Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miestä vaivaa niin älyttömästi se, että olen ollut kihloissa.

Vierailija
08.10.2017 |

Nyt siskot neuvoja. Miten toimisitte parisuhteessa, joka on muuten täydellisen hyvä ja mies aivan normaali ja jalat maassa, paitsi tämän yhden asian suhteen. Ihmisen elämä on usein tapahtumarikas, ja minä olen ennen tätä suhdetta ollut kerran kihloissa. En itse pidä asiaa suuren suurena ihmeenä, olenhan jo reilusti yli 3-kymppinen ja tässä suhteessa olen ollut neljä vuotta.

Aihe nousee esille silloin, kun miehen tekee mieli puhua kihloista ja naimisiin menemisestä. Minä olen ollut jo jonkin aikaa valmis sitoutumaan virallisestikin, samoin mies. Mutta en voi valehdella, alkaa mennä maku siitä että mies palaa aina siihen että olen kihlautunut jo aiemmin. Kyselee millainen oli sormus, millainen kosinta, miksi kihlauduimme kun suhde ei kerran kestänytkään (senhän voi tietää etukäteen tottakai.....).

Aluksi tunsin pitkään syyllisyyttä tekemästäni virheestä, mutta sitten aloin ymmärtää että ei ole mieheni asia ihmetellä asiaa tai varsinkaan syyllistää minua siitä. En sentään ole ollut naimisissa eikä minulla ole lapsia, ja vaikka olisikin niin pääsevät ne muutkin toiselle kierrokselle, ei naimisissakaan ollut ihminen tai lapsien vanhempi ole mitenkään pilalla!

Vai mitä ajattelette?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että olette kumpikin varmoja suhteestanne ja valmiita sitoutumaan. Miksi et kosisi miestä itse? Ehkä hän pelkää, että mielessäsi vertailet häntä ja tilannetta edellisessä kihlauksessa. Kosi ja tee selväksi, että nyt ollaan vain me ja menneet on menneitä :)

Vierailija
22/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo vähän arveluttavaa, että on lupautunut avioliittoon toisen kanssa, mutta sitten naimisiin ei olla ikinä päädytty. Ehkä hän ajattelee, että toimit samalla tavalla hänen kanssaan? Et ota kihlausta siis yhtä vakavasti kuin hän ottaa. Sinä olet valmis menemään useamman kanssa kihloihin. Hän haluaa mennä vain yhden: hänen kanssa, jonka kanssa menee myös naimisiin. Teillä on siis hyvin erilainen arvomaailma. Aika huolestuttavaa varmaankin hänen mielestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole kuitenkin viisaampaa purkaa kihlaus, jos huomaa, ettei hommasta tule mitään. Avioero on paljon hankalampi.

Nykyäänhän nuoret menevät hetken mielijohteesta kihloihin, kun se on niin siistii. Sormuksella merkataan, että just nyt tää kimma / sälli on mun eli näpit irti muut. Mutta ei siinä kauan mene, kun kihlaus jo purkautuu, kun on löytynyt uusi sussu.

Mitä sinun miesystäväsi taustalta löytyy sellaista, mitä hän yrittää peitellä natkuttamalla aikaisemmasta kihlauksestasi. Sehän kuuluu aikaa ennen nykyistä miesystävääsi eli omaa henkilöhistoriaasi.

Ap:n mies pelkää ehkä juuri tätä. Että ap menee kevyin perustein kihloihin, koska on ennenkin niin tehnyt.

Vierailija
24/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä itsellään on pimeää omassa historiassaan. Eikö sinun kihlaus ole tullut selväksi jo tapailuvaiheessa, ei suinkaan vuosien päästä?

Tuo ei korjaannu juhlapuheilla tai kiristyksillä. Pahenee vaan.  Mietipä vielä, nainen hyvä.

Vierailija
25/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset menevät kihloihin, naimisiin ja tekevät ainakin ensimmäisen lapsen ennen 30v.

Oletteko helluntailaisia?

Itse olen 52v, ollut avioliitossa ja avoliitossa ja seukannut muutaman kanssa. Lapsen tein ajoissa.

Oudompaa olisi jos et olisi tuohon ikään mennessä ollut missään mieskontaktissa, silloin miehen kannattais varoa.

Outo mies kyllä...

Vierailija
26/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltä, miksi hän kyselee aiemmasta kihlauksestasi toistuvasti? Ymmärtäisin ehkä kertaluontoisen uteliaisuuden, mutta jos asiaan palaa monta kertaa, jokin siinä hiertää. Kukaan meistä ei voi tietää, mutta miehellä itsellään voisi olla aavistus... 

Vierailija
27/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ollut pari kertaa kihloissa ennen minua. Repikää siitä. Oikeen juhlittu kihlajaisia. Olin ensimmäinen, jota mies kosi ja kihlaus johti avioon. Varsinkin meidän alkutaipaleella ärsytti, jos exät oli esim kaupassa samaan aikaan, tuli juttelemaan tms. Nykyisin ovat mulle ihan yksi hailee, sillä exät ovat miehelleni yksi hailee.

Vierailija
28/30 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kihlaus ei ole mikään merkittävä juttu, vaan lähinnä ikivanha jäänne menneisyydestä. Ei ainakaan minun ja mieheni kihlaus aika eronnut mitenkään sitä edeltävästä pitkästä seurustelusta. Seurustelin ennen miestäni myös muiden miesten kanssa ja mukana oli myös pari pitkähköä seurustelua, yhdessä suunnittelimme jo kihlausta ja lapsia. Myös miehelläni oli omat pitkät suhteensa ennen minua ja ei häntä vanhat seurustelun tuntuneet häiritsevän.

Kysy ihan suoraan mieheltä mikä helvattu nyt oikein kiristää asiassa ja minkä takia hän on siinä niin jumissa. Onko hänellä omassa menneisyydessään jotain vinkallaan asian suhteen? Vaadi kuitenkin täysin tyhjentävää vastausta ja ratkaisua miten hän meinaa totuuden kanssa tästä eteenpäin elää. Teidän ei ole pakko mennä kihloihin ja naimisiin. Teidän tulee kuitenkin selvittää tämä asia, jos meinaatte yhdessä elämää jatkaa.

Vierailija
29/30 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea päästä miehesi pään sisälle, ehkä olisi kuitenkin parempi kertoa näistä tuntemuksistasi hänelle.

Siis pointit:

*sinulla menneisyytesi, jota et voi muuttaa, eikä siihen ole syytäkään

*et haluaisi, että miehesi vertailisi nykyistä suhdetanne aikaisempaasi, et varmaan tee sitä itsekään

*ja ihan mielenkiinnosta, mikä siinä kihlauksessa niin hiertää...?

Mutta näin asian sivusta, olisi varmaan oikeasti syytä selvittää miehesi ajatusten taustat. Kyllähän tuo hieman tietynlaiseen häiriintyneeseen käyttäytymiseen viittaa (=mustasukkaisuus)

Vierailija
30/30 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi on niitä, joille kihlaus tarkoittaa sopimusta avioliitosta. Sinä olet sopinut jonkun toisen kanssa, että menet hänen kanssaan naimisiin, mutta et ole sitten mennytkään. Miehesi pelkää, että teet samoin hänen kanssaan. Miehesi pelkoa saattaisi helpottaa, jos kertoisit kunnolla, mitä ajattelit asiasta ensimmäisen kerran kihloihin mennessäsi ja miksi purit kihlauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän