Mikä oli keskiarvosi peruskoulun päätyttyä?
Itselläni keskiarvo oli 8.7
Onko se hyvä ja minkä tyyppisiin kouluihin sillä pääsee?
Mikä oli oma keskiarvosi ja pääsitkö hyvään kouluun?
Kommentit (32)
5,7 oli ja nykyään olen insinööri. Ammattikoulun kautta sain motivaation jatkaa opiskeluja.
Olin kasiluokalla ihan hunningolla ja keskiarvokin oli silloin kasin keväällä 8,8. Ysillä tsemppasin, koska halusin oman koulun lukioon (oli silloin pitkään Suomen paras, nykyisin tippunut vertailuissa) ja ysin keväällä keskiarvo oli 9,6. Lukiosta sain 9,7 ja jatkoin TKK:lle (nykyinen Aalto), mutta masennuksen vuoksi opinnot jäivät kesken. Lisäksi en ollut kunnolla oppinut tekemään töitä lukiossa, sain ne hyvät numerot tärkeissä aineissa kyllä, kun ne kiinnosti, mutta joku ulkoa opettelu ei minulta luonnistunut ja sellaisista aineista (biologia, maantieto, historia) sain sitten ysejä.
Minua paremmin elämässä ovat pärjänneet ne kaverit, jotka oppivat lukiossa puurtamaan ja saivat kirjoituksissa vain viisi ällää, kun minä sain kuusi. Puurtamisen taito on ehkä kaikkein tärkein mikä pitää koulussa oppia, ilman sitä ei lahjakkuudella ole mitään käyttöä. Ja vähemmänkin lahjakkaat pärjäävät hyvin, kun osaavat tehdä töitä tavoitteidensa eteen.
Keskiarvoni oli muistaakseni 8,25, tai jotain sen suuntaista. Kyllä sillä hyvämaineiseen lukioon pääsi, Kuninkaantien lukioon. Tosin oli onneakin mukana - juuri minun hakuvuotenani tuohon lukioon oli alhanen keskiarvoraja sisäänpääsylle vrrattuna pariin aiempaan vuoteen. Tänä päivänä siellä on jo paljon korkeeammat keskiarvorajat x)
Nykyisin opiskelen vikaa vuotta amk insinööriksi, välissä tuli lukion jälkeen käytyä amiskin kun en vielä tiennyt mitä elämältäni haluan.
9,6. Pääsin hyvään lukioon. Sen jälkeen kyllästyin opiskeluun ja tein hanttihommia. Nyt päälle kolmekymppisenä suoritan ekaa korkeakoulututkintoani.
Muistelisin että 7 tai hieman yli. Menin ammattikouluun joka jäi kesken itsestäni riippumattomasta syystä.
Muistaakseni myös 8,7 ja minun mielestä se on hyvä. Itse kävin pienellä paikkakunnalla lukion, jonka jälkeen olin vuoden töissä ja opiskelun ammattikorkeakoulussa sosionomiksi. Nyt olen ollut työelämässä nelisen vuotta ja ihan hyvin on mennyt muutenkin.
9.3-9.5 en muista tarkemmin. Opislen tradenomiksi, mutta alanvaihto edessä.
9.3. Pääsin hyvään lukioon. Vähempikin olisi riittänyt mainiosti. Nyt aloittelen gradua.
7,6 taisi olla. Sillä pääsi aivan loistavasti oman tuppukyläni ainoaan lukioon. 3 vuotta myöhemmin M:n papereilla AMK:hon.