Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähdet, tähdet 2017 -keskustelu

Vierailija
08.10.2017 |

Kohta alkaa! Kuka on suosikkisi etukäteen?

Kommentit (3857)

Vierailija
1241/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hetki sitten puhuttiin joukkolynkkaamisesta jne. En muista missä maassa se oli, kun jollain vastaavanlaisella kommentointi-sivustolla alettiin "porukalla" kiusaamaan jotain henkilöä. Kommentteja tulvi ja näytti silti että kyseessä olisi mittavan kokoinen ryhmä häiriköimässä ks. henkilöä.

Asia riistäytyi niin pahasti käsistä, että siitä tuli lähes oikeusjuttu. Kun sivustoa tutkittiin, huomattiin, että näitä haukkuviestejä tuli ihan vain muutamasta eri ip-osoitteesta. Eli kiusaajia oli todellisuudessa pari kappaletta. Se oli selvä osoitus, miten 1 tai 2 ihmistä voi saada aikaan. Siksi kannattaa lukea kommentteja suurella varauksella.

Edellisessä työpaikassani oli osasto jossa verkkosivujen ylläpidosta vastaavat nörtit näkivät aina, mistä ip-osoitteesta mikäkin kommentti tulee. Niin myös tämän Vauva-sivuston ylläpitäjät näkevät, mitkä kaikki kommentit tulevat samasta ip-osoitteesta eli varmasti ovat tottuneet näkemään paljon ongelmatapauksia.

Tilanteen vaatiessa on myös täysin mahdollista selvittää henkilö ip-osoitteen takana. Siksi aina välillä ihmettelen heitä jotka ajattelevat olevansa "näkymättömiä" nimimerkin takana. Kukaan ei todellisuudessa ole täällä täysin anonyymi. Ip-osoitteella alan ammattilainen pystyy selvittämään tarkasti mistä viestit tulevat, ja siten kenen nimissä ks. kone on .

En oikein usko siihen, että ketjuissa, joissa on kyseessä mielipiteet monista artisteista (kuten tämä ketju), kommentoijina olisi vain pari ihmistä. Kertovathan tykkäysten määrät jo siitä, että tätäkin ketjua seuraavat sadat, jopa tuhannet ihmiset. Luin itse päinvastoin jostain jutun siitä, kuinka harvat lukijat laittavat edes tykkäyksiä -saati kirjoittavat- näihin ketjuihin eli keskusteluketjuja selataan samalla tapaa kuin iltapäivälehtiä lounasravintoloissa. Tai niinkuin aikoinaan kuunneltiin "toisella korvalla" radiota.

Kyse oli siitä, kuinka monet kirjoittavat niitä haukkuviestejä. "Joukkolynkkaaminen" voi todellisuudessa olla kahden ihmisen aikaansaannosta. 

Metsäketo-keskustelua seuratessa alkoi kyllä tulla se tunne, että mukana oli yksi tai useampia katkeria ex-tyttöystäviä ja/tai naisia, joita Metsäketo oli loukannut. Samaten Nelli Matulan kivan vartalon haukkumisen oli melko varmasti varmasti joku Nellin tuttu. Kateus paistoi rivien läpi tosi selvästi. 

Ei ole kukaan Nellin tuttu. Ja miten ihmeessä et pysty kuvittelemaankaan, että jollain olisi parempi vartalo ja ulkonäkö kuin Nellillä? Mistään kateudesta ei todellakaan ollut kyse. Kerro sitten mikä siinä niin selvästi "paistoi läpi".

Se että mites on omien laulutaitojes laita?

No, ihan hyvällä omallatunnolla voin sanoa että olen Nelliä parempi laulaja. Äänemme ovat tosin hyvin erityyppiset. Ja tähän väliin on turha esittää argumenttia "Nelli on oikea artisti ja sinä et" - totta, mutta en ole hakeutunutkaan alalle koska laulajanura ei kiinnosta ammattina. Harrastan silti laulua.

En silti pitäisi mitenkään mahdottomana että joku laulaa paremmin kuin Nelli, sillä hänen äänessään ei ole mitään "extraordinary". Voisin luetella vaikka heti 50 parempaa laulajaa ja ainakin 15 lähipiiristäni.

Vierailija
1242/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan hyvällä omallatunnolla voin sanoa että olen Nelliä parempi laulaja. Äänemme ovat tosin hyvin erityyppiset. Ja tähän väliin on turha esittää argumenttia "Nelli on oikea artisti ja sinä et" - totta, mutta en ole hakeutunutkaan alalle koska laulajanura ei kiinnosta ammattina. Harrastan silti laulua.

En silti pitäisi mitenkään mahdottomana että joku laulaa paremmin kuin Nelli, sillä hänen äänessään ei ole mitään "extraordinary". Voisin luetella vaikka heti 50 parempaa laulajaa ja ainakin 15 lähipiiristäni.[/quote]

Olen se joka pyysi sinua lopettamaan aiemman itsekehusi, muuta en ole kirjoittanut tähän ketjuun. Suosittelenpa vaan edelleen lopettamista, olet kuin pikkulapsi joka vänkää kenen isi on vahvempi jne. Yleensä taustalla alemmuudentunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut juuri koko ohjelmaa mutta pieniä pätkiä sieltä täältä ne joita olen nähnyt laulavan niin eivät ole kyllä ollenkaan vakuuttaneet, lähinnä myötähäpeää tullut kun niin huonolla karaokemaisuudella vedettyjä biisejä ja tuomarit vielä kehuvat vuolaasti. Eikö muka artisteille saa antaa negatiivistä palautetta vai kärsiikö tähdet tähdet "maine" huonosta palautteesta? Niin nuoretkin ja pitkänlinjan artistitkin tarvitsevat huonosta suorituksesta sen huonon palautteen kehittyäkseen paremmaksi artistiksi.

Jannikan B:n - amarant oli tosi heikoin suoritus tähän mennessä nähdyistä.

Vierailija
1244/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

moonoopooli kirjoitti:

En ole seurannut juuri koko ohjelmaa mutta pieniä pätkiä sieltä täältä ne joita olen nähnyt laulavan niin eivät ole kyllä ollenkaan vakuuttaneet, lähinnä myötähäpeää tullut kun niin huonolla karaokemaisuudella vedettyjä biisejä ja tuomarit vielä kehuvat vuolaasti. Eikö muka artisteille saa antaa negatiivistä palautetta vai kärsiikö tähdet tähdet "maine" huonosta palautteesta? Niin nuoretkin ja pitkänlinjan artistitkin tarvitsevat huonosta suorituksesta sen huonon palautteen kehittyäkseen paremmaksi artistiksi.

Mä taas oon jopa positiivisesti yllättyny kilpailijoiden tasosta. Erityisesti "nobody:n" leiman alussa saaneet ovat lunastaneet paikkansa ja kaataneet jauhot suuhun epäilijöille ;)

Vierailija
1245/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

moonoopooli kirjoitti:

Olet katsonut ohjelmaa pieniä pätkiä sieltä täältä ja voit sanoa Jannikan Amarantin olleen huonoin suoritus tähän mennessä. Tosi pätevä mielipide.

Vierailija
1246/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En silti pitäisi mitenkään mahdottomana että joku laulaa paremmin kuin Nelli, sillä hänen äänessään ei ole mitään "extraordinary". Voisin luetella vaikka heti 50 parempaa laulajaa ja ainakin 15 lähipiiristäni.

Olen se joka pyysi sinua lopettamaan aiemman itsekehusi, muuta en ole kirjoittanut tähän ketjuun. Suosittelenpa vaan edelleen lopettamista, olet kuin pikkulapsi joka vänkää kenen isi on vahvempi jne. Yleensä taustalla alemmuudentunto. Missä olet pyytänyt lopettamaan itsekehua? Enhän minä kehu itseäni, vaan vastaan jos minulta kysytään. Sinun ei tarvitse puuttua viesteihini jos ne eivät ole kohdistettu sinulle vaan jollekin toiselle kysyjälle. Minulta kysyttiin laulutaitojeni laitaa.

Lopetan siinä vaiheessa kun kysely loppuu. En ole vängännyt mistään vaan selittänyt asiallisesti. Mitään alemmuutta en koe että minun tulisi tuntea, sillä en koe että Nelli olisi minua parempi tai kauniimpi, menestyneempi artisti toki on, mutta en olekaan edes hakeutunut alalle.

Vierailija
1247/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäkedon kohdallahan puhuttiin rikoksista ja se on ymmärtääkseni lain mukaan jo kunnian loukkaamista, jos poliisitutkintaa asiasta ei ole väitettyjen rikosten suhteen tehty. 

Mielestäni esim. Elias Kaskisen ja Jenni Vartiaisen suhteeseen puuttuminen tässä ketjussa oli asiatonta, koska kumpikaan ei ole itse suhdettaan julkisuudessa millään tavoin kommentoinut.

Ylipäätään on julkisuudessa elävän ihmisen oma valinta, minkä verran häneen voi julkisessa keskustelussa puuttua. Muistaakseni Katariina Souri nosti joskus Seiska-lehteä (?) vastaan kanteen, kun hänen jotakin miessuhdettaan ruodittiin julkisuudessa. Kanne hylättiin, koska Kata oli alunperin itse tuonut suhteen julkisuuteen.  

Kyllä minäkin ihmettelin Eliaksen ryhtymistä Jennin toyboyksi enkä yllättynyt heidän erostaan. Asia ei tosin liity mitenkään Eliaksen esiintymiseen tässä ohjelmassa joten kyseiset jutut voisi tästä ketjusta poistaa.

Vierailija
1248/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadionrock-jaksossa oli minusta Elias ja Mikael parhaat, mutta Eliaksesta tykkäsin vielä enemmän. Nelli on kivan energinen ja ei minusta ääni mikään huono ole. Erika heittäyty tosi hyvin. Veetillä ihana biisi, mutta liikaa orkkis elementtiä. Andrelta (?) odotin enemmän. Erja olisi pystynyt parempaankin toisella biisillä. Jannika B ei jostain syystä sytyttänyt. Viihdyttävä ohjelma on kyllä ja aiemmin ei ole tullut paljon seurattua ekaa kautta lukuun ottamatta. Toisaalta tämä on kiva kausi, kun osa suht tuntemattomia isolle osalle eikä mukana ole ketään tämän hetken supertähteä, joka saisi ääniä jo pelkästään sillä.

Vierailija
1249/3857 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli olet pöytälaatikkolaulaja joka väittää olevansa parempi kuin Nelli. Niin kauan kuin mylvit omissa komeroissasi meillä on vain sinun sanasi. Eikä se paina mitään. Varsinkin kun minä olen parempi laulaja kuin sinä, koska sanon niin. Ja koska olen parempi, on sanani painavampi kuin sinun ja minusta myös Nelli on parempi laulaja kuin sinä. Eli asia käsitelty, absoluuttinen totuus saatiin tässä.[/quote] En ole pöytälaatikkolaulaja, turhaan yrität kääntää tätä niin että salaa haaveilen jostain laulajanurasta mutta en ole siinä onnistunut, toisin kuin tämä fanittamasi Nelli Matula. Lauleskelen silloin tällöin omaksi ilokseni, mutta olen eri alalla omasta tahdostani.

En näe syytä miksi väittäisin olevani vauvapalstalla parempi laulaja kuin joku tietty henkilö, en saisi av-mammojen ihailusta mitään. Tässä kohtaa meillä on vertauskuva eli Nelli, jota voi väittää huonommaksi laulajaksi kuin itseä. Siinä on se ero, kultaseni, sinä et siis voi sanoa faktana olevasi parempi laulaja kuin minä, koska sinulla ei ole mihin verrata eli minun laulunäytettäni.

Edelleenkään, minä en edes ottanut esille mitään laulutaitoa ennen kuin sinä siihä minulta kysyit (tai joku muu.) En alkanut sillä kehuskelemaan ennen kuin joku sitä kysyi.

Ei luulisi olevan Nellin laulua kuultuaan kovin vaikeaa uskoa, että jopa suomalaisilta keskustelupalstoilla voi löytyä paljon sellaisia, joilla on keskimääräistä parempi ääni ja myös parempi ääni kuin Nellillä, jolla on aika keskiverto ääni artistiksi. Sehän ei ole minun vikani, jos Nellin ääni on upein mitä tiedät etkä ole paremmasta kuullutkaan. Sen voin kuitenkin kertoa, että ihan laulutunneilla käymällä kuka tahansa vähänkään musikaalinen voisi hankkia itselleen ainakin samanveroisen äänen.

Ihme kiihkoilua täysin turhasta asiasta, koitapa jo rauhoittua, ei se idolisikaan haluaisi että täällä riehut hänen mainettaan pilaamassa.

Vierailija
1250/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hui kun jännittää illan jakso. Hip hop on niin riskialtis genre, että esitykset voi mennä mihin suuntaan vain. Toivottavasti kaikki onnistuu!

Vierailija
1251/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ohjelmaansa mahtaa Maria Veitola buffata tänään?

Vierailija
1252/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin myös fixata rikkimenneen ketjun, se on enemmän kuin tämän "olen parempi laulaja kuin Nelli" mikään kontribuutio tähän ketjuun :)

Vierailija
1253/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko tehdä oman erillisen Nelli-keskustelunne blees? :)

Vierailija
1254/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kilometrin mittaiset viestit kenenkään pakstailijan laulutaidoista. Tehkää aiheelle oma ketju. Ei liity millään tavoin Tähdet tähdet -keskusteluun.

Vierailija
1255/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janna on tänään mukana geimeissä eli sairaus selätetty.

Vierailija
1256/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Janna tippuu ekana niin se selittelee putoamistaan tietysti sillä, että oli yhden lähetyksen kokonaan pois. Eihän mitenkään voi olla mahdollista, että hänen esityksistä on oikeastikin tykätty vähiten...

Vierailija
1257/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JEEEEEEEEEEEE!

Vierailija
1258/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JEEEEEEEEEEEE!

Johan tuo oli "parantunut" 26.10 torstaina kun esiintyi suorassa nenäpäivän hyväntekeväisyyskonsertissa Espoon kulttuurikeskuksessa. 

Sillä oli vaan tullut pupu pöksyyn, kun olisi pitänyt esittää viime sunnuntaina kovaa lavamunaa.

Vierailija
1259/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuontanto olis voinut valita Jannalle jonkin Junon/Elokuun räppibiiseistä :)

Vierailija
1260/3857 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Paleface <3

Ketju on lukittu.