Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden lapsilla kukkaro/ lompakko käytössä ja minkä ikäisillä?

Vierailija
09.10.2017 |

Hemmetin ärsyttävää keräillä poikapuolen rahoja pitkin sohvia, kun ei älyä vieläkään käyttää lompakkoa. Sitten marisee, kun on rahaa hukassa tai sitä on taskusta pudonnut vaikka kuinka on vetoketju kiinni. Ikää 13. Nytkin sanoin kaupassa, että ostaa myös lompakon kun kuukausirahan on saanut ettei tipu taskusta ja tarvitse pitkin sohvien alusia keräillä yhtenään. Isänsä ei tähän puutu millään tapaa, mutta ei myöskään etsi niitä kadonneita kolikoitakaan. Minä etsin, kun sitä itkua ja kitinää jaksa kuunnella. Kun sitten huokaisten huomautat, että hanki se lompakko niin alkaa mökötys ja murjotus. Raskasta. Valitteli jo kuinka äidin luona oli lähes tulkoon satanen kadonnut jonkun lippaan päältä. Ei katoilis rahat ja olisi niin helposti saatavilla jos käyttäisi lompakkoa ja pitäisi sitä taskussaan.

Omat lapset jotka ovat liki saman ikäiset, säilyttävät rahansa lompakoissaan ja näin ollen ovat aina tallessa. Saivat ensimmäiset lompakkonsa jo alle kouluikäisinä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla vanha nahkainen kukkaro mihin laittaa rahansa.

Vierailija
2/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkiis kirjoitti:

Meidän pojalla vanha nahkainen kukkaro mihin laittaa rahansa.

Ja on 7v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita myös osaa syytellä kadonneista rahoistaan. Joulu tulossa ja ajattelin ostaa pojalle lompakon lahjaksi, koska muutaman huomautuksenkaan jälkeen ei vaan tajua.

-AP

Vierailija
4/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saattaa joku pikkukolikko löytyä pesukoneesta ja se menee perheen yhteiseen säästölippaaseen.

Muuten mukulat pärjäävät sillä visa electronillaan, jotka ovat saaneet 12-vuotiaina.

Vierailija
5/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minun mieheltä.

6/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut lompakot lapsilla jo ennen kouluikää.

Nykyään käyttävät sekä lompakkoa (jos käyttävät käteistä) että kännykkäkoteloa. Pääasiassa maksavat ostoksensa kortilla, jota säilyttävät kännykkäkotelossa.

Vierailija
7/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut käden vääntöä siitä miksi se lompakko olisi järkevä sijoitus?

Ja miten olette ratkaisseet asian?

Tälle ei mene päähän sitten millään vaikka kuinka vääntäisi ratakiskosta. Ei vaikka yhtenään on taskut auki ja kolikot jne pitkin sohvaa ja autostakin niitä saanut keräillä. Välillä on oikeasti tehnyt mieli laittaa ne jemmaan lippaaseen odottamaan, että sitä järkeäkin alkaisi vähitellen löytymään rahojen säilyttämiseen, mutta sekin tuntuu aika radikaalilta teolta. Isänsä on välillä sanonut samasta aiheesta, mutta siihen se on sitten jäänytkin.

Vierailija
8/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sun lapset parempia suhteessa  miehen lapseen. Vaikka tuo lomakko asia saataisiin kuntoo löydät jonkun muun syyn olla tyytymätön häneen. Ja koskaan hän ei samalle tasolle pääse lastesi kanssa.

Mitali on jo postissa.

Vierailija
9/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit lapselle, että ostaa itse lompakon itselleen? Etkö raaski lapsen isän antaa ostaa?

Vierailija
10/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin lapsille kukkarot silloin kun alkoivat saada viikkorahaa. Isommaalle annoin myöhemmin kankaisen lompakonkin, mutta vierastaa sitä vielä. Tallessa on sekin. Kuopus (7) kylvää rahaa ympäriinsä, eikä isompikaan viikkorahaa talteen useinkaan ota, vaan se jää keittiönpöydälle lojumaan, mutta kun sen siitä kerran kukkaroon vie, niin siellä on ja pysyy.

Onneksi he on omia lapsia, niin ei tartte tunkea palkoa nokkaan missä rahansa ovat.

Vierailija
11/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä kortti olisi, olisi ollut hukassa jo aikaa sitten. On huonomuistinen monessa muussakin asiassa kieltämättä. Ja huolimaton. Olen koittanut selittää että vähän enemmän harjoittelee sitä huolellisuutta muissakin asioissa kuin koulussa koska sitä tarvitsee kaikkeen muuhunkin elämässä ylipäätänsä. Ettei tulevaisuudessa esim. mopokorttiakaan missään taskussa voi säilyttää tai muitakaan kortteja. Kännykkäsuojustakaan ei käytä vaikka on jo miltei uudesta puhelimesta näyttö halki ja siitä on jo isänsäkin sanonut monta kertaa miksi ei uutta tilalle osta, että saa tulla toimeen halkeaman kanssa.

Joka kerta olen samasta asiasta sanonut kun itku alkaa kadonneista rahoista joita sitten löytyy autosta ja sohvan alta, että edelleenkin näin ei kävisi jos olisi se lompakko.

Aika huolestuttavaa mennä isoihin kauppoihin pojan kanssa kun on todella huolimaton rahojen säilyttämisen kanssa, mikä mielestäni on iso asia. Pitää niitä kuin tarjottimella varkaille.

Vierailija
12/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit lapselle, että ostaa itse lompakon itselleen? Etkö raaski lapsen isän antaa ostaa?

Ostaisi sen kuukausirahastaan kuten lelunsakin. Isänsä ei jostain syystä osta sitä. Saa kuukausirahan jolla voi itse ostaa ja vinkkasin myös että tekisi toisinaan järkiostojakin kun niitä leluja on pilvin pimein jo. Olen sanonut että harjoitellaan sitä rahan käyttöäkin kun tuppaa kaiken laittamaan turhan päiväisyyksiinkin

-AP

Vierailija
13/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On molemmilla, 5v ja 8v. 

Vierailija
14/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänkö siis enää takoa järkeä päähän vai annanko hukata jatkossakin rahansa enkä enää auta etsimään niitä kuunnellen itkupotkuraivareita?

Huolestuttaa kuinka kalliiksi tuleekaan kun tulevaisuudessa katoilee ajokortit sun muutkin tärkeät tavarat jos ei ala jo harjoittelemaan asioita. Kumminkin jo seiskalla on koulussa....

-AP

Vierailija
15/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole laitettu lasta ostamaan lompakkoa omilla viikkorahoillaan. Aika sopiva synttäri- tai joululahja siinä vaiheessa kun alkaa ymärtää jotain rahan päälle. Kaikilla on ollut jonkinlaiset kukkarot jostain 5 vuotiaasta asti, en muista enää tarkkaan.

Vierailija
16/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös nämä ole ihan perusjuttuja joita olisi syytä harjoitellakin? Kuten rahankäyttö ylipäätänsäkin?

Jos ei,niin olen sitten omiani opettanut päin metsiä :D

Isänsä kun ei tunnu puuttuvan mihinkään vaikka näkee jo kilsan päähän että sitäkin ärsyttää jatkuva huolimattomuus.

Omat siis maksavat joitakin ostoksia itse jotta oppivat näitä perusjuttuja kun en ole heidän elämäänsä maksamassa kun omilleen muuttavat.

-AP

Vierailija
17/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä nouseeko paskamyrsky kun ostan lahjaksi lompakon. Enkä leluja.

-AP

Vierailija
18/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Leluja seiskaluokkailaiselle :D

0/5

Vierailija
19/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Leluja seiskaluokkailaiselle :D

0/5

No olisikin vitsi vaan kun ei ole. Nytkin käytti legoihin kuukausirahojaan ja tosiaan seiskan aloitti syksyllä. Huone täynnä legoja sun muita leluja.

Pelit ymmärrän tuon ikäisiltä mutta tätä lelujen keräämistä en.

-AP

Vierailija
20/24 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko ei olisi paljoa maksanut siinä sivussa. Mutta ei voi.

-AP