Mikseivät autoilijat käytä vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä?
Mikä tuossa on niin vaikeaa? Eikö ihmisiä tosiaan itseä yhtään haittaa se, ettei tiedä koska kukin on aikeissa poistua liikenneympyrästä ja joutuu odottamaan turhaan?
Kommentit (30)
Ympyrässä vilkuttamalla helposti rikkoo vilkun palautus automatiikan kun renkaat on juuri pahimmoiksi paljon käännettynä.
Kannattaa silti olla varovainen liikenneympyrässä, vaikka toinen vilkuttaisikin.
Mei.adin kerran ajaa toisen auton kylkeen, kun näin että tällä palaa vilkku, joten oletin hänen olevan poistumassa, mutta eipä sitten ollutkaan.
Minähän tietysti lähdin ajamaan, kun jouduinkin jo pysähtymään ja tämä toinen kuski näytti keskeria, ihan kuin se olusi ollut minun syytäni, vaikkei mitään kerennyt tapahtumaankaan.
Ihminen on vain melko karvaton apina. Ihmisapinaa tulee kouluttaa käyttäen keppiä ja porkkanaa. Kepillä lyödään törppöä kuskia ja porkkana annetaan pupulle.
Autoruuvari kirjoitti:
Ympyrässä vilkuttamalla helposti rikkoo vilkun palautus automatiikan kun renkaat on juuri pahimmoiksi paljon käännettynä.
Audi?
Se on tosiaan raivostuttavaa kun ympyrään tullessa joutuu jopa pysähtymään ja sitten se vasemmalta tuleva auto kääntyykin siihen suuntaan mistä itse on tulossa. Toiset eivät vain osaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun autossa ainakaan ei vilkkua voi laittaa päälle jos pyörät ei ole suorassa.
Ei voi olla totta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on niin vaikeaa? Eikö ihmisiä tosiaan itseä yhtään haittaa se, ettei tiedä koska kukin on aikeissa poistua liikenneympyrästä ja joutuu odottamaan turhaan?
Annat tuossa otsikossasi ymmärtää etteivät autoilijat ylipäätään käytä vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä. Koska asia ei ole niin vaan kysymyksesi koskee vain osaa autoilijoista, on otsikkosi turhan epämääräinen. Osuvampi otsikointi olisi ollut seuraava: Mikseivät kaikki autoilijat käytä vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä tai Mikseivät jotkut autoilijat käytä vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä?
Liikenneympyrä on muuten liikenneympyrä. Tieliikennelaki ja -asetus eivät tunnista kiertoliittymää. Myöskin se liikennemerkki on nimeltään liikenneympyrä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Joskus liikenneympyrästä lähtevien teiden yli menee suojatie, ja olen meinannut jäädä auton alle koska vilkkua ei käytetä.
Vähän aikaa sitten meinasin jäädä mersun alle kun se päätti oikaista liikenneympyrässä.
Tuplamoka kuskilta, koska ympyrästä poistuva on kääntyvä eli väistömisvelvollinen, jos heti ympyrän jälkeen on suojatie. Itsekin meinannut jäädä alle tuollaisessa tilanteessa pari kertaa, vaikka ihan varovainen olen liikenteessä.
Mun autossa ainakaan ei vilkkua voi laittaa päälle jos pyörät ei ole suorassa.