppiseksi asti oivaltaa, että lapsettomana voi elää rikasta ja onnellista elämää, josta ei puutu välittämistä ja elämyksiä. Se on liian myöhään, ja siksi puhun omien oppilaideni kanssa lapsettoman elämäntavan mahdollisuuksista ainakin pari kertaa vuodessa. Tällaista velapropagandaa siis tarjolla ainakin yhdessä koukussa. 😂

Vierailija
5/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on niin helppoa. Voi siivota ilman että joku sotkee, voi matkustella rauhassa, voi tehdä töitä rauhassa, voi töiden jälkeen rentoutua rauhassa, ei tarvitse tehdä ruokaa jos ei halua, ei tarvitse syödä tiettyyn aikaan jos ei halua, voi mennä yhtäkkiä elokuviin, voi käydä ulkona kävelemässä jos haluaa, eikä tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
6/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan niitä ihmisiä, joihin mainokset eivät omasta mielestäsi vaikuta.

Vierailija
7/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki lapset ole tyhmiä. Itse tajusin jo päiväkodissa, ettei ole pakko mennä naimisiin ja haluta lapsia. Ja silti menin ja sain.

Vierailija
8/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsi lastenkotiin niin saa elää perheetöntä elämää ja näkee perheettömiä lapsia, sillähän ongelma ratkaistu.

Vierailija
9/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon omituisin avaus jo maanantaina!

Vierailija
10/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset tajuaa, että työttömiäkin on, kun koulussakin opet on töissä? Sinne pitää saada jotain norkoilijoita näyttämään, että on sitä elämää vaikkei töitä olisikaan!

Vierailija
11/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin on ollut ihan lapsuudesta saakka aivan selvää että jollakin ihmisillä on lapsia ja joillakin ei. Eikö ap:n ja kumppanien elämässä ole ollut mukana petheettömiä aikuisia?

Vierailija
12/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma tai kavereiden perhe ole ainut mitä lapsi näkee. Lapsen ympärillä elää varmasti myös naimattomia sukulaisia, joiden elämää voi tarkkailla.

Vierailija
13/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on niin helppoa. Voi siivota ilman että joku sotkee, voi matkustella rauhassa, voi tehdä töitä rauhassa, voi töiden jälkeen rentoutua rauhassa, ei tarvitse tehdä ruokaa jos ei halua, ei tarvitse syödä tiettyyn aikaan jos ei halua, voi mennä yhtäkkiä elokuviin, voi käydä ulkona kävelemässä jos haluaa, eikä tarvitse olla huolissaan.

Jos tuollaisia asioita haluaa elämältä, niin mikä ettei.

En mä kyllä mun lapsia vaihtaisi siihen, että saa mennä leffaan yhtäkkiä. Tai siihen että pääsee ulos kävelemään (mitä hittoa muutenkaan😂), pääsen mä nytkin. Lapsen kamssa, yksin tai koko perheen kanssa.

Vierailija
14/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vapaaehtoisesti lapseton opettaja ja ajattelen ihan samalla lailla. Minulta kesti parikymppiseksi asti oivaltaa, että lapsettomana voi elää rikasta ja onnellista elämää, josta ei puutu välittämistä ja elämyksiä. Se on liian myöhään, ja siksi puhun omien oppilaideni kanssa lapsettoman elämäntavan mahdollisuuksista ainakin pari kertaa vuodessa. Tällaista velapropagandaa siis tarjolla ainakin yhdessä koukussa. 😂

Todella upeaa. Hatunnosto.

Vierailija
15/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän se olet hauska.

Vierailija
16/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä mun lapsia vaihtaisi siihen, että saa mennä leffaan yhtäkkiä. Tai siihen että pääsee ulos kävelemään (mitä hittoa muutenkaan😂), pääsen mä nytkin. Lapsen kamssa, yksin tai koko perheen kanssa.

Vapaus ja spontaanius merkitsevät ainakin minulle valtavasti enemmän kuin vanhemmuus.

Vierailija
17/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella upeaa. Hatunnosto.

Kiitti. 😊

Vierailija
18/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näitä heikosti suomea osaavia kirjoittajia kuten ap oikein piisaakin av-palstalla? Oletko ap maahanmuuttaja vai joku teini, joka ei osaa kunnolla suomea somen liikakäytön takia?

Tuosta aloituksessa on liuta epäloogisia lauseita, ja otsikko on täysin käsittämätön.

Lienet sama tyyppi, joka yritti mongertaa jotakin polttariensa valmistelutapaamisesta ja kaverista, joka ei hylännyt seuralaistaan tullakseen tapaamiseen mukaan.

Vierailija
19/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaus ja spontaanius merkitsevät ainakin minulle valtavasti enemmän kuin vanhemmuus.

Ihan sama, mikä sulle on tärkeää. Mulle rakkaus ja lähimmäiset ovat tärkeintä. Eikä lapset ole mikään este spontaanille kävelylle.

ohis

Vierailija
20/34 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on olemassa sen takia että hänen vanhempansa, jotka ovat hänen tärkeimmät roolimallinsa, hankkivat lapsia.

Lapsia saavat vain lapsia tekevät, lapsettomien on mahdotonta kasvattaa ketään omaan elämäntapaansa, koska jos he niin tekisivät niin "tadaa!" eivät he olisi enää lapsettomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän