Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vyöruusu??

12 vuotiaalla vyöruusu
06.10.2017 |

tosiaan olen vasta 12 vuotias, mutta joku muutama päivä sitten huomasin että kyljessäni on rykelmä punaisia näppylöitä. en kiinnittänyt niihin sen enempää huomiota. mutta nyt on kulunut 2-4 pv siitä kun huomasin ne ja eilen illalla tuli kova kipu. päätin näyttää äidilleni niitä ja se epäili vyöruusua, koska kuulemma ne "näppylät" näyttivät rakkuloilta. tosiaan tuntuu, että kipu ei ole vielä edes kunnolla alkanutkaan. olen tänään kuitenkin menossä äitini kanssa tarkastuttamaan. onko vyöruusu hengenvaarallinen? miten kivun voi ehkäistä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joo vyöruusu, mun veljellä oli samassa iässä. Ei siinä kovaa kipua ollut, meni ohi itsekseen. Iäkkäillä tuo on yleensä ikävämpi.

Vierailija
2/6 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla joo vyöruusu, mun veljellä oli samassa iässä. Ei siinä kovaa kipua ollut, meni ohi itsekseen. Iäkkäillä tuo on yleensä ikävämpi.

osaatko sanoa, että kuinka kauan paranemisessa kesti? tuntuu todella ikävältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotiaalla vyöruusu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

osaatko sanoa, että kuinka kauan paranemisessa kesti? tuntuu todella ikävältä

Kipuun kannattaa ottaa kipulääkettä. 

Lääkäri voi antaa viruslääkettä joka helpottaa oireita.

kestosta en osaa sanoa kun on niin yksilöllistä mutta noin nuorella paranee yleensä nopeammin kuin vanhemmilla.

Vierailija
4/6 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin vyöruusun 11-vuotiaana, ja mun tytöistä yksi sairasti 7- ja 16-vuotiaana, siis kahdesti, ja yhdellä tytöllä oli juuri hiljattain 14-vuotiaana. Hänellä kipu oli ihan järkyttävän kova, mutta kahdessa viikossa kipu ja ihottuma olivat poissa.

Vierailija
5/6 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi lapsi sai muuten vesirokon siskonsa vyöruususta. Vyöruusu ei itsessään ole vaarallinen, mutta ikävä tauti se on. - 4

Vierailija
6/6 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön serkulla oli vyöruusu joskus kun hän oli 6-7-vuotias. Mun tyttö  oli silloin 10kk ikäinen ja sai siitä tartuntana vesirokon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi