Koululaisilla kaverien takia ainoa malli on perheellisyys. Se on väärin, kun ajattelee tulevaisuutta
Koululaisen tulisi nähdä ja sisäistää, että on täysin mahdollista elää elämäänsä ilman lapsia. Asiasta pitäisi puhua myös koulussa, jotta lapset voisivat jo ajoissa miettiä, haluavatko hankkia lapsia vai eivätkö. Liian usein perheellisyys on ainoa tarjottu vaihtoehto. Kun ilman perhettä elämä on täysin erilaista ja parempaa. On hirvittävää, että niin moni joutuu perheellisyyteen ja kärsii siitä koko elämän.
Kommentit (34)
Joutuu perheellisyyteen? Kyllä ihmiset ihan itse hoksaavat haluavatko perheen vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Joutuu perheellisyyteen? Kyllä ihmiset ihan itse hoksaavat haluavatko perheen vai eivät.
Julkinen paine on vahva perheen hankkimiseen. Jos muuta mallia ei ole ollut lapsesta saakka, voi olla, ettei ihmiselle tule edes mieleen, että lapsettomanakin voisi elää. Perhe vain hankitaan, koska muuta vaihtoehtoa ei tule mieleen.
Olen vapaaehtoisesti lapseton opettaja ja ajattelen ihan samalla lailla. Minulta kesti parikymppiseksi asti oivaltaa, että lapsettomana voi elää rikasta ja onnellista elämää, josta ei puutu välittämistä ja elämyksiä. Se on liian myöhään, ja siksi puhun omien oppilaideni kanssa lapsettoman elämäntavan mahdollisuuksista ainakin pari kertaa vuodessa. Tällaista velapropagandaa siis tarjolla ainakin yhdessä koukussa. 😂
Lapsettomuus on niin helppoa. Voi siivota ilman että joku sotkee, voi matkustella rauhassa, voi tehdä töitä rauhassa, voi töiden jälkeen rentoutua rauhassa, ei tarvitse tehdä ruokaa jos ei halua, ei tarvitse syödä tiettyyn aikaan jos ei halua, voi mennä yhtäkkiä elokuviin, voi käydä ulkona kävelemässä jos haluaa, eikä tarvitse olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan niitä ihmisiä, joihin mainokset eivät omasta mielestäsi vaikuta.
Eivät kaikki lapset ole tyhmiä. Itse tajusin jo päiväkodissa, ettei ole pakko mennä naimisiin ja haluta lapsia. Ja silti menin ja sain.
Laita lapsi lastenkotiin niin saa elää perheetöntä elämää ja näkee perheettömiä lapsia, sillähän ongelma ratkaistu.
Viikon omituisin avaus jo maanantaina!
Miten lapset tajuaa, että työttömiäkin on, kun koulussakin opet on töissä? Sinne pitää saada jotain norkoilijoita näyttämään, että on sitä elämää vaikkei töitä olisikaan!
Kyllä minullekin on ollut ihan lapsuudesta saakka aivan selvää että jollakin ihmisillä on lapsia ja joillakin ei. Eikö ap:n ja kumppanien elämässä ole ollut mukana petheettömiä aikuisia?
Ei oma tai kavereiden perhe ole ainut mitä lapsi näkee. Lapsen ympärillä elää varmasti myös naimattomia sukulaisia, joiden elämää voi tarkkailla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on niin helppoa. Voi siivota ilman että joku sotkee, voi matkustella rauhassa, voi tehdä töitä rauhassa, voi töiden jälkeen rentoutua rauhassa, ei tarvitse tehdä ruokaa jos ei halua, ei tarvitse syödä tiettyyn aikaan jos ei halua, voi mennä yhtäkkiä elokuviin, voi käydä ulkona kävelemässä jos haluaa, eikä tarvitse olla huolissaan.
Jos tuollaisia asioita haluaa elämältä, niin mikä ettei.
En mä kyllä mun lapsia vaihtaisi siihen, että saa mennä leffaan yhtäkkiä. Tai siihen että pääsee ulos kävelemään (mitä hittoa muutenkaan😂), pääsen mä nytkin. Lapsen kamssa, yksin tai koko perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti lapseton opettaja ja ajattelen ihan samalla lailla. Minulta kesti parikymppiseksi asti oivaltaa, että lapsettomana voi elää rikasta ja onnellista elämää, josta ei puutu välittämistä ja elämyksiä. Se on liian myöhään, ja siksi puhun omien oppilaideni kanssa lapsettoman elämäntavan mahdollisuuksista ainakin pari kertaa vuodessa. Tällaista velapropagandaa siis tarjolla ainakin yhdessä koukussa. 😂
Todella upeaa. Hatunnosto.
Vierailija kirjoitti:
Sähän se olet hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä mun lapsia vaihtaisi siihen, että saa mennä leffaan yhtäkkiä. Tai siihen että pääsee ulos kävelemään (mitä hittoa muutenkaan😂), pääsen mä nytkin. Lapsen kamssa, yksin tai koko perheen kanssa.
Vapaus ja spontaanius merkitsevät ainakin minulle valtavasti enemmän kuin vanhemmuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella upeaa. Hatunnosto.
Kiitti. 😊
Miten näitä heikosti suomea osaavia kirjoittajia kuten ap oikein piisaakin av-palstalla? Oletko ap maahanmuuttaja vai joku teini, joka ei osaa kunnolla suomea somen liikakäytön takia?
Tuosta aloituksessa on liuta epäloogisia lauseita, ja otsikko on täysin käsittämätön.
Lienet sama tyyppi, joka yritti mongertaa jotakin polttariensa valmistelutapaamisesta ja kaverista, joka ei hylännyt seuralaistaan tullakseen tapaamiseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä mun lapsia vaihtaisi siihen, että saa mennä leffaan yhtäkkiä. Tai siihen että pääsee ulos kävelemään (mitä hittoa muutenkaan😂), pääsen mä nytkin. Lapsen kamssa, yksin tai koko perheen kanssa.Vapaus ja spontaanius merkitsevät ainakin minulle valtavasti enemmän kuin vanhemmuus.
Ihan sama, mikä sulle on tärkeää. Mulle rakkaus ja lähimmäiset ovat tärkeintä. Eikä lapset ole mikään este spontaanille kävelylle.
ohis
Lapsi on olemassa sen takia että hänen vanhempansa, jotka ovat hänen tärkeimmät roolimallinsa, hankkivat lapsia.
Lapsia saavat vain lapsia tekevät, lapsettomien on mahdotonta kasvattaa ketään omaan elämäntapaansa, koska jos he niin tekisivät niin "tadaa!" eivät he olisi enää lapsettomia.
Eli luokkiin tyhiä pulpetteja merkkaamaan niitä potentiaalisia lapsia, joita vapaaehtoisesti lapsettomat eivät tehneet?