Aiheuttaako tupakoiminen kylmiä käsiä ja verenkierron huonontumista?
Näin olen kuullut, mutta sitten on myös toinen puoli asiassa, tätä ei kai tapahdu kaikille? Tupakoijilta haluaisin vastauksen.
Kommentit (16)
Aiheuttaa, koska hidastaa verenkiertoa.
Saattaa aiheuttaakin, vaikea mun on sanoa kun olen viiskymmentä vuotta polttanut. En tiedä olisiko käteni lämpöisemmät, jos en polttais.
Onko kellään tiedossa, millä perusteella verenkierto huononee?
Ei voi olla totta, että vielä tupakkavalistuksen jälkeen joku vielä kysyy tämmöisiä!
Meinaatko että tupakointi parantais sitten muka verenkiertoa. :DDD
Taitaa molemmat tulla muutamaa päivää ennen hautajaisia.
Aiheuttaa ja paljon muuta.
Järkevin päätökseni oli lopettaa vuosien tupakointi, hajuaisti parani, hampaat ovat huomattavasti valkoisemmat, vaikka niiden hoidossa ei ole mikään muuttunut, en hengästy yhtä helposti kun ennen, en kuorsaa ja todellakin ääreisverenkierto on parempi.
Jos tupakointia on vaikea lopettaa vaihda edes tupakka pelkkään nikotiiniin, on huomattavasti terveellisempää.
Tuli mieleen Buergerin tauti, jossa pintaverisuonet ahtautuvat raajoissa, ja aiheutuu usein tupakoinnista.
"on sairaus, joka aiheuttaa varsinkin raajojen verisuonten ahtautumista ja tukkeutumista. Sairaus on harvinainen, ja suurimmassa vaarassa saada sen ovat 20–40-vuotiaat miehet, jotka ovat tupakoineet runsaasti tai käyttäneet purutupakkaa. "
"Oireet voivat lakata, jos potilas lopettaa tupakkatuotteiden käytön, mutta osassa tapauksista käden tai jalan amputointi on välttämätöntä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Buergerin_tauti
Tarvitsemmeko selitystä siihen, mikä aiheuttaa Buergerin tautia?
Aiheuttaa, mutta tilannetta kannattaa tasapainottaa viinalla. Saa ääreisverenkierron vilkkaammaksi ;)
Vierailija kirjoitti:
Järkevin päätökseni oli lopettaa vuosien tupakointi, hajuaisti parani, hampaat ovat huomattavasti valkoisemmat, vaikka niiden hoidossa ei ole mikään muuttunut, en hengästy yhtä helposti kun ennen, en kuorsaa ja todellakin ääreisverenkierto on parempi.
Jos tupakointia on vaikea lopettaa vaihda edes tupakka pelkkään nikotiiniin, on huomattavasti terveellisempää.
Jep, nämä kaikki allekirjoitan.
Kummasti tulee plakkia hampaisiin vähemmän, jos ollenkaan. Ei ole jalat enää niin jääkylmät peiton alla iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tupakointia on vaikea lopettaa vaihda edes tupakka pelkkään nikotiiniin, on huomattavasti terveellisempää.Jep, nämä kaikki allekirjoitan.
Kummasti tulee plakkia hampaisiin vähemmän, jos ollenkaan. Ei ole jalat enää niin jääkylmät peiton alla iltaisin.
Liittyykö siis ikenien ja suun huono kunto tupakoimiseen, esim. parodontiitti? Eli jos on kylmät raajat, niin on myös hampaat huonot, ei välttämättä liity reikiintymiseen, mutta parodontiittiin.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa aiheuttaakin, vaikea mun on sanoa kun olen viiskymmentä vuotta polttanut. En tiedä olisiko käteni lämpöisemmät, jos en polttais.
Miltähän tuntuu kun todennäköisesti kuolet aikanaan tukehtuen omiin limoihisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tupakointia on vaikea lopettaa vaihda edes tupakka pelkkään nikotiiniin, on huomattavasti terveellisempää.Jep, nämä kaikki allekirjoitan.
Liittyykö siis ikenien ja suun huono kunto tupakoimiseen, esim. parodontiitti? Eli jos on kylmät raajat, niin on myös hampaat huonot, ei välttämättä liity reikiintymiseen, mutta parodontiittiin.
Ientulehdus on usein tupakoivalla, joten kyllä miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltähän tuntuu kun todennäköisesti kuolet aikanaan tukehtuen omiin limoihisi?
Jaa, sithän sen näkee. (tai kokee)
Paskooko karhu metsään?