Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat pakasteperunareseptit

Vierailija
06.10.2017 |

Havahduin marketin pakastealtaalla tänään siihen, että en koskaan osta perunapakasteita, vaikka usein niiden kohdalla mietin niiden että ne olisivat käteviä arkiruokaan. Kun mietin kotona viikon ruokalistaa, en koskaan muista peruna-sipulisekoitusta tai valkosipuliperunoita, enkä ole viitsinyt ostaa niitä pakasteeseen odottamaan inspiraatiota. Käytetäänkö teidän perheessä jotain perunapakasteita? Kertokaa parhaat reseptit ja parhaat perunatuotteet! Ovatko ne perunapallerot hyviä? Entä perunamuusit? Onko jotain mitä ei kannata kokeilla?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään kerran viikossa janssoninkiusausta. Voideltuun vuokaan pari pussia peruna-sipulisekoitusta, pari rasiaa anjovisfileita, ripaus pippuria ja 5 dl kermaa. Uunissa jotain 40 minuuttia 180 asteessa ja valmista on. Muuten ei perunaa paljon syödä, mutta tästä pitävät kaikki.

Vierailija
2/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paras sipuliperunasekoitus on Apetitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus pakasteranskiksia. En muuta. Silppuan kyllä itse perunat ja sipulit.

Vierailija
4/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvää, tässä on perunaa melkein yhtä paljon kuin punajuurta, eikä mitään tarvitse lisätä.

https://www.foodie.fi/entry/apetit-750g-kotim-punajuurigratiini/6430104…

Vierailija
5/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan joskus pakasteranskiksia. En muuta. Silppuan kyllä itse perunat ja sipulit.

Jokainen osaa varmasti silputa perunat ja sipulit, mutta kiireisenä maanantaina otan mielummin perunat pussista ja käytän silppuamisen verran aikaa vaikka pyykkäämiseen tai siihen että hengähdän illalla sarjan tai leffan parissa. Viikonloppuna voi sitten teroitella veitsiä ja suikaloida vihanneksia pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
6/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen osaa varmasti silputa perunat ja sipulit, mutta kiireisenä maanantaina otan mielummin perunat pussista ja käytän silppuamisen verran aikaa vaikka pyykkäämiseen tai siihen että hengähdän illalla sarjan tai leffan parissa. Viikonloppuna voi sitten teroitella veitsiä ja suikaloida vihanneksia pitkän kaavan mukaan.

Arkena katsoa leffaa tai sarjaa! Uskomatonta!

Etkö anna aikaa lapsille?

Vierailija
7/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin uskomatonta kuin se, että joku viettää perjantai-iltaansa vauva-palstalla trollaten.

Vierailija
8/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasipulipussi voideltuun vuokaan, kermaa ja suolaa sekaan. Lohifileen päälle mausteet ja tilliä, vuokaan perunoiden päälle nahkapuoli ylös ja uuniin. Muuten teen perunoista lähtien itse ruoan, tuo sekoitus on nopeampaa ja kätevämpi.

Vierailija
9/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen erityistä aikaa lapsille. Siinä ne ainakin meillä ovat mukana kaikessa arkitohinassa ml. ruoanlaitto ja yhdessä syöminen ja kun kasilta-ysiltä menevät nukkumaan, niin kyllä siinä on aikaa katsoa leffa, jos pyykit ja muut on ehditty hoitaa alta pois.

Äläkä nyt muutenkaan tule sotkemaan ap:n hyvää ketjua tympeällä moralisoinnilla. Perunapakastesuikaleet ovat ihan samanlaista perunaa kuin itse pilkottukin.

Vierailija
10/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein arkiruokaan.

Teen erilaisia kiusauksia.

Oma suosikkini on tonnikalasta ja kippariruokakermasta tehty.

Lohi-,kinkku-, jauheliha-, kasvis-

Vierailija
11/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Apetitin kermaperunapakasteita. Viipaleperunoita laitan välillä sellaisenaan pellille, vähän öljyä ja mausteita päälle ja tulee hyvää. Pakasteranskalaisia ei kai tarvitse edes mainita.

Vierailija
12/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voikin ärsyttää tällaiset "pilkon itse perunat, sipulit ja kasvikset, ei mene paljon aikaa". Kuule kyllä siinä menee aikaa, kun kuorii ja pilkkoo vaikka kilon perunoita. Mieluummin sen ajan käyttää johonkin mukavampaan, kun lopputuloksesta ei erkkikään erota onko ihan omin pikku kätösin pilkottuja vai pakastepussista otettuja.

Vierailija
13/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Ne palloperunat on tosi hyviä, ihania!

Vierailija
14/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on Apetitin suikaleperunat. Ne suikaleet ovat hieman suuremmat kuin perunasipulisekoituksessa, joten eivät mene niin helposti mössöksi. Esim. arkiruuaksi kun tekee keittoja, niin suikaleperunat toimii niissä hyvin ja valmistuu pikaisesti. Joskus käytän tuota myös "pyttipannuperunoina" tai muussa vastaavassa "äkkiä jotain kasaan" -ruuassa.

Vierailija
15/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kans arkena aina keitot suikaleperunoista.

Vierailija
16/48 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan pakasteperunoita. Ovat tuulipukujen ruokaa.

Vierailija
17/48 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutuvihkomies kirjoitti:

En syö koskaan pakasteperunoita. Ovat tuulipukujen ruokaa.

Tämä oli kyllä paras pakasteperunaresepti! Avulias ja nokkela.

Vierailija
18/48 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pakasteperunat on pahoja ja ne kyllä maistaa ruuasta. Ei ole mikään vaiva kuoria ja pilkkoa perunoita. Kunhan on hyvä veitsi

Vierailija
19/48 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteperunat on puristeesta tehty. Ravintolassakin maistaa onko lohkoperunat tai ranskalaiset tehty perunasta. Vai pussista

Vierailija
20/48 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apetit perunat kastellaan Eurajoen avoviemäri vedellä. JPV -eura päästää jätteet jokeen jolla vihannekset kastellaan. Jätän suosiolla noi kauppaan.