Puolison epämääräinen käytös, mitä tehdä
Olemme olleet yhdessä vuosia. Lapsikin on. Yhdessä asutaan. Siinä vähän pohjaa.
Ennenaikaan puolisoni suunnitteli meille aina yhteistä aikaa. Ja teki läheisyyttä, pusutteluja ynnämuuta.
Nyt viimeaikoina tuo kaikki on alkanut häviämään. Minä yritän tehdä aloitteita että menen lähelle, halaan, muuta vastaavaa. Hän käytännössä väistää. Seksi ei ilmeisesti maistu, useammat illat ainakin jäänyt vaan toiveeksi, ku nukkuminen alkaa. Pusuttelu on myös semmoinen että minä aloitan, hän lopettaa.
Kaiken päälle soppaan on summattuna myös yksi miespuolinen flirttailija. En tiedä sen enempää, onko nyt loppunut semmoiset jutut.
En kuitenkaan tiedä miten ajattelisin. En pysty yksin rakentamaan suhdettamme uudelleen. Mitään vastavuoroisuutta ei tunnu olevan. Olen miettinyt että jos lopetan kaiken rakkauden antamisen, ymmärtääkö hän sitten ruveta ajattelemaan myös minua? Vai onko se viimeinen naula arkkuun
Kommentit (13)
Oletkos puhunut puolisosi kanssa tilanteesta ja suoraan kertonut miltä sinusta tuntuu?
Hei,'
Kun suhde menee takkuun eikä omat yritykset avata sitä auta, on varmaan hyvä mennä avaamaan tilannetta ammattilaisten kanssa. Kirkon perheasiain neuvottelukeskuksiin voi varata ajan (tosin jonoa voi olla) tai sitten yksityislle pari- ja perheterapeuteille. Ulkopuolinen keskusteluapu usein ohjaa vuorovaikutksen asian ytimeen, että päästään käsittelemään sitä, mikä oikeasti on oleellista.
Kolmannen osapuolen ihailu on ymmärrettävän imartelevaa, mutta se ei hoida eikä paranna ketään osapuolta. On uskallettava mennä oikeita asioita kohti (oma parisuhde) eikä paettava, jos tahtoo elämäänsä hyvää ja rakentavaa muutosta. Sen muutoksen lopputulosta ei voi tietää etukäteen. Mutta noinhan ei voine jatkua?
Ollaan puhuttu. Ja sovittu että tehdään asian eteen jotain. Mutta tuntuu kovasti siltä että yritän yksinään. Kuukaudenajan korjailtu mutta tuntuu että ainut joka yrittää on minä
AP
Silta elää ajan myötä väistämättä. Puolisosi on ehkä alkanut hahmottamaan tarpeitaan ja alkanut käsittelemään vuosikausia jatkuneita tyytymättömyyden tunteitaan ja miettii millaista elämää haluaa elää. Molempien päiden on elettävä mukana, jos suhdetta haluaa jatkaa teidän pitää molempien puhua tunteistanne.
Siis onko ap nainen vai mies? Ja kummalla on miespuolinen flirttailija?
Ap varmaa tarkottaa että mies on flirttaillu jollekkin. Väistämättä tulee mieleen että mies on ihastunu ehkä toiseen tai ainakin huomannut että muitakin naisia on.
Vaikea on polku, riippuen miten paljon painaa se että mies vielä pitää apstä ja se miten innokas hän on alkamaan uutta. Kas moni pitkä liitto on koossa vain tavan ja talouden vuoksi.
Puhu. Se on ainoa keino.
Mä taas käsitin että on joku kolmas henkilö kuviossa, se flirttaileva mies. Joka flirttaa joko ap:lle tai ap:n puolisolle jos ap on mies.
Olen mies itse siis, puoliso nainen ja tästä varmaan selviää kenelle tämä kolmas flirttailee :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Olen mies itse siis, puoliso nainen ja tästä varmaan selviää kenelle tämä kolmas flirttailee :D
AP
Joku mies on huomioinnut vaimosi naisena eikä äitinä piikana panopuuna. Vaikutat itse jäyhältä ja mielikuvitsettomalta, anteeksi vain. Sun on tuotava suhteeseen jotain uutta, raikasta ja sellaista mikä ilahduttaa vaimoa. Kaiken jatkaminen niinkuin aina ei ole ratkaisu. Huomio vaimoasi naisena.
Siltikään liitto ei välttämättä palaa entiseen. Se että itse lopetat kaikki välittämisen kertoo vaimolle sen minkä hän jo luulee olevankin. Viis välität.
Olen itse nainen. Mieheni on ihan hyvä mutta ikinä en ole hänelle kuin juuri lasten äiti, huusollinpitäjä ja pantava. Kun minut huomio toinem mies, oli liittomme loppu, vaikkei tämän toisen takia. Vaan sen takia että sain itseluottamusta ja ihmismäistä kohtelua ja se sai minut tekemään ratkaisuja itseni parhaaksi.
[/quote]
Joku mies on huomioinnut vaimosi naisena eikä äitinä piikana panopuuna. Vaikutat itse jäyhältä ja mielikuvitsettomalta, anteeksi vain. Sun on tuotava suhteeseen jotain uutta, raikasta ja sellaista mikä ilahduttaa vaimoa. Kaiken jatkaminen niinkuin aina ei ole ratkaisu. Huomio vaimoasi naisena.
Siltikään liitto ei välttämättä palaa entiseen. Se että itse lopetat kaikki välittämisen kertoo vaimolle sen minkä hän jo luulee olevankin. Viis välität.
Olen itse nainen. Mieheni on ihan hyvä mutta ikinä en ole hänelle kuin juuri lasten äiti, huusollinpitäjä ja pantava. Kun minut huomio toinem mies, oli liittomme loppu, vaikkei tämän toisen takia. Vaan sen takia että sain itseluottamusta ja ihmismäistä kohtelua ja se sai minut tekemään ratkaisuja itseni parhaaksi.[/quote]
En usko että on kyse siitä etten häntä huomioisi. Jos yrittäisin huomioda häntä enemmän naisenani, olisin jo hakenut sen kuun taivaalta hänelle.
Mietin hetken, että onkohan mieheni kirjoittanut aloituksen.
Mä en ole koskaan ollut tosin kovin aloitteellinen hellyydessä enkä osaa huomioida. Mieheni onneksi jaksaa halailla ja tehdä aloitteita. En halua ketään muuta ja pidän häntä seksikkäänä ja tykkään seksistä. Ainoa, että hän on aiemmin minua haukkumalla murskannut itsetuntoani, jpten olen ottanut henkistä etäisyyttä. Hieman igastuinkin toiseen mieheen ja luulen sen vieraankin ehkä olevan minusta kiinnostunut, vaikka mitään ei ole tapahtunut enkä aiokaan pettää. Jotta pääsisin uudestaan lähelke omaa miestäni emotionaalisesti, niin pitäisi saada takaisin luottamus ja varmuus, ettei hän enää koskaan tahallan satuta henkisesti niin kuin on aiemmin tehnyt. Ehkä ajan kanssa. Ap:lla voi olla toki ihan erilainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mietin hetken, että onkohan mieheni kirjoittanut aloituksen.
Mä en ole koskaan ollut tosin kovin aloitteellinen hellyydessä enkä osaa huomioida. Mieheni onneksi jaksaa halailla ja tehdä aloitteita. En halua ketään muuta ja pidän häntä seksikkäänä ja tykkään seksistä. Ainoa, että hän on aiemmin minua haukkumalla murskannut itsetuntoani, jpten olen ottanut henkistä etäisyyttä. Hieman igastuinkin toiseen mieheen ja luulen sen vieraankin ehkä olevan minusta kiinnostunut, vaikka mitään ei ole tapahtunut enkä aiokaan pettää. Jotta pääsisin uudestaan lähelke omaa miestäni emotionaalisesti, niin pitäisi saada takaisin luottamus ja varmuus, ettei hän enää koskaan tahallan satuta henkisesti niin kuin on aiemmin tehnyt. Ehkä ajan kanssa. Ap:lla voi olla toki ihan erilainen tilanne.
Taidetaan olla eri seuruetta,ainakin parempi puolisko oli tuolla hetkellä seurassani kun kirjoitit. Olen yrittänyt ajatella että johtuuko tämä siitä ettei ole tunnetta minua kohtaan enään. Mutta olen myös tullut tulokseen että montaa muutakaan asiaa mitä välillämme tapahtuu,tuskin olisi jos tunteet olisivat kuolleet.
Vaikeaa yrittää ajatella asiaa, kun toinen osapuoli ei oikeastaan puhu mitä mielessä liikkuu.
Erota en todellakaan haluaisi
AP
No mitä hän vastaa kun olet ottanut asian puheeksi?