Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi verhot pitäisi pestä?

Vierailija
07.10.2017 |

Anteeksi nyt, olen mies, enkä ymmärrä että miksi verhot pitää pestä? Vai tarkoitetaanko varastossa likaantuneita?

Ensinnäkin ne saattavat kutistua ja toiseksi se hirveä silittäminen pesun jälkeen! Eikö imurointi riitä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinätkin pitää välillä pestä. Sisäilmassa on pölyn lisäksi mm. rasvaa.

Vierailija
2/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutistumisongelman estämiseksi verhokangas pestään ekan kerran ennen kuin siitä tehdään verhot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavan raikasta, kun on puhtaat verhot. Minä valitsen sellaista materiaalia olevat ettei tarvitse silittää ja mitä muutamasta rypystä. :)

Vierailija
4/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siitä samasta syystä, miksi vaatteetkin pitää pestä ennen käyttöä.

Vierailija
5/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuule seiniä alkaa pesemään, on hirveät raidat joka puolella! Älä viitsi!

Vierailija
6/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pestä.Pesulaan mars jos materiaali sellainen että vaatii kuivapesun.Ja pesulassa silittävät valmiiksi.

Vierailija
7/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan tuota olisi aika vaihtaa talviverhot. Samalla pesaisen ikkunat.

Vierailija
8/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä verhoihinkin tarttuu pöly ihan samalla tavalla mitä muihin tekstiileihin ja seiniin. Ilma sisällä alkaa tuntua tunkkaiselle. Kuinka moni imuroi verhojaan? Jos verhojen antaa olla parikin vuotta paikoillaan, niin melkoinen pölypilvi niistä tupsahtaa ravistellessa.

Vierailija
9/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinien pesu on taitolaji. Samoin ikkunoiden.

Vierailija
10/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Pari vuotta paikoillaan!! Härre! Mä vaihdan verhot noin neljä kertaa vuodessa. Ja pesen siinä välissä.

Vierailija
11/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot pesen ehkä muutaman vuoden välein, samalla kun ne tule vaihdettua. Käytän mielelläni samoja verhoja kauan. Välillä imuroin verhoja, pari kertaa talvessa vien ne ulos pakkaseen päiväksi ja pudistelen kunnolla.

Seiniä koitan pyyhkiä joskus, mutta meillä kotona ei seinistä jostain syystä lähde mitään, vaikka pitäisi vuoden taukoa. Olen kyllä ollut siivoamassa paikkoja, esim. mummoni luona, joissa mikrokuituliinaan jää seinästä pölyä.

Vierailija
12/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen verhot parin vuoden välein. Siinä välissä viikkosiivouksen yhteydessä heilautan verhoja, että pölyt varisisi pois.

Uudet verhot pakkauksesta on pakko pestä. Ne haisevat ja niissähän näkyy hirveät viikkauksen jäljet eikä niitä saa silitettyä suoraksi ennen huuhteluaineen kanssa pesua.

Vierailija
13/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisteles niitä verhoja, haisee luultavasti vähän väkevältä eli pölyltä yms. Jos tupakoit et luultavasti haista sitä...

Vierailija
14/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus vaihdan verhot niin silloin saatan ne pestä. Nyt en kyllä muista milloin olen verhot vaihtanut. Imuroin ja vedän tarrarullalla verhot aika ajoin.

Vierailija
15/15 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai verhot pitää pestä, vähintään kerran vuodessa. Vie pesulaan, jos et jaksa silittää itse.