Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä on online Fb.ssa eikä lue viestiäni - tulee vähän paska fiilis

Vierailija
06.10.2017 |

Äh, tein sen taas, sorruin kirjoittamaan asioistani ystävälle, joka on monesti pahoittanut mieleni ignoroimalla minut. Nyt ei ole lukenut viestiäni moneen tuntiin, vaikka on Fb.ssä online. Tulee kyllä vähän tylsä fiilis moisesta.... Loukkannunko turhasta? En toki hänelle aano mitään, pohdin tätä vaan itsekseni.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä et ole ainut henkilö hänen elämässään, jonka kanssa hän on yhteyksissä. Voi myös olla, että hän on fb:ssa 'online', vaikka ei aktiivisesti sitä käyttäisikään.

Voihan olla, että hän haluaa jutella sinulla ajan kanssa ja vastata sitten, kun on vapaana. Eri asia tietysti, jos vastaamiseen menee yleensä päiviä tai hän ei vastaa ollenkaan. Kuinka nopeasti hän yleensä sitten lopulta vastaa sinulle?

Vierailija
2/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti saattaa selata fb:ta nopeasti mobiililaitteesta esim bussimatkalla. Silloin on kivempi vain selata nopeasti vaihtuvaa kuvavirtaa, kuin syventyä pitkien viestien lukemiseen, joihin pitäisi myös vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi olla valtavasti tuttuja, joten yhteydenpito saattaa olla satunnaista.

Älä suotta murehdi tuollaista asiaa.

Vierailija
4/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan katso viestejä, vain sen mikä tulee automaattisesti virtana eteen ja nekin noin kerran kuussa enkä niitäkään kommentoi kuin harvoin. Tosi ystävät ja tosi elämä eletään todellisessa elämässä, ei virtuaalisesti.

Vierailija
5/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tällainen henkilö, jonka viestit on sellaisia omien asioiden vuodatusta ja muiden pitäisi olla läpi vuorokauden valmiina vastaanottamaan tämän valitustulvan tai milloin mitäkin?

Vierailija
6/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuulemma monesti online, vaikka olen todellisuudessa nukkumassa keskellä yötä ja tietokone on suljettu ja puhelimessakaan ei ole Facebook auki.

Vierailija
7/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan katso viestejä, vain sen mikä tulee automaattisesti virtana eteen ja nekin noin kerran kuussa enkä niitäkään kommentoi kuin harvoin. Tosi ystävät ja tosi elämä eletään todellisessa elämässä, ei virtuaalisesti.

Eiköhän ap tarkoittanut yksityisviestiä.

Vierailija
8/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuulemma monesti online, vaikka olen todellisuudessa nukkumassa keskellä yötä ja tietokone on suljettu ja puhelimessakaan ei ole Facebook auki.

Kannattaisi ehkä tarkistaa fb:n asetuksista missä kaikkialla olet kirjautuneena...

Vierailija
9/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap avata tilannetta vähän tarkemmin? Saat turhaan lynkkausta, jos ystävän käytöksessä oikeasti onkin jotain vikaa.

Vierailija
10/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin tarkoitin, en jaksa kirjautua messengeriin ja ystävien kanssa ollaan oikeassa elämässä joko tavataan tai puhutaan puhelimessa.

Vierailija
11/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis tilanne on se, että lähetin hänelle Messengerillä ihan hauskan viestin iltapäivällä, ja ihmettelin illemmalla, ettei ole vastannut mitään. Samalla huomasin, että hänhän on ollut Fb.ssä läsnä jo aikoja sitten, ja silloinkin oli. 

Hän saattaa jokus vastata monen päivän viiveellä, tai jättää vastaamatta kysymyksiini. Sen takia ehkä olen vähän herkempi hänen tapauksessaan. Sitten just kun alan luottamaan taas häneen, niin ignoroi taas. Koskaan en oikein osaa ennakoida sitä. Ehkä meillä on myös vaan tosi erilainen temperamentti ja vastaustempo.

Vierailija
12/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...silloinkin oli läsnä.

Vierailija
13/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty lukemaan yksityisviestejä älypuhelimella, vaikka huomaan toki viestin tulleen, en vaan näe keneltä. Täytyy joko avata vanha puhelin tai hakeutua läppärin ääreen, jollaista ei siis kodistani löydy.

Vierailija
14/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin tarkoitin, en jaksa kirjautua messengeriin ja ystävien kanssa ollaan oikeassa elämässä joko tavataan tai puhutaan puhelimessa.

Ei ole kyllä puhelimessa puhuminen mitään oikeaa elämää. Kun minä olin nuori, ei ollut mitään puhelimia, ihmisten kanssa kommunoikitiin kirjeitse tai näkemällä kasvotusten.

Kyllä on nykyajan vouhotuksia tuollaiset puhelimet ja kaikki. Olen parempi ihminen kuin sinä, koska en omista puhelinta. Niin ja tätä kirjoitan ystäväni koneelta, tietenkin, vaikka väliäkö sillä,koska ei tämä ole mitään OIKEAA elämää.

Vierailija
15/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan olla jatkuvasti ns. online, koska pöytäkoneeltani harvoin viitsin kirjautua ulos. Tosiasiassa voin olla jossain aivan muualla kuin naama näytössä, en välttämättä edes kotona. Puhelimeen messengerviestit tietty tulee, vaan koska puhelin vaatii muutenkin jatkuvaa huomiota, on messenger-viestit säädetty täysin huomaamattomiksi, eivät tärise tai piippaa. Niinpä ne jää liikkuessa huomiotta, kun en puhelimella silloin yleensäkään leiki.

Vierailija
16/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähettelet hänelle viestejä, jos kokemuksesi on tuo.

Tuo on selvä merkki siitä, ettei kaverisi jaksa lueskella vuodatuksiasi.

Oletko läheisriippuvainen?

Mä en jaksa ikinä keskustella kenenkään kanssa Messengerissä. Pidän omituisena ihmisiä, jotka lähettelevät vuodatuksiaan Mesessä. Facebook on ajanviettoa ja viihdettä. En usko, että montakaan ihmistä kiinnostaa setviä kenenkään itse kehräiltyjä draamoja vapaa-aikanaan.

Jätä kaverisi täysin rauhaan Mesessä.

Vierailija
17/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä menee välillä sekaisin kumpi on kumpi; läsnä Facebookissa vai läsnä Messengerissä? Joku saattaa vastata Messengerissä vaikka äitinsä viestiin, mutta ei ole Facebookissa online. Miksi tuijottelette sitä milloin kukakin on online?? Eiköhän se ole jokaisen yksityisasia. Ja viestiin ei tarvitse vastata saman päivän aikana, ellei aihe ole täysin akuutti.

Vierailija
18/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ladannut puhelimeen Messengeriä. Ihan mahdollista, että Fb on puhelimessani välillä auki, mutta en lue kenenkään viestejä viikkoihin. Jos on asiaa, voi vaikka soittaa tai laittaa Whatsapp-viestin.

Vierailija
19/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Suurinosa mun ystävistä ei yleensä vastaa heti viestiin ja usein unohtavat kokonaan.

Soittelevat sitten esim. viikon päästä ja kyselevät suullisesti lisää.

Itsekin tykkään mielummin keskustella puhelimessa tai kasvotusten puhuen, enkä viestitse.

Facebook-keskusteluissa ystävyyttään elävät ihmiset sitäpaitsi laittaa usein jotain aivan turhaa ja arkista, mitä muiden ystävien kanssa ei edes puhuta.

Tyyliin mitä tekevät juuri sillä hetkellä, mitä ostivat kaupasta, millainen päivä oli töissä jne.

Tulee fiilis, ettei henkistä yhteyttä ole kun tollasia juttuja pitää kertoa.

Vierailija
20/37 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselle ystävälle viestit lähetetään mielestäni tekstareilla. Tiesitkö että joillain ihmisillä on monia satoja tai jopa tuhansia tuttavia fb:ssä? Siellä voi tulla niin paljon turhaa pskaa messengerin kautta, ettei niihin jaksa reagoida heti tai ollenkaan. Toisekseen, tuollaista toisten mesessä käyntejä ja käyntiaikojen stalkkaamista ihmettelen kovasti. Vammasta puuhaa, korkeintaan ymmärrän jos olet ihastunut ja odotat jonkun miehen vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi