Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat myöhässä, testi negatiivinen

Vierailija
06.10.2017 |

Mikä ihme minua vaivaa? Aikaisemmin kellontarkat kuukautiset ovat yhtäkkiä myöhässä, raskaustesti negatiivinen kuitenkin. En käytä ehkäisyä, joten raskaus olisi periaatteessa mahdollinen.
Parina päivänä on tullut pientä ruskeaa valkovuotoa, mutta mitään tuntemuksia menkoista ei ole (yleensä tunnen menkkojen alkavan paria päivää aikaisemmin).
Sen sijaan rinnat todella kipeät, olen todella väsynyt, viluinen ja flunssainen.

Kauanko kannattaa odotella ennen lääkäriin menoa ja mikä on palstalekurien diagnoosi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäiset hormonihäiriöt, jotka johtavat menkkojen myöhässäoloon ovat valtavan tavallisia ja hyvin harvoin mitään huolestuttavaa. Esm. ovuloimattomia kiertoja tapahtuu toisinaan, ja silloin voi menkkojen aikataulu tai "laatu" (vuodon ja kipujen määrä) poiketa normaalista. Samoin virustaudit, stressi, alkoholinkäyttö, unettomuus tms voivat vaikuttaa. 

Ei tuossa nyt  lääkäriin mikään kiire ole, parikin kuukautta voi ihan hyvin menkkoja odotella jos ei muita oireita ole. 

Vierailija
2/2 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilapäiset hormonihäiriöt, jotka johtavat menkkojen myöhässäoloon ovat valtavan tavallisia ja hyvin harvoin mitään huolestuttavaa. Esm. ovuloimattomia kiertoja tapahtuu toisinaan, ja silloin voi menkkojen aikataulu tai "laatu" (vuodon ja kipujen määrä) poiketa normaalista. Samoin virustaudit, stressi, alkoholinkäyttö, unettomuus tms voivat vaikuttaa. 

Ei tuossa nyt  lääkäriin mikään kiire ole, parikin kuukautta voi ihan hyvin menkkoja odotella jos ei muita oireita ole. 

Hmm ok, niinpä kai. Mutta ihmetyttää silti, että heti ehkäisyn jäätyä pois kk-kierto muuttuu. Minulla on ollut säännölliset menkat joka kuukausi 12-vuotiaasta saakka. Stressiä, sairauksia, elämäntapamuutoksia tai päihteitä ei ole tullut käytettyä. Päin vastoin koen olevani erittäin terve.

Voiko olla mahdollista, että raskaus ei näkyisi testissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla