Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä?

Vierailija
08.10.2017 |

Hei! Olen jo täysi-ikäinen tyttö ja tarvitsisin mielipidettänne, tarinoita omista kokemuksistanne, tai jotain millä saisin vähän selvyyttä tähän mitä tehdä.
Olen jo pitkään miettinyt kotoa pois muuttamista, sillä haluaisin kovasti itsenäistyä ja kotona minulla ei jostain syystä ole aina enää hyvä olla, koska saan jatkuvasti kuulla kyselyjä koulusta yms. vaikka teen parhaani tämän kaiken keskellä ja minulla liikaa kaikkea tehtävää kun olen kotona, koska tavallisten kotitöiden lisäksi minulle annetaan kokoajan jotain tehtäviä, vaikka yrittäisin tehdä koulujuttuja ja muutenkin tuntuu että saan vaan huutoa kaikesta mitä teen. Siksi olenkin ollut aika paljon poissa kotoa lähiaikoina ja olen saanut itse rauhaa MUTTA aina kun menen kotiin niin tuntuu, että olen vaan vaivaksi ja heti alkaa huuto (ei siis siitä etten ole ollut kotona).
Eli se mitä yritän siis sanoa on, että tuntuu niinkuin minua ei enää tarvittaisi kotona, vaikka vanhempani ovat sanoneet, että muuttaisin vasta kun koulut on käyty mutta kun en jaksa keskittyä kouluun jos asun kotona. Lisäksi minulla on tosi huono omatunto siitä, että hylkäisin perheeni enkä siksi ole uskaltanut ottaa puheeksi pois muuttamista ja mietin vain miten kaikki pärjää ilman minua koska olen vähän niinkuin ollut se luottohenkilö meidän perheessä vähän kaikissa asioissa enkä halua tuottaa pettymystä vaikka tiedän, että jossain vaiheessahan minä kuitenkin muutan pois.
Tämä vuosi on ollut todella rankka minulle ja yksi syy miksi haluaisin niin kovasti muuttaa on, että tarvitsen kipeästi omaa tilaa ja omaa aikaa ja sellaisen ympäristön, missä voin tehdä asiat omalla tavallani. Vanhempani ovat kylläkin puhuneet asioista joissa ovat käyttäneet sellaisia ilmaisuja kuin: "Jos ei asu kotona niin nämä asiat pitää itse hoitaa", joka on siis ollut ihan normaalissa keskustelutilanteessa ja ne ovat itsellenikin olleet itsestäänselviä mutta en vaan tiedä voinko vaan lähteä koska en halua jättää kaikkea taakseni, mutta periaatteessa sitä juuri tarvitsisin

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusi on tärkeämpää kuin perunoiden pesu ja vastaavat. Jos kotona sitä ei ymmärretä, muuta. Vanhemmillasi ei ole mitään syytä loukkaantua. Saat tuet ja voit järjestää myös lainaa elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän