Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko saavasi veromaksuilleai vastinetta?

Vierailija
08.10.2017 |

Itse koen että lasten koulu ja päiväkoti kyllä riittää vastineeksi. Ja terveydenhoito jos sitä tarvitsee

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain koen, mutta ei kyllä vastaa meidän talouden maksujen määrää (5000€/kk)

Vierailija
2/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisilla tuloilla joutuu tuollaisia maksamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Maksan veroja, jotta saan asua toimivassa, modernissa, ja turvallisessa yhteiskunnassa.

Ei haittaa että osa verorahoistani menee esimerkiksi työttömien elättämiseen. Jos veroja ei menisi hyvän sosiaaliturvan ylläpitämiseen, olisi vaihtoehtona korkeampi rikollisuus, koska epätoivoinen rahaton ihminen on valmis tekemään melkein mitä vain selvitäkseen.

Vierailija
4/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käytän jo pelkästään kirjastopalveluita niin paljon, että mielelläni maksan veroni. Mulla on pieni palkka ja sen mukaisesti pieni veroprosentti.

Vierailija
5/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 9000€/kk, tästä menee reilu 3500 ja mulla 4900/kk josta menee n.1500

Vierailija
6/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Maksan veroja, jotta saan asua toimivassa, modernissa, ja turvallisessa yhteiskunnassa.

Ei haittaa että osa verorahoistani menee esimerkiksi työttömien elättämiseen. Jos veroja ei menisi hyvän sosiaaliturvan ylläpitämiseen, olisi vaihtoehtona korkeampi rikollisuus, koska epätoivoinen rahaton ihminen on valmis tekemään melkein mitä vain selvitäkseen.

Eli perusinhimillisyys köyhää ja osatonta kohtaan ei sinulle riitä? Jos asia ratkaistaisiin vaikka niskalaukauksella, niin ok? Miten humaania!

Vierailija
7/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Miehen palkkakin tulee verovaroista koska hän on valtion virkamies. Ja eipä täällä ilman kunnan ja valtion rahoja olisi yhtään mitään, ei tulisi meillekään tietä, vettä tai sähköä, eikä tulisi palokuntaa ja poliisia apuun jos jotain sattuu. Ei olisi junaa millä matkustaa etelään tai pohjoiseen. Ei olisi lentokenttiä mistä lähteä ulkomaille. Ei olisi kelaa mistä saada lapsilisiä. Ei olisi päiväkotia ja koulua ollut itselle eikä omille kersoille. Ei olisi mitään huvituksia, ei teatteria eikä konserttisaleja, eikä varsinkaan urheilupaikkoja.

Jos verotusta ei olisi, me asuttaisiin kaikki metsän keskellä mökeissä ja itse kasvatettaisiin ruokamme ja tekisimme vaatteemme, ehkä naapurin kanssa vähän vaihdettaisiin hyödykkeitä. Itse saataisiin lumityötkin tehdä jos jonnekin mielisimme mennä.

Vierailija
8/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette niin harvinaisen hyvätuloisia eli rikkaita, jotta ihan oikein että maksatte kenties vähän ylikin oman osuutenne elämänne aikana. Mies tienaa kolminkertaisesti mitä normaali ihminen, eli varmaan tekee kolmen ihmisen työt töissä? Ja sinä naisten palkoissa tienaat kahden naisen palkan, eli teet kahden ihmisen työt töissä?

Vierailija
9/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60000€ vuodessa! Ei hitsi :)

Vierailija
10/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koska tiedän ettei tarvii pelätä iivanoiden informaatiovaikuttamisia ja muita metkuja. Tuhlaatte vaan aikaanne tälläkin palstalla, haukottaa jo ihan lueskella heikkoja provojanne.

Vierailija
11/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen kyllä saavani vastinetta. Maksan itse veroja 1500 eur / kk ja mieheni yli 2000 eur / kk. Ei harmita lainkaan. Olen itse köyhästä perheestä, jossa meitä asui 6 henkeä vuokrakolmiossa ja tyypillinen arkipäivän päivällinen oli perunat ja ruskea kastike. Siitä huolimatta minulla oli Suomessa mahdollisuus opiskella alani maan parhaassa yliopistossa lukukausimaksuttomuuden, opintolainan ja -tuen avulla. Jo pelkästään se riittäisi minulle.

Mutta lisäksi minulla on kolme lasta, jotka parhaillaan opiskelevat. Monet ulkomaalaiset kollegat ovat hyvistä tuloistaan huolimatta taloudellisesti tiukoilla siinä vaiheessa, kun heidän lapsensa ovat yliopistoiässä. Minä maksan lasteni kustannuksia noin 100 eur / kk / lapsi, ja semin on täysin vapaaehtoista.

Toki on vielä monia muitakin juttuja, mutta otin nyt tällä kerralla esiin nämä.

Vierailija
12/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAlaisen sukulaiseni lapsi pääsi hyvään yliopistoon. Laskin, että minut pitäisi vapauttaa veroista 20 vuodeksi, jotta säästäisin veroissa sen, mitä tuo sukulaislapsi maksaa opinnoistaan (vanhemmat eivät pysty niitä maksamaan, vaan nuori maksaa ne itse lainarahall).

11

Vierailija
13/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette niin harvinaisen hyvätuloisia eli rikkaita, jotta ihan oikein että maksatte kenties vähän ylikin oman osuutenne elämänne aikana. Mies tienaa kolminkertaisesti mitä normaali ihminen, eli varmaan tekee kolmen ihmisen työt töissä? Ja sinä naisten palkoissa tienaat kahden naisen palkan, eli teet kahden ihmisen työt töissä?

Mies johtaa kansainvälisen yrityksen tuotantoa. Saanut kasvatettua kysyntää siten että on voinut palkata 30 hlöä lisää. Eli aika isoja saavutuksia.

Se että sanot että on oikein että maksetaan noin paljon osoittaa kyllä piilevan sosialismin aatteen. Sanoisin että riittäisi mainiosti jos puolet tuosta maksettaisiin eli 3000€ kuussa

Vierailija
14/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin koen, koska olen keskituloinen. Kokisin näin suurituloisempanakin. 

Laadukas koulutus lapsilleni täysin maksutta. Ja itsekin tietysti olen saanut. Kaksi lasta on yliopistossa ja maksuttomuuden lisäksi yhteiskunta tukee opintorahalla ja sen lisäksi saa avokätisen summan lainaa valtiontakauksella. 

Isäni on saanut syöpähoitoa, joka johtikin parantumiseen. Kustannukset varmasti kymmeniä tuhansia euroja ja monien sairauksien hoito on vielä paljon kalliimpaa. 

Joukkoliikennettä tuetaan ja pääsen paikasta paikkaan pikkurahalla (HSL ja ladattava kortti) ja mitä vielä... 

Homma toimii ja rikollisuus Suomessa on vähäistä. Valitettavasti vapaat rajat ovat heikentäneet turvallisuutta täällä. 

Vierailija
15/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kunnallinen terveydenhuolto on Helsingissä perseestä jos sitä sattuu saamaan. Verojen lisäksi, joudun maksamaan asiallisesti, kohtuu ajassa saadusta ajasta sekä asiantuntevasta lääkäristä yksityisen hinnan.

Vierailija
16/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen saavani jokaisella maksamallani eurolla kaikkea sellaista mikä sotii oikeudenmukaisuutta sekä normaalia oikeustajua vastaan olevaa kommunismia, kulttuurimarxismilaista mädätystä ja puhdasta diktatuuria arkadianmäeltä sekä Suomenmhaloituksessa istuvilta ministereiksi itseään nimittäviltä Ganstereilta.

Lisäksi tunnen huonoa omaatuntoa jokaisesta maksamastani veroeurosta siksi, koska tuen niillä näitä maanpetoksia tehtailevia Ganstereita.

Vierailija
17/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Alvit , yle-verot, lupa-maksut , polttoaineverot, yms.  Eli kokonaisverot/pakollisetmaksut yli 8000 euroa kuukaudessa . 

Vierailija
18/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sekä minä että puolisoni olemme elossa julkisen terveydenhuollon ansiosta.

Vierailija
19/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vien lähitulevaisuudessa veroni muualle.

Vierailija
20/26 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä. Olen saanut koulutusta kahden yliopistotutkinnon mukaan ja elellyt nytkin koulutustuella maksimimäärät 19kk kolmen tonnin tulotasolla. Terveydenhuolto on ollut loistavaa, niin terveyskeskuksessa kuin yliopistollisessa sairaalassa, johon tutustuin kun olin onnettomuudessa. Lapsella on toimiva neuvolasysteemi ja hänen hyvää yksityistä päivähoitoaan tuetaan reilusti. Helsingissä pääsee kivasti julkisilla liikkumaväleineillä mitä tarvitsen liikkua. Eipä mulla valittamisia juuri ole.