Lastani ei kutsuttu syömään, kun oli kaverin luona vieraana vaikka muut söivät!
Että pistää niin vihaksi tämä juttu, että meinaa silmämunat pullistua kuopistaan pois. Lapseni oli kaverin luona käymässä, kun yhtäkkiä kaveri kutsutaan syömään. Lapselleni ei kuitenkaan mitään tarjottu!
Olen miettinyt, että soittaisin kaverin äidille ja sanoisin pari valittua sanaa. Pistää niin vihaksi. Jättää viaton lapsi tyhjän, kurnivan mahan kanssa nurkkaan! Eikö ihmiset osaa enää tuntea häpeää?
Kommentit (174)
Ja olit etukäteen sopinut kaverin vanhempien kanssa, että he ruokkivat lapsesi?
Ruoki mukula ennen kuin lähtee kavereilleen leikkimään niin ei maha kurni?
Mistä oikein muka ole suuttunut?
Ehkä pöytä oli jo katettu, kun lapsesi meni kylään sinne.
Heillä oli jokaiselle varattuna yksi pihvi, jälkiruoaksi yksi leivos.
Ehkä perheen isä kielsi pyytämästä vierasta lasta syömään, miehethän ovat saitoja.
Ei tuo ole mikään iso juttu. Anna eväät mukaan ensi kerralla.
Mitä lapsi siellä nurkassa teki? Että pistää vihaksi lapset jotka ei kuuntele mitää hiipivät vain jonnekin piiloon jos kysyy onko hänellä nälkä tai jää leikkimään kun kutsutaan syömään mutta hetken päästä kysyy eikö hänelle ole mitään tarjottavaa.
Kun mä olin pieni, ruoka-aikaan kaikki lähtivät omiin koteihinsa syömään, ellei varta vasten ollut muuta sovittu.
Ainakin omassa lapsuudessani odotettiin ihan nätisti sen kaverin huoneessa sillä aikaa kun se kävi syömässä. Sitten leikit jatkuivat. EI ollut mikään loukkaus. Lähtökohtaisesti jokainen söi kotonaan.
Minä katan ruokapöytään aina lapsen kavereillekin, ja jos ruokaa on liian vähän, vierailijat saavat pelkkää makaronia kastikkeella ja ketsupilla tai coucousia, kelpaa tai ei.
Mitkä sanat valitsisit sille äidille?
No kenenkään ei ole PAKKO ruokkia toisten lapsia. Tosin itse aina pyydän lasten kaverit syömään, jos he ovat meillä kylässä, ja näin omat mun omat vanhemmatkin teki aikanaan. Itselle on todella omituinen ajatus, että jos joku on meillä kylässä niin jätetään ulkopuolelle.
Sinun otsikkosi ja tekstisi on ristiriidassa. Oliko lapsesi todellakin kutsuttuna vieraana kaverinsa luona vai oliko muuten vaan spontaanisti käymässä siellä. Siinä on vissi ero. Jos hän olisi ollut kutsuttuna vieraana, olisi hänet kutsuttu ruokapöytään, ellei sitten ole niin, että hän oli luuhannut siellä jo niin kauan, että perhe pyrki osoittamaan hänelle, että olisi jo aika mennä kotiin. Jos hän taas oli vain poikennut käymään, niin en käsitä, miksi hänet pitäisi syöttää, vai asutteko niin kaukana, että lapsi kotimatkalla hiipui ihan voimattomaksi? Tarjoatko sinä aina lapsesi kavereille ruokaa, jos he poikkeavat teillä?
Minä en ruoki vieraita lapsia, koska heidän sanomisiinsa allergioista jne. ei ole mitään luottamista.
No meillä voi olla ruoka mitoitettu tasan meille, koska muuten menisi ruokaa roskiin. Saatan esim ostaa kalafileet jokaiselle. Pitäisikö jonkun sitten jäädä syömättä perheestä?
Tietysti jos on sovittu, että joku viettää meillä päivän tai on yökylässä, varaudutaan niin että ruokaa on myös vieraalle.
Mä en ainakaan ole lähtenyt ruokkimaan lasten kavereita. Siitähän ei loppua tulisikaan. Myöskään omat lapseni eivät syö kylässä. Kukaan ei ole koskaan edes olettanut muuta ja ihan sujuvasti menee näin. Ruoka-ajoiksi kaverit kotiin syömään. Näin se on ollut aina myös mun lapsuudessa.
Mä jo ehdin kuvitella, että kylässä oli muitakin kavereita ja heidät kutsuttiin pöytään, mutta ei...
Vierailija kirjoitti:
Ja olit etukäteen sopinut kaverin vanhempien kanssa, että he ruokkivat lapsesi?
Oikeestiko joku sopii tällaista? Meille on päivänselvää, että kaverit saa samalla ruokaa, kun ovat meillä.
Minä olin lapsena yökylässä ja siellä ei tarjottu mitään ruokaa. :-D
Syötä ite kakarasi.