Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyslomat lähestyy, kuinka moni syö viikon allinc ruokaa?

Vierailija
06.10.2017 |

Mä niin odotan että saa viikon syödä kaikkia niitä ihania salaatteja, joita ei ole itse tarvinnut pilkkoa ja pestä. Ja muu perhe saa mitä kukin haluaa. Yleensä kaikki lämpimät kasvikset on uponnut meidän lapsiin. Aamulla munia eri muodoissa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa rehellisesti: oletko heikompaa ainesta?

Vierailija
2/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu varmaan, me vanhemmat molemmat ollaan opettajia yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

allinc, ikänä kuullutkaan. Joku ihme trendijuttuko?

Vierailija
4/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Mihin matka suuntautuu?

Kokemuksia all-incluista?

Vierailija
5/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin odotan että saa viikon syödä kaikkia niitä ihania salaatteja, joita ei ole itse tarvinnut pilkkoa ja pestä. Ja muu perhe saa mitä kukin haluaa. Yleensä kaikki lämpimät kasvikset on uponnut meidän lapsiin. Aamulla munia eri muodoissa.

Toivottavasti ne salaattiannokset tosiaankin on hyvin pesty puhtaalla vedellä.  Ihanaa lomaa!

Vierailija
6/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena, 30v sitten, kun oli hienoa matkustaa "omin päin" en olisi voinut kuvitellakaan että joskus voisin matkustaa allinc.

Kerran eräs uraputkessa kiitänyt kertoi miten joka syysloma he matkustivat samaan tuttuun hotelliin allinc, aamu alkoi lenkillä, suihkulla, aamiaisella, uinnilla, pitkillä kävelyillä hiekkarannalla, lojumista altaalla, mutta ennen kaikkea oli aikaa perheen kesken, hyvin rentoa yhdessä oloa, ei yhtään tarvetta kertoilla loman jälkeen mitä lomalla tuli tehtyä.

Itsellä on ollut samanlainen olo kun muutaman kerran ole ollut tuollaisella nollauslomalla, ei mitään kerrottavaa, vain hyvä levollinen olo ja taas jaksaa.

Vierailija
7/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka kokemus allinc lomasta oli Teneriffa Isabel family hotel. Lapset oli hyperallergisia enkä edes olisi jaksanut matkustaa mihinkään, mutta mies varasi tuon loman.

Siellä ekana iltana kysyin henkilökunnalta jotain ruuista, niin ne haki kokin paikalle, ja se kokki kierratti mut koko sen "tarjoiluhallin" läpi ja kertoi kaiken mahdollisen ruuista, lisäksi olisi kovasti halunnut tehdä ihan eri annoksia meille, mutta löydettiin kyllä kaikille sopivaa ruokaa muutenkin.

Aivan ihana kun sai just valita jokaisen lautaselle sitä ruokaa mitä voi syödä, eikä tarvitse odotella annoksia.

Tuon jälkeen ollaan oltu 5 kertaa vastaavissa paikoissa, itse en kaipaa lomalta muuta kuin vaellusretkiä, rantaa, ja helppoa oloa. Yleensä kaikki sanoo että ravintoloihin kannattaa mennä syömään kala-annoksia, mutta kyllä noissakin on ollut kalaa tarjolla montaa lajia joka päivä.

Vierailija
8/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan parasta lasten kanssa lomaillessa.

Ei ruokapaikan etsintää, ei tilauksesn miettimistä, ei ruuan odottelua, aina on löytynyt jokaiselle runsain mitoin kaikkea hyvää.

Vierailija
9/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti all inclusivet eivät ole joka paikassa hintansa väärtti. Lukekaa Tripadvisoria ym arvosteluita ennenkuin varaatte.

Olin itse lomalla ilman all incia ****-hotellissa Espanjassa. Ne, joilla oli all inc saivat drinkkinsä muovimukeista ja halvemmista pulloista, kun maksoi itse, palvelu oli parempaa ja laatu myös. Tripadvisorissa myös valitettiin, että juomien saaminen oli kestänyt aina tosi pitkään, koska rahalla maksavia palveltiin ensin - ja tarjoiltiin aulabaarin pöytiin - all inc juomat piti itse hakea tiskiltä.

Olikin jännä konsepti: juomien all incin olisi voinut ostaa pelkästään, hintaan 10€/päivä. En ostanut, kun lasillinen hyvää cavaa maksoi noin 2,5 € ja pari päivässä riitti oikein hyvin.

Vierailija
10/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, samaa sain kuulla pariskunnalta joka oli vähän aikaa sitten Kuubassa. Olivat saaneet jonkun ruokamyrkytyksen allinclussa. Nyt sitten koko suolisto reistailee..

Vierailija
11/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosteluita kannattaa lukea eri kielillä vaikka saksaksi ja englanniksi. Me ei juoda alkoholia, mutta ihan ruuan takia ollaan valittu all inc. Itseasiassa mehun juojille se tuleekin halvemmaksi, koska ulkomailla just mehut maksaa enemmän kuin viina, jos tosta nyt jotenkin täyttä hyötyä haluaa hakea. Meille se helppous on ollut suurin hyöty, ei niinkään juoman tai ruuan määrä.

Vierailija
12/12 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Emme ole koskaan olleet kiinnostuneita All-inclusive-ruokailusta. Edes silloin, kun lapset olivat ihan pieniä.

Emme myöskään tykkää pelkästään loikoilusta uima-altaalla tai rannalla. En ymmärrä - ihan rehellisesti ja veetuilematta kenellekään, tämä on siis puhtaasti oma subjketiivinen kantamme - miksi maksaisin monta tonnia siitä, että pelkästään pötköttelisin ja kävelisin valmiiseen pöytään etelässä. Jos haluan palvelua, voimme koska tahansa mennä ravintolaan syömään täällä kotimaassakin, tosin tähän toki vaikuttaa se, että asumme stadissa joten ravintoloissa riittää, mistä valita, eikä etäisyys ole iso.

Joten kun lomailemme, kiertelemme kaupungilla, katselemme nähtävyyksiä, shoppailemme, käymme elokuvissa, konserteissa  ja näyttelyissä - ja kokeilemme erilaisia kivoja ravintoloita siinä matkalla. Mikä kiva milloinkin osuu kohdalle. Ei niitä siis varsinaisesti tarvitse "metsästää", koska lomailemme tosiaan paikoissa, joissa on nähtävää ja palveluita. Ja illalla kaupungille syömään ja kävelylle lähteminen on parhaita juttuja lomissa!

Varmaan eri asia olisi, jos olisimme jossakin rantaresortissa, jossa palveluita on vähän ja käytännössä nekin yleensä hotellin ravintoloita.

Jotenkin kokisin siis turhaksi maksaa AI:sta, jos olisimme paikalla sitä hyödyntämässä vain aamulla. Lisäksi mielestäni on melkoinen riski sitoutua viikoksi johonkin ruokailuun, jonka tasosta ei tiedä kuin netin tähdet/satunnaiset kommentit (joista osa hyvin voi olla hotellin omistajan sinne teettämiä tai jopa itse tehtailemia "kokemuksia"). Joo, toki kukaan ei PAKOTA syömään AI-hotellissa, jos se ruoka ei vastaa odotuksia, mutta aika iso hukkainvestointi se on siinä tapauksessa.

Mutta tämä on siis kommentti itse asiaan, ja tietysti siitä huolimatta OIKEIN hauskaa lomaa, ap!

Me säästämme perheen pidempään matkaan New Yorkiin, ja jätämme tänä syyslomana ulkomaanloman väliin. Eka kerta kymmeneen vuoteen, vähän jo harmittaa, mutta eiköhän se tuleva reissu sen korvaa.