Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUmammojen ja piiperoiden perjantai

07.04.2006 |

Hih, pistimpä minäkin pinon pystyyn =)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pinoudun taas hetken tauon jälkeen. Väsyneenä täällä hereillä ollaan ja kaiken lisäksi kipeeksi tulossa, kurkku kipeä ja paikkoja särkee. Onneksi viikonloppu edessä niin saa tuo mies sitten olla Nikon kanssa.

Meillä oli pakko aloittaa korvikeet imetyksen rinnalla. Oikeastaan alotettiin alun perin siksi että oli niin hirveitä raivareita illalla ettei suostunut millään ottamaan rintaa, ja sitten heräiltiin yössä 3-4 kertaa ja minä ihan väsynyt. Noh, sitten kun alotin korvikkeet niin selvisipä pikkuhiljaa ettei ole maitoakaan tullut tarpeeksi..on siis pikkureppana ollut nälässä. Pissamäärät nousi heti ja on paljon tyytyväisempi. No nyt sitten on jonkunlaisessa nuhassa, ja edelleen herätään yössä kolmekin kertaa, nukkuu 1-3 h pätkiä. Nyt yli viikko kestänyt sitä ja olen ihan kuollut (olen kyllä ihan äärettömän huono valvoja, voisitteko kuvitella että olen tehnyt " entisessä elämässäni" kolmivuorotyötä..heh..) Turhauttavaa sitten vaan jotenkin kun en tiedä onko yöheräämiset nälkää, nuhaa, hampaita vai jo tapa. Huoh...

Pikkumies on tässä viikon aikana nyt oppinut leluun tarttumisen niin että kun lelua näyttää, niin nostaa heti kätensä ja ottaa siitä kiinni. Ja vie tietysti suuhun.. puree kyllä lelua niin ahkeraan että koskahan niitä hampaita oikein tulee..mitään ei kyllä ikenissä näy, mutta kuolattu on jo kolmisen viikkoa varmaan ja tuntuvat ne kovin kutisevan kun imeskelee alahuultaan tai puree leluja/nyrkkejä jatkuvasti.

Noniin, taidan mennä minäkin tästä lepäilemään kun pikkumieskin nukahti jo uudelleen. Hyvää viikonloppua kaikille!

T:Riina ja Niko (pian3½kk!)

Vierailija
2/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan harvinaisen hyvällä tuulella vaikka onkin kauhee nuha aina vain. :) Oltiin eilen miehen ja tytön kans shoppaileen ja hyvä kun lopuksi vaihdoin vessassa vaipan tytölle ja annoin nania, niin nukahti autoon ja sai vain kantaa autoon. *jesh* Ei tarttenu taistella unille. :P Ja miehen olis pitäny lähteä aikasemmin töihin, mut oli likimain puolille öin vielä kotona. :) Kerrankin saatiin olla taas rauhassa kahdestaan. Makoiltiin sohvalla ja kateltiin telkkua. Rentouttavaa, todellakin. Kun yleensä oon illat aina koneella yksin kun neiti nukkuu. Nyt ei edes avattu mokomaa mööpeliä.. ;)

Jeps. Ollaan herätty tänään 06.30 mut imetin tytön ja luin kirjaa vielä 07.15 asti. Tyttö riehu vieressä naureskellen ja kauhee tohina oli päällä. Nyt aina vain hereillä vaikka oon jo itseasiassa kolmeen otteeseen koettanu laskea sen vaunuihin nukkuun mut eih, naureskelu ja tohina vain jatkuu. Noh, eiköhän se kohta väsähdä. :P *ja aaatsih taas*

Jep. Vaan eipä tässä ihmeempiä. Toivottavasti aurinkoinen fiilis jatkuu mulla koko päivän. :D Kun onhan tässä jo kolmisen päivää oltu joka aamu ihan ku persiille ammuttu karhu. Niin se vain piristää kun on välillä joku aikuinen ihminen seurana eikä vain 4kk ikänen daami. Se kun ei osaa äiskän kans keskustella henkeviä vielä toistaiseksi, tosin kovasti se yrittää..:))

Quarra ja neiti 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jo reippaana käyty lenkkeilemässä..Minul ollu ihmeellisen kipeet polvet..Onko muilla ollut,liittyskö odotusajan painon lisääntymiseen vai?? Mut nyt minulla ei kyl ole enää ylimääräisiä kiloja..siis samois lukemis olen ny ku ennen odotusta..

Tääl odotellaan kovasti jo kesää ja kärpäsiä:)

Lähdenpäs täst siivoilemaan!!

Minna ja typy ens viikolla 4 kuukautta

Vierailija
4/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pientä nuhanenää marssi näin... Eli täällä sitä tuhistaan äiti ja tytär. Ihan hyvillä mielin silti. Eilenkin Milja oli lähestulkoon normaali vaikka olikin reppana aika tukkoinen. Nukkui ulkopäikkäritkin normaalisti. Illalla meni nukkumaan tavalliseen aikaan, heräsi vaan taas 45min jälkeen heilumaan ja ähisemään, mutta onneksi mies tuli silloin töistä ja hoiti tutittamisen että äiti sai nukahtaa. No, sitten neiti heräsi syömään 2.30 ja aamulla vasta seitsemän jälkeen seuraavan kerran!!! Eipä oo tuollaista yötä ollu ihan vähään aikaan. Jee! :DD Ja aika odottamatonta, kun ottaa huomioon tuon nuhan. Mutta yöllä neiti ei ollutkaan niin hirveän tukossa... Nyt taas rohisee aika lailla ja Nenä Friida on ollut käytössä, mutta reippaana silti leikkii jumppalelulla. Äitin mussukka.

No niin, laitoin tuossa välissä neitin päikkäreille ja nyt se uinuu tuolla parvekkeella. Mittasin varalta kuumeen, vaikka olinkin melko varma ettei sitä ole. Tulipa sitäkin harjoiteltua. Neiti oli ihan kiltisti kun mittasin, vaikkei meillä edes ole mikään maailman nopein mittari. Ja pyllystä siis...

Ulkona on aivan uskomattoman hieno ilma. Harmi vaan, ettei näin flunssaisena jaksa lähteä sitä sinne ihastelemaan. Minä ainakin jätän aina flunssassa kaiken ylimääräisen liikunnan väliin, ettei vaan tauti pitkity. Eikä tässä nyt kovin voimakas olo olekaan... :)

Quarra: Me ei olla miehen kanssa oltu iltaa kahdestaan tytön mentyä nukkumaan viikkokausiin. Minun on pakko mennä nukkumaan heti kun tyttökin sippaa. Sitten kun yöt mennään joko kokonaan ilman syöttöä tai sitten jos nukuttais aamulla hiukan pidempään, sitten voisin harkita sohvalla köllöttelyä oman kullan kainalossa :D Sitä on kyllä kieltämättä ikävä. Yritetään kyllä hellitellä toisia ja antaa huomiota toisillemmekin aina tilaisuuden tullen. Mutta ne tapahtuu lähinnä päivällä tai silloin kun tyttö on hereillä. Ei sitä aikaa tosiaan enää jää pusutteluun yms. Mutta päivääkään en vaihtaisi pois :D

Mutta nyt siirryn viettämään aikaa itseni ;) ja hyvän kirjan parissa. Vielä kun olisi suklaata... Mutta taidan säästää herkkupäivää viikonloppuun, niin ei tule mässäiltyä montaa päivää... Siitä ei laihdutuskuuri taitaisi tykätä.

Oikein ihanaa perjantaipäivää ja alkavaa viikonloppua!

Äippä ja Milja 3kk1vko

Vierailija
5/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista -onkos kaikki jo viikonlopun vietossa...

Veera nukkuu sitterissä, Saara touhuaa huoneessaan ja pojat pelaavat pleikkaria -ehdin siis kirjoittaa muutaman sanasen =)

Mäkin melkein kaadun sänkyyn tyttöjen mentyä nukkumaan illalla yhdeksän maissa. Eipä tule siis vietettyä juurikaan laatuaikaa miehen kanssa. Olen aina ihan puhki iltaisin eikä mun silmät kertakaikkiaan pysy auki enää yhdeksän jälkeen. Ja kun ei koskaan tiedä etukäteen että heräileekö Veera tai Saara kovin paljon yöllä niin täytyy varmuuden vuoksi mennä nukkumaan ajoissa. Ehkä sitten 10 vuoden kuluttua voidaan taas istua vierekkäin sohvalla miehen kanssa ja katsoa laatusarjoja töllöstä ;)

Mietin juuri että ollaan viimeisen noin 1,5 vuoden aikana oltu yö kaksistaan miehen kanssa vain kerran -ja silloinkin synnyttämässä Veeraa =) Tai niin no, Veera syntyi kahdelta päivällä joten eihän me edes sitäkään yötä oltu kaksistaan... :D Hääyönäkin vuosi sitten Saara oli meidän kanssa hotellissa, erittäin romanttista.... Mä en jotenkin osaa olla erossa lapsista. Kesäisin pojat ovat mun äidin kanssa mökillä pari viikkoa ja silloin nukun aina todella huonosti -ikävä on niin kova. Mä varmaan menen armeijaankin yhdessä poikien kanssa ;) Mutta miten sitten tyttöjen käy, en voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan, kääk... En ole yhtään riippuvainen lapsistani, en en en... ;)

Huomenna me mennään kavereidemme tyttären 1-vuotissynttäreille ja sunnuntaina mun kummitytön 13-vuotispäiville. Apua, miten mun laihiksen käy kun on yhtä juhlaa koko viikonloppu... Täytyy vaan yrittää hillitä makeanhimoa.

Veera oppi kääntymään pari päivää sitten selältä masulleen ja nyt ei sitten masulla viihdytä ollenkaan. Tyttö pungertaa itteensä pää punaisena ympäri ja suuttuu jos ei onnistu. Mun mielestä kääntyy tosi aikaisin, pojat oppivat kääntymisen aikoinaan noin puolen vuoden ikäisinä ja Saara vasta 8kk ikäisenä. Toisaalta ihan kiva jos Veera oppis liikkumaan pian, se helpottais kummasti meidän ulkoilua tulevaisuudessa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tansku, Veera 231205, Saara 241004 ja pojat

Vierailija
6/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan nuhassa.. Ihan kauheeta, ja siihen päälle ne menkat! Joka pää on tukossa! Mulla alkais olla jo hinku lenkillekin! Sitä ei nimittäin ole tapahtunut kymmeneen vuoteen...

Mika heräsi kolmesti viime yönä, mies hoiti niistä kaksi kun mä kävin vaan rykimässä limaa. Niin paljon yskin että oksensin.. Paha vaan kun oli vaan vettä sisällä niin eihän sieltä ihmeitä tullut:( Toivois vaan että tää jo loppuiiiiiss!!

Miehen työkaveri tuo tänään Helsingistä Verkkokaupasta mulle sen mp3-soittimen, jahka sinne lenkille pääsee niin voi kuunnella sitä musaa. Oon jo ladannut tietokoneelle hurjasti biisejä, saa nähdä mitä niistä tulee ladattua siihen soittimeen.

Ihanaa viikonloppu tulossa.. Siinä vaan on se paha että sunnuntaina olen kuitenkin yksin, mies menee futisturnaukseen:( Tää viikko on ollu niin rankka kaikin puolin että laittaisin sen mielellään jo päätökseen.

Riinu, sun teksti oli kaikinpuolin niin kun meikäläisen.. Kestoväsymystähän tämä.. Ehkä sitten kun pojat menee armeijaan saan nukkua:D

Mutta iloisen aurinkoista viikonloppua ja kirjuuttelemisiin!

Vierailija
7/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa Alavudella,voi tylsyyden tylsyys...

mä oon kerran käynyt lukemassa tän pinon mutta en ehtinyt kirjoittaa,meillä yöt menee nukkuessa mutta tänäänkin Juho ottanut kahdet päiväunet,toiset kesti 50 min. ja toiset 45 min,että tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi kun kummatkin lapset hereillä ja vaatii jotain.

Nytkin Juho kitisee tuossa ja miestä pyysin apuun niin vastaus;ei kun mä just sain lehden eteeni ja luen sitä.

Milloinkahan mä oon lehteä rauhassa lukenut...

Eipä meille kummempaa,esikoinen huomenna mumminsa luo aamulla ja me haetaan sunnuntaina.Kolmestaan ollaan sitten,on vähän rauhallisempaa=)

äityliini*tahtoo kevään* ja Juho*kitinäkitinäkätinä*4,5kk

Vierailija
8/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä hmeellistä, käytiin loskassa Hulluilla päivillä. Kävin katsomassa yhden jutun ja ostin pakolliset juustot ja Tobleronen (huomenna karkkipäivä, jee!). Karppuli nukkui. Nyt sillä on energiaa vaikka muille jakaa, eikä mikään vanha lelu eikä oikein laulelu ja jumppailukaan auta. Mutta voi olla, että pikkuhampu on pian koko rivi, taitaa vieren tulla uusi!

Vierailija
9/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on ollu ankara tsemppi lattialla kääntymisestä ja hetki sitten viimeinkin sai asian onnistuun! :)) Yritti ja yritti ja aina kun oli melkein jo kääntyny, kupsahti takasin selälleen. Kyllä kiukutti!! :D Suoristi kädet ja jalat ja syvällä äänellä örisi hetken ja taaas uudestaan. Se oli selvästi päättäny et NYT tää onnistuu. :' ) Ja sit vielä kun kääntyi viimein masulleen, niin mieletön onnellinen nauru. :DD

Quarra ja Kiia 4kk

Vierailija
10/10 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vieteri! Eilinen ilta meni lumitöissä, naapuri tiputteli lumet katolta ja sitten piti raivata kulkuväylä portaille. Hienoa kaivaa käytävää metrin suojalumihankeen! Siitä selvittyäni ajattelin rentoutua juomalla yhden siiderin, mutta puoliväliin päästyäni tyttö alkoi oksentaa, kymmenen aikaan illalla. Ja sitä tuli ja tuli, sänkyyn, lattialle, matolle, kylppäriinkin vielä kun vein tytön sinne. Ja sitten nousi tietenkin kuume. Yhdentoista aikaan oksensi vielä meidän sänkyyn, jonne olin onneksi laittanut peiton alle, joten tarvitsi siivota vain yksi sänky patjoja myöten.

Tämä päivä onkin sitten mennyt vauvaa ja sairasta hoidellen, sekä eilisiä pyykkejä ja mattoja pesten. Ei ole kevyttä se! Onneksi molemmat muksut meni ajoissa nukkumaan, mä oon ihan puhkipoikki. Nuoriso nääs päätti herätä jo ennen seitsemää aamulla, mikä ei ollut mun mielestä ollenkaan hyvä idea. Yö meni ihan persiilleen. (aina kun tyttö käänsi kylkeä, olin varma että tulee oksu ja pomppasin ylös)

Nyt loppuillasta neiti oli jo oma itsensä, paitsi ihan väsyinen, kun ei ole ruoka maistunut koko päivänä, ja eilisetkin tuli illalla ulos. Nyt vain kädet kyynärpäitä myöden ristissä toivon, että poika säästyy taudilta. Eikä mulla mitään hinkua ole itsekään sitä saada.

Nyt olis vielä tiskit odottamassa, sitten pääsee nukkumaan. Mutta jos vain istuisi yksin ja nauttisi hetken rauhasta ennen sitä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T:Emppu ja muksut