Mies oli ostanut naispuoleiselle ystävälleen lahjaksi timantti..
Ollaan oltu avioliitossa miehen kanssa kolme vuotta ja lähdettiin eilen viettämään miehen naispuolisen ystävän syntymäpäiviä tasaluvun kunniaksi. Oli aikamoinen tunnemyllerrys sisälläni, kun kuulin muilta vierailijoita, mitä mieheni oli ostanut tälle ystävälleen lahjaksi. Nainen näytteli onnessaan timantti korvakorujaan. Olin niin hämmentynyt, etten saanut sanojani suusta ulos ja töllistelin ihmeissäni.Myöhemmin tuli asiasta riitaa miehen kanssa ja lähdin juhlista kotiin.
En ole saanut ikinä mieheltäni mitään vastaavaa. Joskus ostanut jotain hopeakoruja merkkipäivänä, mutta ei mitään noin suurta. Mitä pitäisi tehdä? Minäkin olisin halunnut joskus tuollaisen lahjan. Mielestäni ystävä ei tarvitse tuollaista lahjaa..
Kommentit (43)
Ymmärrän. Ensimmäisenä jouluna kun oltiin yhdessä miehen kanssa minä sain lahjaksi jonkun kirjan ja mies oli ostanut siskolleen monen sadan euron merkkilaukun. Hän kuulemma pyysi sellaista lahjaksi. Eihän se ole raha mikä lahjan onnistumisen ratkaisee ja olen myöhemmin saanut itsekkin laukkuja, mutta olin kyllä vähän hämmästynyt :D
Vierailija kirjoitti:
Oma arvaukseni: Mies ei keksinyt mitä ostaa tasavuosilahjaksi. Hän marssi hädissään koruliikkeeseen ja kysyi myyjältä. Tämä ehdotti ko. korviksia. Mies ei kehdannut sanoa, että ovat turhan kalliit vaan osti ne.
Surettaa teidän sairaalloisen mustasukkaisten puolesta, kun näette joka paikassa vain pettämistä. Toisaalta, itsehän te olette ainoat, jotka ajatusmaailmastanne kärsitte.
Aloittajan tunteen ymmärrän, varmaan tuntui pahalta, että mies oli ostanut noin kalliin lahjan. Mutta olen aika varma, että taustalla on vain ja ainoastaan kertomani syy. Eivät miehet osaa keksiä itse lahjoja.
Luulisi että ihan tällä samalla kaavalla vaimokin eli ap olisi joskus saanut kunnon lahjan.
Mies sanoi,että ystävä on hänelle tärkeä ja että minun olisi pitänyt ymmärtää, ettei pitkäaikaiselle sellaiselle ostella mitään "mitä vaan" . Kysyin sitten, että miksei ole minulle ostanut, niin sanoi, että "ethän sinä edes pahemmin käytä koruja" . Huoh! Miehet eivät näköjään kiinnitä huomiota pahemmin. Ainakaan omani.
AP.
Etkä sinä siis tiennyt ennempää mitä mies oli naiselle ostanut?
Vierailija kirjoitti:
Etkä sinä siis tiennyt ennempää mitä mies oli naiselle ostanut?
En nyt ajatellut sen mitään ihmeellistä olevan, kun hän ei minullekaan mitään kallista ja ihneempää ole ostanut. Miksi siis olisi kauheasti kiinnostanut?
Oletko varma ettei mies ole rakastunut ystäväänsä? Kuulostaa siltä, että mies on ollut jo pitempään rakastunut, muttei saa vastakaikua. Olen pahoillanin ap.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi,että ystävä on hänelle tärkeä ja että minun olisi pitänyt ymmärtää, ettei pitkäaikaiselle sellaiselle ostella mitään "mitä vaan" . Kysyin sitten, että miksei ole minulle ostanut, niin sanoi, että "ethän sinä edes pahemmin käytä koruja" . Huoh! Miehet eivät näköjään kiinnitä huomiota pahemmin. Ainakaan omani.
AP.
Kiinnitä huomiota mihin? Käytätkö näyttäviä koruja?
Vierailija kirjoitti:
AP.
En ole mustasukkainen ihminen ja jos tälläinen tilanne osuisi kohdalle niin en edes tajuaisi epäillä suhdetta, mutta herneet vetäisin kyllä nenään palkoineen päivineen. Hyvälle ystävälle ei ostella "mitä vaan" mutta vaimolla ei ilmeisesti ole niin väliä. Kyllä miettisin haluanko viettää elämääni miehen kanssa jolle ilmeisesti olen yhdentekevä.
Oli aloitus provo tai ei, niin minulle on käynyt ihan vastaava tilanne.
Tosin nainen oli minun paras ystäväni eikä miehen. Kun pohdimme lahjaa syntymäpäiville, niin mies ehdotti, että ostaa itse oman ja minä myös.
Kävi ihan hyvin tämä ehdotus minulle. Utelin tietysti etukäteen, mitä on ostanut, muttei kertonut. Ällistys oli suuri, kun paketista löytyi todella arvokas kultakoru. Tutkin asiaa ja selvisi, että oli maksanut n. 600 euroa. Ei se pelkkä kulta tässä, vaan kuuluisa designerin suunnittelema.
Itse olen lähinnä saanut kattiloita ym. ruuanlaittoon ja siivoukseen liittyviä käytännöllisiä esineitä. Romanttisimmillaan ukko on äitynyt ostamaan alusvaatteita (jostain Lindexistä).
Noh... aina olen tiennyt, että mieheni on ihastunut ystävääni. Olisi kuitenkin voinut pitäytyä näin räikeästä osoittamisesta.
Ystävä ei muuten huolinut lahjaa. Ei tehnyt numeroa itse tilaisuudessa, mutta palautti myöhemmin. Suhdetta ei ole, siitä olen sataprosenttisen varma.
Vierailija kirjoitti:
Tosin nainen oli minun paras ystäväni eikä miehen. Kun pohdimme lahjaa syntymäpäiville, niin mies ehdotti, että ostaa itse oman ja minä myös.
Kävi ihan hyvin tämä ehdotus minulle. Utelin tietysti etukäteen, mitä on ostanut, muttei kertonut. Ällistys oli suuri, kun paketista löytyi todella arvokas kultakoru. Tutkin asiaa ja selvisi, että oli maksanut n. 600 euroa. Ei se pelkkä kulta tässä, vaan kuuluisa designerin suunnittelema.
Itse olen lähinnä saanut kattiloita ym. ruuanlaittoon ja siivoukseen liittyviä käytännöllisiä esineitä. Romanttisimmillaan ukko on äitynyt ostamaan alusvaatteita (jostain Lindexistä).
Noh... aina olen tiennyt, että mieheni on ihastunut ystävääni. Olisi kuitenkin voinut pitäytyä näin räikeästä osoittamisesta.
Ystävä ei muuten huolinut lahjaa. Ei tehnyt numeroa itse tilaisuudessa, mutta palautti myöhemmin. Suhdetta ei ole, siitä olen sataprosenttisen varma.
Fiksu ystävä sulla, ymmärsi mitä tuollaisen antaminen merkitsee ja miten luultavasti koet asian. Ukostasi ei voi sanoa samaa. Miksi olet sen kanssa, jos tiedät, että on tunteita toista kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
AP.
Ontuva selitys, sillä ei miehet yleensä edes kiinnitä mitään huomiota naisen koruihin tai muihin hänelle epäolennaisiin yksityiskohtiin. Kaverillesi ostettu lahja on osoitus siitä, kuinka tärkeänä miehesi häntä pitää. Kumma kuinka miehesi on juuri hänen korujen käyttöön kiinnittänyt niin paljon huomiota, että osti hänelle kalliit timanttikorvakorut lahjaksi. Ei tuossa yhtälössä täsmää kyllä mikään loogisesti ajateltuna. Kyseisellä naisella on paikka miehesi sydämmessä, ei siitä ole epäilystäkään. Mitä he mahdollisesti ovat puuhailleet selkäsi takana, on edelleen arvoitus. Tuskin heidän kanssakäymisensä on jäänyt pelkkien halausten tasolle.
Tiedätkö ap varmaksi, että kyseessä on nimen omaan timantit? Ettei olleet zirkonia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ystävä sulla, ymmärsi mitä tuollaisen antaminen merkitsee ja miten luultavasti koet asian. Ukostasi ei voi sanoa samaa. Miksi olet sen kanssa, jos tiedät, että on tunteita toista kohtaan?
Ei kai sellaista ihmistä löydykään, jolla ei olisi tunteita pitkän liiton aikana muihinkin.
Ymmärrän sitä paitsi miestäni. Ystävä on äärettömän kaunis ja viehättävä luonnekin. Olen sinut asian kanssa ja olemme puhuneet aiheesta useastikin -- olen siis puhunut sekä ystävän että mieheni kanssa, yhdessäkin olemme keskustelleet. Ystäväni on tahollaan onnellisesti naimisissa ja ei tunne seksuaalista vetoa mieheeni.
Oman elämänfilosfiani mukaan ei ole minulta pois, jos mieheni ihailee muitakin. Tiedän, että rakastaa minua kuitenkin.
Voisin kuvitella oman mieheni tuohon tilalle. Ja voisin kuvitella ettei mies ymmärtäisi yhtään mikä meni pieleen tai miksi suuttuin. Ei luultavasti tajuaisi ettei timanttikoruja ostella ihan jokaiselle. Ja siinä missä minä kokisin arvostuksen puutetta, mies varmaan olisi vaan yrittänyt ulospäin näyttää hyvältä ajattelematta minua sen enempää. En siis suhdetta epäilisi.
Koruja ei osteta kuin vaimolle/tyttöystävälle, tai omille/sukulaisten jälkeläisile valmistujaislahjaksi etc. Ihan perustapoja tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sellaista ihmistä löydykään, jolla ei olisi tunteita pitkän liiton aikana muihinkin.
Ymmärrän sitä paitsi miestäni. Ystävä on äärettömän kaunis ja viehättävä luonnekin. Olen sinut asian kanssa ja olemme puhuneet aiheesta useastikin -- olen siis puhunut sekä ystävän että mieheni kanssa, yhdessäkin olemme keskustelleet. Ystäväni on tahollaan onnellisesti naimisissa ja ei tunne seksuaalista vetoa mieheeni.
Oman elämänfilosfiani mukaan ei ole minulta pois, jos mieheni ihailee muitakin. Tiedän, että rakastaa minua kuitenkin.
Ihan oikeasti olette kaikki yhdessä keskustelleet siitä miten miehesi haluaisi mieluummin olla ystäväsi kanssa, mutta se nyt ei ole mahdollista joten hän tyytyy sinuun ja kaikki olette ok asian kanssa? Sitten mies vielä kuitenkin välillä vähän yrittää, esim ostamalla ystävällesi kotiin kultakoruja jotka ystävä palauttaa ja mies palaa taas hetkeksi ruotuun, siihen elämään ja vaimoon mihin hän tyytyy. Mmmmitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP.Ontuva selitys, sillä ei miehet yleensä edes kiinnitä mitään huomiota naisen koruihin tai muihin hänelle epäolennaisiin yksityiskohtiin. Kaverillesi ostettu lahja on osoitus siitä, kuinka tärkeänä miehesi häntä pitää. Kumma kuinka miehesi on juuri hänen korujen käyttöön kiinnittänyt niin paljon huomiota, että osti hänelle kalliit timanttikorvakorut lahjaksi. Ei tuossa yhtälössä täsmää kyllä mikään loogisesti ajateltuna. Kyseisellä naisella on paikka miehesi sydämmessä, ei siitä ole epäilystäkään. Mitä he mahdollisesti ovat puuhailleet selkäsi takana, on edelleen arvoitus. Tuskin heidän kanssakäymisensä on jäänyt pelkkien halausten tasolle.
Todennäköisempää on, että tuolle naiselle mies on vain kaveri. Mies näkee kuitenkin naisen toisin, mutta kun mahdollisuuksia ei ole, tyytyy tuollaiseen kaukorakkauteen. Ja nainenkin sen luultavasti tajuaa, jos ei ihan tyhmä ole. Onhan se kivaa, kun on uskollinen ihailija.
On aivan tyypillistä, että nousukasmaisesti haluaa antaa ulospäin paremman kuvan. Pitää sinua itsestäänselvänä. Noin tyhmään ei kannata tuhlata aikaa.
Tässä provossa oli jo yritystä! :)
Tosiasiassa todella harva suomalainen mies hankkii mitään lahjoja omalle vaimolleen, tyttöystävälleen saati jollekin muulle tutulle. Varsinkaan naiselle. Ja jos hankkii, laittaa vaimon tai tyttöystävän tms. asialle valitsemaan lahjan.