Olen miljonääri, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jaa rahojasi köyhille?
Ihan ku sinä tekisit niin...
Ohis
Ei tässä maassa pelkillä palkkatuloilla miljonääriksi tulla, siis edes sijoittamalla niitä palkkatuloja. Eli joko paskapuhetta koko juttu, tai jotakin oleellista jätetään kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako ajatus omaisuuden menettämisestä? Ahdistuisitko, jos kuluttaisit 10% koko omaisuudestasi johonkin turhanpäiväiseen?
Kyllähän sitä on tarkkana oltava ettei eläke säästöt hupene.
Ei tulisi mieleenkään mennä ostaan uutta (tai vanhaa) Teslaa.
Toisaalta meillä kaikilla on täällä vain yksi elämä elettävänä.
Maallinen vaellus voi loppua koska vain, mutta siitä hyvä systeemi ettei sitä tiedä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako ajatus omaisuuden menettämisestä? Ahdistuisitko, jos kuluttaisit 10% koko omaisuudestasi johonkin turhanpäiväiseen?
Kyllähän sitä on tarkkana oltava ettei eläke säästöt hupene.
Ei tulisi mieleenkään mennä ostaan uutta (tai vanhaa) Teslaa.
Toisaalta meillä kaikilla on täällä vain yksi elämä elettävänä.
Maallinen vaellus voi loppua koska vain, mutta siitä hyvä systeemi ettei sitä tiedä etukäteen.
Mihin ihmeeseen miljoonomaisuus voi huveta jos elää kohtuullisesti, kuten juttusi antavat ymmärtää? Pelkäätkö alkavasi tuhlailla liikaa vai että se etelän tyttöystävä pyytää liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Anna köyhälle kala - hän elää päivän.
Opeta köyhä kalastaan - hän elää lopun elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ku sinä tekisit niin...
Ohis
En minä ole miljonääri. Päin vastoin, en ole edes keskiluokkainen, vaan olen lähellä niin köyhää kuin Suomessa voi olla. Minulla ei ole ylimääräistä mitä jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoo: Mitä se hyödyttää ihmistä vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman mutta saisi vahingon sielullensa, mitä mieltä olet tästä?
En ole uskovainen.
Uskonto on ooppiumia kansalle, sanotaan.
Ja pitää kyllä paikkansa, olen nhnyt mitä pahaa uskovaiset saavat aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan pyyhkinyt takamuksesi seteleillä?
En.
Olen tienannut rahani kovalla työllä.
ns. easy raha on erilaista.
Eikö sijoituksista ym tuleva raha ole iisiä??
En ole saanut mitään suurempia onnenkantamoisia, ja rahat kiinni sijoituksissa.
Eikä alkuperäisessä toiminnossa mitän järkeä.
Pehmytpaperi toimii huomattavasti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet hyväntekeväisyydestä? Lahjoitatko rahaa jonnekin?
Hups , edellisellä sivullahan olikin jo samankaltainen kysymys.
Jatkan siis vielä,
Oletko sitä mieltä että jokainen on p.an onnensa seppä?
Uskotko että köyhyys on valinta (ts. Taitojen/tietojen/tahdon puutetta)?
Mitä mieltä olet siitä että Suomen sanotaan olevan luokkayhteiskunta?
Kyllä jokainen on oman onnensa seppä. Kukaan muu ei ole velvollinen sitä takomaan.
Varsinkin suomessa kun jokainen voi opiskella yliopistossa käytännössä kuluitta (opintolainalla itse rahoitin).
Mutta tietenkin sattuma sanelee paljon.
Alkaen jo siitä missä synnyit, sanotaan että on lottovoitto syntyä suomeen.
Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimmista maista, jatkosta en tiedä.
Kysyjä kommentoi vaan ettei ollut kyllä kunnon vastauksia nämä. Ei siis "oikeita" tai "vääriä" - vain huonoja.
Kiitti moi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet hyväntekeväisyydestä? Lahjoitatko rahaa jonnekin?
Hups , edellisellä sivullahan olikin jo samankaltainen kysymys.
Jatkan siis vielä,
Oletko sitä mieltä että jokainen on p.an onnensa seppä?
Uskotko että köyhyys on valinta (ts. Taitojen/tietojen/tahdon puutetta)?
Mitä mieltä olet siitä että Suomen sanotaan olevan luokkayhteiskunta?
Kyllä jokainen on oman onnensa seppä. Kukaan muu ei ole velvollinen sitä takomaan.
Varsinkin suomessa kun jokainen voi opiskella yliopistossa käytännössä kuluitta (opintolainalla itse rahoitin).
Mutta tietenkin sattuma sanelee paljon.
Alkaen jo siitä missä synnyit, sanotaan että on lottovoitto syntyä suomeen.
Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimmista maista, jatkosta en tiedä.
Kysyjä kommentoi vaan ettei ollut kyllä kunnon vastauksia nämä. Ei siis "oikeita" tai "vääriä" - vain huonoja.
Kiitti moi.
Ei sittenkään vaan huonoja, vaan poliitikon vastauksia. Jätkä taitaa ollakokoomuksen listoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna köyhälle kala - hän elää päivän.
Opeta köyhä kalastaan - hän elää lopun elämää.
Saarnaa köyhälle kalastamisen ihanuudesta, kukaan ei elä sillä päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa pelkillä palkkatuloilla miljonääriksi tulla, siis edes sijoittamalla niitä palkkatuloja. Eli joko paskapuhetta koko juttu, tai jotakin oleellista jätetään kertomatta.
Ei suuret tulot vaan pienet menot, sanotaan.
Ja se että laittaa rahat tuottamaan.
-
"Jos aloitat säästämisen kaksikymppisenä, ja säästät 500 euroa kuukaudessa 10 vuoden ajan, ja saat säästöille 7 % vuotuisen tuoton, sinulla on 60 vuotiaana 655 000 euron eläkekassa, ja 70 vuotiaana olet miljonääri 1 288 000 euron eläkesäästöillä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
"Jos aloitat säästämisen kaksikymppisenä, ja säästät 500 euroa kuukaudessa 10 vuoden ajan, ja saat säästöille 7 % vuotuisen tuoton, sinulla on 60 vuotiaana 655 000 euron eläkekassa, ja 70 vuotiaana olet miljonääri 1 288 000 euron eläkesäästöillä."
Aika harva pystyy säästämään parikymppisestä asti 500 eur joka ikinen kuukausi, ja vielä harvempi onnistuu saamaan säästöilleen vuotuisen 7 prosentin tuoton. Ja tuollakin ylioptimistisella säästösuunnitelmalla on kuusikymppisenä kasassa vasta vähän yli puoli miljoonaa, viisikymppisenä ei lähellekään edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Aika harva pystyy säästämään parikymppisestä asti 500 eur joka ikinen kuukausi, ja vielä harvempi onnistuu saamaan säästöilleen vuotuisen 7 prosentin tuoton. Ja tuollakin ylioptimistisella säästösuunnitelmalla on kuusikymppisenä kasassa vasta vähän yli puoli miljoonaa, viisikymppisenä ei lähellekään edes sitä.
Kyllä moni nuori tekee hyvät rahat esin. rakennusallalla, joten ihan mahdollista.
Ja viimeisen 20 vuoden tuotto on ollut 9,9%, joten ei tarvise kuin olla keskimääräinen tai hiukan osaavampi. Kyllähän siihen ns. tuuriakin tarvitaan. Ettei tumpuloi liikaa aluksi ja mokaa.
Mutta ihan saavutettavissa ja mahdollista kurinalaiselle ja osaavalle.
20-vuoden aikana on mahdollista kymmenkertaistaa säästönsä.
Mutta on se mahdollista myös puolittaa...
n. 2 000 euron kk-palkasta on helppo säästää tonni kuussa, (ja maksaa vielä pari tonnia veroja)
Mutta nykyaikana ihmisillä tahtoo olemaan tonnin tulot ja kahden-kolmen tonnin menot.
Tai ainakin muuten kuluttaa enemmän kuin tienaa.
Miljonääri 40v. kirjoitti:
En pidä miljoonaa vielä kovana.
Joo eipä se mikään ihmeellinen ole. Sitä paitsi mulla on vielä hiukan vajaa. Mutta älä kerro noille muille.
t. AP
Säästetty (/sijoitettu) milli on osoitus tietystä kurinalaisuudesta.
Millin pystyy raapimaan kasaan yllättävän monikin, kunhan ottaa selkeän vastuun tuloistaan ja menoistaan.
Ensimmäisiä asioita on erottaa omat mielihalut todellisista tarpeista. Ei saa ikäänkuin mennä markkinointivirran vietävänä ja tehdä/ostaa asioita "koska muutkin tekee niin".
Rakenna tapa laittaa 10% tuloista sivuun heti. Sit vähitellen rakentuu puskuri. Jos et pysty säästään 10%, mieti miten itse voit muuttaa tulo / menorakennettasi. Ja voi toki olla ettet pysty, mutta yllättävän moni pystyisi jos ottaisi asiakseen.
Ja on monta muutakin tapaa tehdä milli kuin säästää ja sijoittaa jos niikseen tulee. Mieti mitkä asiat muuttaa arvoaan ja kaiva tietoa niistä mahdollisimman paljon ja analysoi. Miten voit itse taloudellisesti hyötyä tästä muutoksesta? Kehittyminen lähtee tosiasioiden tunnistamisesta, mielenkiinnosta kehittyä ja seuraavan askeleen tunnistamisesta ja toteutuksesta.
Onnittelut miljonäärille ( tai trollile, jos oli trolli :D ).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rikastuit?
Ihan työnteolla.
Ihan normiperheestä (jos ei jopa hiukan köyhästä) lähtöisin.
Akateeminen ura, IT-alalla. Ja mikä tärkeämpää, ne pienet menot.
Pikkuhiljaa sijoitukset ruvenneet tuottamaan.
HAHAHHHHAHAHA
Onks kivaa? Raha helpottaa elämää ja samalla luo tuskaa kun pitää huolehtia ettei ne karkaa muille maille vierahille...usko pois että kirjoitan kokemuksesta!
En omista sijoitus-kiinteistöjä. Ei oo mun juttu.
Finassivarallisuutta.