Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ups...

06.04.2006 |

Onko kenelläkään käynyt niin, että kun on pitänyt ponnistaa, niin ulos on tullutkin jotain muuta? Tarkoitan siis ulostetta...?

Mitä muuta " noloa" teille on käynnyt?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noin käy kaikille, jos ei just ennen synnytystä ole ollut ihan ripulilla tai tehnyt suolihuuhtelua. Kun lapsen pää kulkee synnytyskanavassa, se kyllä puskee suolesta kaiken ulos.

Itse olen synnyttänyt kaksi kertaa, ja on kakkaa tullut, mutten ole sitä itse edes huomannut, kun kätilö on siivonnut sotkut niin nopsasti. (Mieheltä olen kysynyt, muuten en tietäisikään.)

2/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on turha miettiä etukäteen tai siinä tilanteessa. Omaa oloa helpottaakseen voi ottaa peräruiskeen etukäteen ja tyhjentää suolensa enimmät sisällöt pönttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä auta aina edes aiemmin otettu peräruiske. Ei tollasta tarvii nolostella ollenkaan, kuten joku aiemmin jo kirjoitti, niin se vauva kyllä puskee mukanaan kaiken muunkin mikä vaan tielle sattuu. :)

Vierailija
4/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäisen synnytyksessä jopa tiedostin sen että jotain tuli (myös pissaa kun oli rakko liian täynnä), muista en tiedä ihan tarkkaan mutta oletan.

Tässä viimeisimmässä synnytyksessä pyytelin suolentyhjennystäkin sairaalaan mennessä kätilöltä, mutta sitä ei sitten ehditty tehdä missään vaiheessa kun vauvan sydänäänet oli huonot ja niitä piti seurata ja synnytys edistyi niin nopeaan ja tulin pian tosi kipeäksikin. Asiaa moneen kertaan kysyin ja vouhkasin, ja lopulta kätilö totesikin että se peräruiske unohdetaan ja sanoi että ponnistaessa sitten suolesta tulee jotain mutta se ei haittaa eikä sillä ole mitään väliä.

Eli varmaankin täysin arkipäivää.

Vierailija
5/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei sieltä tullut missään vaiheessa mitään. Pissaa muistan lirahtaneen yhden tömäkän supparin aikana lattialle, kun olin juuri suoriutumassa ammeesta sängylle. Se ei kyllä tuntunut siinä tilanteessa vähääkään nololta.

Kuten sulle jo vastasinkin tuolla toisessa ketjussa, ei kannata kuvitella, että pystyy synnytyksen aikana pysyttelemään kauhean kontrolloituna ja edustavana. Ei siinä auta kuin heittäytyä luonnonvoimien vietäväksi!

Vierailija
6/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mitään ylimääräistä, vaikken ollut ottanut peräruisketta. Mutta ei olisi siinä tilanteessa ehtinyt nolottamaankaan. Yks hailee.

Vierailija
7/7 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö sanoi et tulee joka reiästä tavaraa,pyyhin täs samalla. tosiaan, tuo synnytyskanava menee peräsuolen myötäisesti eli vauvan pää litistää peräsuolta matkalla, eli kaikki mitä suolessa on, tulee ulos.

on ihan lunnollinen asia, mulla on joka kerta laitettu alusastia alle, kun olen makuulla ponnistanut.ja sitä ei kyl ole huomannutkaan. sitä niin keskittyy " olennaiseen" .