Sopivan ehkäisyn löytäminen - hermot menee!
Nuvaringin kanssa limakalvot oli niin kuivat, että sattui. Halut myös katosivat.
Jaydess-hormonikierukka toimi hyvin mutta aiheutti kerran kuussa virtsatietulehduksen.
Ehkäisylaastari aiheutti ihottumaa ja pysyi huonosti.
Joitain pillereitä kokeilin mutta en muista merkkejä. Aiheuttivat mielialavaihteluita.
Kondomilla on menty mutta inhoan niitä. Lisäksi kärsin kovista kuukautiskivuista joten kierukan kanssa parasta oli ettei kuukautisia oikeastaan ollut.
Summa summarum, pillereihin varmaan päädyn mutta olen tosin pihalla niistä. Osaako gynet suositella sopivia vai kokeilemallako vain selviää? Osaisiko joku suositella jotain merkkiä?
Kommentit (46)
Ukko polille ja piuhat poikki. Operaatio nopea helppo ja jos vielä haluatte lapsia, purettavissa.
Kondomissa inhoan sitä kumin tuntua. Se myös vesittää spontaanin seksin. Ja mies valittaa huonoa tuntoa.
Piuhoja ei olla laittamassa poikki.
Mua kiinnostaa hormonaalinen ehkäisy siinäkin mielessä, että saan niillä kivuliaat kuukautiset kuriin.
Ap
Mulla on ehkäisykapseli. Pillereiden aiheuttamat mielialavaihtelut tasaantui, kuukautiset tulee n. kerran vuodessa jos silloinkaan. Kolme vuotta kerrallaan on paikallaan. Alkuun oli tiputteluvuotoa mutta loppui viikossa.
Täälläkin kokeiltu vaikka mitä ja varmaan kaikki luettelon oireet tuli kaikista. Sitten olin innoissani että löytyi lopulta pilleri joka ei aiheuta muuta kuin jäätävän kokoisia finnejä. Mutta ei. Ne sitten aiheuttaa jatkuvan ripulin! Ehti pari kiloa tippua ennen kuin selvisi. Kai tuo mies kohta menee pistämään putket kiinni.
Kapselin ehdottajille täällä yksi jolle terkkari sanoi ettei suostu laittamaan koska minipillereistä niin pahat oireet.
Vierailija kirjoitti:
Kapselin ehdottajille täällä yksi jolle terkkari sanoi ettei suostu laittamaan koska minipillereistä niin pahat oireet.
Ei se tietenkään kaikille sovi. Mulle ei sopinut yhdistelmäpillerit, minipillereitä en edes kokeillut ennen kapselin laittoa mutta hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ei vielä ole koko totuus asiasta. Se mikä sopii toiselle ei toiselle sovi. Erehdysten kautta se oma ehkäisy löytyy.
Kokeilemalla se selviää. Minulla menossa neljännet pillerit ja kohta taidan luovuttaa kun ei mikään sovi.
Vierailija kirjoitti:
Terkkarihan sen kapselin laittaakin. Kyllä näissäkin asioissa sen päätöksen tekee lääkäri.
Yx kax sex kirjoitti:
Ukko polille ja piuhat poikki. Operaatio nopea helppo ja jos vielä haluatte lapsia, purettavissa.
Ei ole välttämättä purettavissa, enkä minä ainakaan menisi leikkaamaan itseäni huvin vuoksi. Ystäväni kävi laittamassa piuhat poikki, ja hän sanoi että kliimaksi ei tunnu enää samalle, ja sp*rman koostumus ja määrä on muuttunut silmin nähden. Sanoo myös että jos saisi päättää uudestaan, ei menisi laittamaan piuhoja poikki, ja operaatio kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkarihan sen kapselin laittaakin. Kyllä näissäkin asioissa sen päätöksen tekee lääkäri.
Anteeksi väärin muotoiltu lause vai käytkö sinä lääkärin kanssa puhumassa perhesuunnitteluneuvolassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi väärin muotoiltu lause vai käytkö sinä lääkärin kanssa puhumassa perhesuunnitteluneuvolassa?
No minä en käy perhesuunnitteluneuvolassa/ehkäisyneuvolassa ollenkaan vaan suoraan gynekologilla yksityisellä.
Mies77 kirjoitti:
Yx kax sex kirjoitti:
Ei ole välttämättä purettavissa, enkä minä ainakaan menisi leikkaamaan itseäni huvin vuoksi. Ystäväni kävi laittamassa piuhat poikki, ja hän sanoi että kliimaksi ei tunnu enää samalle, ja sp*rman koostumus ja määrä on muuttunut silmin nähden. Sanoo myös että jos saisi päättää uudestaan, ei menisi laittamaan piuhoja poikki, ja operaatio kaduttaa.
Jokainen hormoni on aiheutunut sen että minulla on kaikki paikat kuivana enkä saa orgasmia. Se tietysti katoaa joissain kuukausissa kun lopettaa pillerit. Mutta en minäkään niitä enää ota huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhesuunnitteluneuvolasta on ohjattu lääkärille, jonka kanssa sitten ollaan katsottu sopiva ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina hoitanut nämä asiat gynekologin kanssa. Ehkäisyn määrää aina lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut perhesuunnitteluneuvolassa käytyä vaan hoitanut asiat aina gynen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en käy perhesuunnitteluneuvolassa/ehkäisyneuvolassa ollenkaan vaan suoraan gynekologilla yksityisellä.
Onneksi meillä on tuossa kunnallisessa hyvät työntekijät niin ei tarvitse turhaan maksaa joka käynnistä. Saa vielä aina ilmaiseksi kolme kuukautta pillereitä vaihdon yhteydessä.
Mies77 kirjoitti:
Hyvin sanottu tuo: "enkä minä ainakaan menisi leikkaamaan itseäni HUVIN vuoksi". Tässähän nyt vaan ajatellaan miltä miehestä tuntuu... mitä ihmettä jollakin sp*rman koostumuksella tai määrällä on väliä? Eikö kyseessä ole mahdollisen raskauden ehkäisy? Vastuun laittaminen pelkästään naisille, ei ole oikein ja hormonit eivät sovi kaikille... lisäksi lääke on aina lääke. Naisille piuhojen katkaisu on muutaman päivän sairaalakeikka, mutta miehillä se hoituu muutamassa minuutissa poliklinikalla.
Miksi inhoat kondomia? Jos johtuu siitä että se voi joskus hangata, lisää liukkaria.