Mielestäni lehmien täytyy elää!
Olen itse kasvissyöjä, sillä en halua että lehmät kuolee. Joten mielestäni ihmisten täytyisi vähentää lihan syöntiä. Se olisi myös paljon ekologista maapalloa kohtaan. En väitä, että kaikki lihatuotteet pitäisi lopettaa.
Olen hyvin eläinrakas ja minulla on kotonani muutama kana, koiria, kissoja ja jopa pari kilipukkia. Lehmiä en kuitenkaan omista mutta unelmani olisi joskus omistaa myös lehmiä. :) Oletteko te kanssani samaa miltä? Jos et, niin minua kiinnostaisi tietää, että miksi et.
Kommentit (13)
Niin, olis se kivaa, että lehmät olisivat kuolemattomia;)
Paljonko olet valmis maksamaan siitä, että lehmiä pidetään keinotekoisesti hengissä vai miten mietit estäväsi kuolemat? Toisaalta maapallon ruuantuotanto perustuu aika pitkälti sille, että eläinten lanta toimii lannoitteena (vielä 1800-luvulla nautakarja oli lähinnä lannoitteentuotantoa varten, ei maitoa tai lihaa tuottamassa), joten millä ajattelit korvata kasvisten myötä maaperästä poistuvat ravinteet? IHmisen uloste ei tähän kelpaa ja jätevedet sinänsä ovat niin täynnä maaperälle /kasveille haitallisia aineita, että sitä ei voi lannoitteena käyttää. Porkkanasi ei siedä e-pilleri- tai amfetamiinijäämiä.
PS. Oletko miettinyt, miten hautaat omat eläimesi pilaamatta pohjavettä?
Heh, kellää oo varaa mitään nautaa syödä.
Finski syö porsasta ja broileria.
En usko, että maailman ihmiset syötetään kasvisruualla ilman maitotuotteita. Jos liha- ja maitotuotteista ja kananmunista luovutaan, siitä seuraisi isoja ongelmia. Tässä uskossa elän. Vegaani voi olla, kunhan kaikki muutkin eivät ole. Jos kaikki olisivat, uhkaisi elintarvikepula. Lisäksi hyvin monet allergisoituvat soijalle, mikä kaventaa vieläkin ruokaympyrää. Ja keliaatikot vielä päälle, niin mitä siitä seuraa? Jollain hirssisadolla ei pidetä kansoja kylläisinä.
Ap, käytät ilmeisesti kuitenkin maitotuotteita? Mitä ajattelet niille lehmille tapahtuvan, kun eivät enää tuota tarpeeksi maitoa tuottajan mielestä? Etkö ymmärrä omaa yhteyttäsi lihantuotantoon, osallistumalla rahallisesti tähän bisneksen "alkupäähän"?
Minusta hyvä vaihtoehto olisi keskittyä tuotantoeläinten olojen parantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, käytät ilmeisesti kuitenkin maitotuotteita? Mitä ajattelet niille lehmille tapahtuvan, kun eivät enää tuota tarpeeksi maitoa tuottajan mielestä? Etkö ymmärrä omaa yhteyttäsi lihantuotantoon, osallistumalla rahallisesti tähän bisneksen "alkupäähän"?
Lehmä ei ole mikään maitoautomaatti, vaan tarvitsee säännöllisesti uuden "raskauden" eli vasikan syntymän tuottaakseen jatkossakin maitoa. Ihan kuin mikä tahansa nisäkäs. Minne ne vasikat? Ei uusia lehmiä tarvita niin paljon, muutenhan tilojen lehmäkanta kasvaisi hirveää vauhtia ja kohta olisi maidon ylituotantoa ja hirveästi eri ikäisiä ehmiä joka paikassa.
Lehmät tuottavat metaanipäästöjä todella runsaasti, kun ne piereskelevät! Kaikki lehmät pitäisi tappaa mielestäni!!
Jos lihaa ei syödä tai maitotuotteita ole, niin lehmiä ei tosiaan olisi, paitsi tähän asti villeinä eläneitä lajeja. Ei kesyyntynyttä lajia voi enää metsiin laskea, etenkään kun niitä on ihan älyttömät määrät.
Lehmät ovat ihan symppiksiä elukoita, mutta ihmisen jälkeen varmaan pahimpia ilmastolle.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Itse en ole lihaa enkä kanaa syönyt kuuteen vuoteen. Kalaa syön vielä tosin harvoin, mutta senkin lopetan vielä.
Omastakin mielestä naisten pitäisi antaa elää
Jos lehmiä ei syötäisi, ne kuolisivat sukupuuttoon. Koko laji. Sitten ei olisi enä yhtään lehmää.