Voisiko joku PERUSTELLA miksi rasvaton maito on parempaa kuin rasvaisempi?
Millä perusteella maidon käsittely epäluonnollisemmaksi tekee siitä niin mahtavaa, hyvää ja terveellistä?
Ovatko kannattajat Valion ja THL:n aivopesemiä juntteja?
Kommentit (41)
Ei sitä kukaan pysty perustelemaan.
En minä ainakaan väitä sitä hyväksi ja terveelliseksi, mutta itse olen sen makuun tottunut ja rasvaisempi maito tekee limaisen tunteen suuhun. Ja tällaisella möhömahalla jokainen vältetty kalori on kotiin päin.
Rasvattomaan maitoon vieläpä lisätään maitojauhetta, koska kaikki käsittely vie siitä valkoista väriä pois.. Onpa vain terveellistä! Ja alkujaan rasvatonta maitoa käytettiin porsaiden lihottamiseen. (Tosin käyttötarkoitus on periaatteessa sama edelleen..)
Kai siinä on joku laihisjuttu. Seurannut kassajonossa kun ylipainoisilla on hihnalla kaikki ruoka rasvatonta, lightia jne. Ja sitten sipsiä, karkkia, siideriä, limsaa.
Joskus kyllä naurattaa kun normaalit terveelliset ruoat ja juomat hirveetä rasvatonta light-kuraa ja sitten perään kaikkea epäterveelistä makeeta ja siideriä.
Vierailija kirjoitti:
Rasvattomaan maitoon vieläpä lisätään maitojauhetta, koska kaikki käsittely vie siitä valkoista väriä pois.. Onpa vain terveellistä! Ja alkujaan rasvatonta maitoa käytettiin porsaiden lihottamiseen. (Tosin käyttötarkoitus on periaatteessa sama edelleen..)
Mitäs pahaa maitojauheessa on? Kuivatettua maitoa. Te olette varmaan niitä samoja, jotka kuvittelevat, että maitoon lisätään väriaineita ja sokeriakin. :D
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä on joku laihisjuttu. Seurannut kassajonossa kun ylipainoisilla on hihnalla kaikki ruoka rasvatonta, lightia jne. Ja sitten sipsiä, karkkia, siideriä, limsaa.
Joskus kyllä naurattaa kun normaalit terveelliset ruoat ja juomat hirveetä rasvatonta light-kuraa ja sitten perään kaikkea epäterveelistä makeeta ja siideriä.
Eli väitätkö ihan tosissasi, että nämä ihmiset olisivat laihempia jos niiden sipsien lisäksi valitsisivat rasvaisemmat maidot, juustot, lihat jne.
Raakamaidosta poistetaan ensin rasva kokonaan ja sitä laitetaan sen mukaan takaisin, että saadaan purkissa ilmoitettu rasvaprosentti täsmäämään.
Siis muuta eroa kuin rasvaprosentti ja hinta sillä ei ole muihin maitoihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
http://maidotonruokavalio.com/rasvaton-maito-haitat-terveydelle-suuremm…
No siinäpä vasta puolueeton lähde! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli väitätkö ihan tosissasi, että nämä ihmiset olisivat laihempia jos niiden sipsien lisäksi valitsisivat rasvaisemmat maidot, juustot, lihat jne.
:)
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan väitä sitä hyväksi ja terveelliseksi, mutta itse olen sen makuun tottunut ja rasvaisempi maito tekee limaisen tunteen suuhun. Ja tällaisella möhömahalla jokainen vältetty kalori on kotiin päin.
Mullakin on möhömaha. Olen saanut painoa pois vaikka en käytä rasvattomia tuotteita.
Vastauss: siinä on vähemmän rasvaa, ja rasva on epäterveellistä (liiallisesti saatuna).
Rasvaa tulee ihan tarpeeksi muualtakin, joten miksi ei valitsisi yhtä rasvatonta tuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on möhömaha. Olen saanut painoa pois vaikka en käytä rasvattomia tuotteita.
Niin, entä sitten? Sinun on siinä tapauksessa pitänyt jättää sitten jotain muuta pois, oletan?
Lehmänmaito on ihmiselle haitallista, epäterveellistä ja luonnotonta. Lehmänmaito on vasikalle tarkoitettu. Ihan sama onko se rasvatonta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin mahdollisesti olisivat. Vastaavasti kuten lapset ovat lihavempia perheissä joissa käytetään rasvatonta maitoa.
koska kevyt maito maistuu aivan liian rasvaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin mahdollisesti olisivat. Vastaavasti kuten lapset ovat lihavempia perheissä joissa käytetään rasvatonta maitoa.
Et voi olla tosissasi. Jos lapset ovat lihavampia perheissä, joissa käytetään rasvatonta maitoa, se ei vielä tarkoita sitä, että siirtyminen rasvaisempaan maitoon laihduttaisi heitä. Todennäköisesti jonkin muunkin tekijän tässä yhtälössä pitäisi muuttua.
Ettekö katsoneet vastikään tullutta ruokadokkaria, jossa hyvin selkeästi osoitettiin prosessoidun ruoan aiheuttaneen lihavuusepidemian, puutostauteja ja muita sairauksia?
Syökää ruokaa, älkää ruoan tapaisia aineita.
Pääneuvoja oli mm.
-mitä vähemmän ruoan terveellisyyttä mainostetaan, sen terveellisempää se luultavasti on
-jos tuotteseen on lisätty terveyttä edistäviä aineksia, kertoo se oleellisen itse tuotteesta
-käyttäkää voita, älkää margariinia
-käyttäkää täysjyvätuotteita (tämä yksi pahimmista puutostautien aiheuttajista, kun viljasta prosessoitiin terveelliset osat pois ja saatiin leivät pehmeämmäksi)
-pienemmät lautaset= syö vähemmän
-rasvattomat tuotteet= kuraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Jos lapset ovat lihavampia perheissä, joissa käytetään rasvatonta maitoa, se ei vielä tarkoita sitä, että siirtyminen rasvaisempaan maitoon laihduttaisi heitä. Todennäköisesti jonkin muunkin tekijän tässä yhtälössä pitäisi muuttua.
Niin kuin vaikka sen, että luonnollinen rasvainen maito hillitsee mielitekoja ja täyttää.
Cvjj