Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun olet saanut lapsesi isoiksi,

Vierailija
09.10.2017 |

niin sitten alkaa uusi vaihe elämässä. Minkä ikäisiä lapsia tässä tilanteessa tarkoitetaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikä -- aikuisuus

Vierailija
2/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa pois muuttaneita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 eli kun huoltosuhde päättyy

Vierailija
4/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire päästä eroon lapsista? Mä rakastan mun alaikäisiä lapsia ja elän tässä hetkessä. Tulevaisuudesta ei kukaan tiedä.

Vierailija
5/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempi nyt 18v ja kuopus kohta 11v.

Kuopusta en vielä pidä niin isona, että elämässä alkaisi täysin uusi vaihe. Ehkäpä sitten, kun on 16v...

Vierailija
6/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempieni tapauksessa, kun olin 25.

Vierailija
7/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kiire päästä eroon lapsista? Mä rakastan mun alaikäisiä lapsia ja elän tässä hetkessä. Tulevaisuudesta ei kukaan tiedä.

Ei mullakaan ole kiire päästä eroon lapsista mutta sen tiedän melkein varmaksi että uusi vaihe alkaa kun lapset ovat lähteneet. Nautin siitä ajasta sitten, nyt on nyt. 💜

Vierailija
8/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se, kun lapset muuttavat pois kotoa. 

Vierailija
9/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on 32, eikä tässä ole kyllä mitään uutta vaihetta alkanut missään kohtaa. Täytyy pistää kohta kahvit tulemaan, kun se krapulaltansa herää, ettei ole sitten pahalla tuulella.

Vierailija
10/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten kun ovat 10v ja aika isoja jo.

Vierailija
11/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten kun pääsee lenkille yksinään.

Vierailija
12/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se oli se, kun pystyi lähtemään kotoa, ilman että tarvitsi etsiä lastenhoitajaa. Aika yksilöllistä, silloinkin, kun tarkoitetaan ihan terveitä lapsia. 

Vierailija
13/17 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, silloin kun lopettavat päiväkodin.

Vierailija
14/17 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä vielä monenlaista kun päiväkodin lopettavat.

Vierailija
15/17 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 15 ja 17. Ollaan läheisempiä kuin koskaan, ja ihan uudenlaisia kommunikoinnin muotoja. Minä panostan omaan hyvinvointiin ja unelmiin. Elämä on tosi ihanaa. Ja ihanat muistot pikkulapsiajasta myös

Vierailija
16/17 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin sitten alkaa uusi vaihe elämässä. Minkä ikäisiä lapsia tässä tilanteessa tarkoitetaan?

Lasten varttuessa tulee monenlaisia vaiheita jotka muuttaa elämää.

Ehkä ensimmäinen vaihe on se, kun perheessä ei ole enää vaippaikäisiä lapsia. Lähteminen ja kulkeminen helpottuu kun ei tarvi kantaa vaippa-tuttpullolaukkua mukana.

Seuraava vaihe on se kun ei ole enää päivähoitoikäisiä lapsia. Aikatalut helpottuu, kun ei ole sitä tarkkaa klo 17:00 rajaa, jolloin lapsi piti olla haettu päivähoidosta.

Siitä sitten pikku hiljaa lisää vapauksia, kun lapset pärjää pidempia aikoja ilman vanhempia ja osaavat itse hoitaa asioitaan. Kun ei ole enää alaikäisiä huollettavia, niin vastuu lasten tekemisistä on lapsilla itsellään.

Suurin muutos tulee sitten siinä vaiheessa kun lapset muuttaa omiin koteihinsa ja löytävät puolisot jne.

Vierailija
17/17 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan se muuttuu kun lapset kasvaa ja kehittyy. Kyllähän siinä vapaus lisääntyy sekä vanhemmilla että lapsella kun hän alkaa liikkua yksin ulkona ja on myös kotona yksinään. Ja se tietysti riippuu lapsen luonteesta ja hänen saamastaan kasvatuksesta. Jotkut vanhemmat kasvattavat lapsen rohkeaksi ja itsenäiseksi, jotkut taas käärivät pumpuliin ja työntävät tynnyriin. Siksi jotkut vanhemmat pitävät elämäänsä lasten kanssa helppona ja jotkut erittäin vaikeana. Valittajat harvoin hoksaavat että asiat johtuvat suurimmaksi osaksi siitä että miten itse on menneisyydessä toiminut.