Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa työskennellä ravintola-alalla?

Vierailija
06.10.2017 |

Olen ollut töissä ehkä reilu kuukauden ja nyt jo tuntuu siltä, että miten jaksan. Miten jotkut jaksaa tuota monia vuosia? Tai viihtyy siellä? Onpa ainakin parempi motivaatio nyt opiskella.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kokki 25 vuotta ja yhä se on kiinnostava ala. Aina tulee uutta ja innovatiivista.

Ihmiset tarvii ruokaa elääkseen. Nykyään ihmiset vielä tykkää kokeilla ja ovat valmiita kokeilemaan. Tää ala elää koko ajan. Pitää kehittää itseään ja ymmärtää asiakkaita ja maailman tuulia.

Kiinnostaisi tietää, mitä teit työksesi?

Vierailija
2/19 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kokki 25 vuotta ja yhä se on kiinnostava ala. Aina tulee uutta ja innovatiivista.

Ihmiset tarvii ruokaa elääkseen. Nykyään ihmiset vielä tykkää kokeilla ja ovat valmiita kokeilemaan. Tää ala elää koko ajan. Pitää kehittää itseään ja ymmärtää asiakkaita ja maailman tuulia.

Olen ollut ravintolassa tarjoilijana ja kahvilassa.

En siis ole vakituinen, olen vuokratyöläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkei rahkeet riitä muuhun. 

Vierailija
4/19 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ravintolassa tarjoilijana ja kahvilassa.

En siis ole vakituinen, olen vuokratyöläinen.

Se on kyllä pitkälti samaa vuodesta toiseen. Ja silti toiset sitä jaksaa. Aurinkoisena ja upeana.

Asiakkaat ovat nykyään hankalampia kuin 20 v sitten. Se paska mitä tarjoilijat saavatkaan niskaansa toisinaan. Törkeetä.

Mä rakastan kaikkia tarjoilijoita. Aivan ihania puskureita olette.

Vierailija
5/19 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kesätöissä yhdessä kahvilassa ja voi että, miten tuntui ajantuhlaukselta ja turhauttavalta, kun perehdytyksessä yksi nainen jauhoi pitkät litaniat kaikesta mahdollisesta, miten kassaa käytetään, miten kahveja valmistetaan(ohjeet luki seinällä) ja miten rahat lasketaan. Siinä vaiheessa, kun tämä alkoi kertomaan, miten asiakkaita tervehditään ja miten pöydät siivotaan ja miten kuittirulla vaihdetaan niin sanoin, että ei ihan oikeasti tarvitse selittää.

Vierailija
6/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh.

Vierailija
7/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee tullaamaan aina silloin tällöin ilmaiset tujanterit. Auttaa jaksamaan töissä eikä tarvitse itse ostaa viinoja ollenkaan.

Vierailija
8/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesätöissä yhdessä kahvilassa ja voi että, miten tuntui ajantuhlaukselta ja turhauttavalta, kun perehdytyksessä yksi nainen jauhoi pitkät litaniat kaikesta mahdollisesta, miten kassaa käytetään, miten kahveja valmistetaan(ohjeet luki seinällä) ja miten rahat lasketaan. Siinä vaiheessa, kun tämä alkoi kertomaan, miten asiakkaita tervehditään ja miten pöydät siivotaan ja miten kuittirulla vaihdetaan niin sanoin, että ei ihan oikeasti tarvitse selittää.

Ilmeisesti alapeukuttajat tarvitsevat yksityiskohtaiset ohjeet työhönsä.

Vierailija
9/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun hommaahan toi ravintolatyöskentely on. Palkka on huonohko, työajat aivan järkyttävät ja töissä joutuu asumaan. Asiakkaat on vaikeita ja törkeitä, mutta en kyllä ihan heti vaihda työpaikkaa.

Itse oon tarjoilijana. Jos miettisin vain työn huonoja puolia, ni en todellakaan tekis tota. Työkaverit on yleensä ihan huippuja! En oo missään tavannut niin mahtavia ihmisiä, ku töissä. Jatkuvasti voi kehittää ja kehittyä, eikä missään vaiheessa voi jäädä sormi suussa seisomaan.

Mutta hyvä, jos löysit motivaatiota opiskella. ;)

Vierailija
10/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullun hommaahan toi ravintolatyöskentely on. Palkka on huonohko, työajat aivan järkyttävät ja töissä joutuu asumaan. Asiakkaat on vaikeita ja törkeitä, mutta en kyllä ihan heti vaihda työpaikkaa.

Itse oon tarjoilijana. Jos miettisin vain työn huonoja puolia, ni en todellakaan tekis tota. Työkaverit on yleensä ihan huippuja! En oo missään tavannut niin mahtavia ihmisiä, ku töissä. Jatkuvasti voi kehittää ja kehittyä, eikä missään vaiheessa voi jäädä sormi suussa seisomaan.

Mutta hyvä, jos löysit motivaatiota opiskella. ;)

Jäädä sormi suussa seisomaan on outo ilmaisu.

Vierailija
11/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt vuoden verran ollut keittiöllä, ja tällä hetkellä myös salin puolella. Keväällä haen opiskelemaan aivan muuta enkä siis ole pysyvästi näihin hommiin jäämässä. Mutta vaikka ala ei tunnu omalta niin ei siihen nyt kuolekaan. Toki työajat ja palkka on iso miinus, mutta työkaverit on mahtavia ja homma ihan mukavaakin kun siihen vain suhtautuu oikein. Vaihtelevuus esim. Uudet ruokatrendit yms. pitävät homman mielenkiintoisena. Itse pidän salin puolella työskentelystä, koska asiakaskunta ravintolassa jossa työskentelen on lähes poikkeuksetta erittäin mukavaa ja fiksua porukkaa.

Vierailija
12/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen laivojen ravintoloissa keikkaa ja hyvä liksa ja paljon vapaata. Rahoittaa hyvin opinnot

Vierailija
13/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ravintola-alalla voi kehittää itseään?

Vierailija
14/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluakaan

Vierailija
15/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ravintola-alalla voi kehittää itseään?

Kyökin puolella perehtymällä kunnolla gastronomiaan ja ottamalla eri maiden tyylejä haltuun autenttisesti. Sitten jos haluaa vielä lisää vaihtelua, niin voi perustaa omia ravintoloita ja siirtyä enemmän hallinnon puolelle. 

Vierailija
16/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijan työ on kurjaa sontaa, joka sopii lähinnä nuorille opiskelijoille välineenä rahoittaa opintoja johonkin fiksumpaan ammattiin. Aikuisena ko. työ lähinnä katkeroittaa, kuormittaa ja vituttaa.

Itse olen ollut tarjoilijana yli 10 vuotta ja en voi suositella. Nyt menossa alanvaihto. Nuorena jaksoi, oli kivaa työskennellä baareissa jne, rahaakin sai ihan kivasti kun teki öitä ja muutenkin koko ajan töissä. Siihen oli helppo jämähtää, kun kaikki kaveritkin oli samoissa hommissa. Rafla-alalla on tiiviit työyhteisöt. Opiskelu ei kiinnostanut, kun se oli niin tylsää ja töistä sai rahaa ja raflahommissa oli muka sykettä ja meininkiä.

Sitten elämään tuli muutakin kuin kaverit ja baarit ja tuntui, että olisihan se ihanaa olla päivätöissä, pyhät ja viikonloput vapailla, harrastaa ja elää normaalimpaa elämää. Eikä kuluttaa itseään loppuun näin merkityksettömän työn takia.

Vahva EI ravintola-alalle.

Vierailija
17/19 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan alaa, mä en jaksa tuota työtä.

Vierailija
19/19 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin siitä vaan saa sellaista "sairasta" mielihyvää - siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä