Vaihevuosioireilua vai syöpä??
Olen vasta 42 vuotias ja kuukautiskiertoni on ollut aina säännöllinen. Nyt on menossa kp 46 ja normaali k-kiertoni on 28-30 pvää. 30. päivän tienoinna huomasin epätavallisen runsasta "ovislimaa", jonka mukana tuli pientä tuhruvuotoa. Laiton nopeasti tampoonin paikoilleen, koska kuukautiseni ovat normaalisti runsaat. myöhemmin huomasin, että tampooni oli vielä aivan kuiva. Vuoto oli loppunut kuin seinään.
Muutaman päivän kuluttua huomasin taas pientä ruskehtavaa tihkuvuotoa.
Olen TIETENKIN lähdössä maanantaina työmatkalle, joten en ehdi heti lääkäriin...
Kuulostaako huolestuttavalta? vai voiko syöpä alkaa tällaisella oireilulla? Suvussamme naiset ovat saaneet lapsia kovinkin myöhään, joten oletettavasti myös vaihdevuodet ovat alkaneet myöhemmin.
Kommentit (6)
Ovulaatioajankohtaan voi tulla ihan normaalisti pientä tuhruvuotoa. Ei kuulosta vaihdevuosilta, eikä etenkään syövältä.
Välivuoto on aina tulehduksen tai syövän oire, joten menisin heti gynelle. Turhia kyselet täältä..
Välivuotoja esiintyy joskus lähes kaikilla naisilla. Tuossa iässä kuukautiskierto voi jo alkaa muuttumaan vaikka varinaisia vaihdevuosia ei vielä ole. Ihme hommaa, että ihan kaikesta tulee ihmisille ensimmäisenä joku syöpä mieleen...
Hei ap!
Vastausta et tietenkään saa ja vaikka saisit, en sinuna sitä vakavasti ottaisi (ks ylle ;) ) mutta sanoisin itse, että omat vaihdevuodet alkoi suunilleen samassa iässä kuta kuinkin samantyyppisin oirein!
Käythän juttelemassa asiantuntijan kanssa kun ehdit :)
Olin just gynellä samanlaisista oireista ja olen samanikäinen! Gynekologi ei osannut sanoa syytä oireille, kaikki näytti normaalille. Seuraavien kuukautisten jälkeen uusi tutkimus, voi olla polyyppeja.
Käy tutkimuksissa, saat mielenrauhan.
Oletko raskaana?