Onko joku töissä Deloittella Helsingissä? Millasta palkkaa ne maksaa?
Deloittella tai jollain vastaavalla, isolla kansainvälisellä konsulttitoimistolla.
Jos on ikää 40+ ja korkeakoulututkinto, niin millaista palkkaa noissa maksetaan? Esim. vaikkapa ihan perus senior konsultille.
Kommentit (80)
KPMG:n Auditissa palkat tällä hetkellä:
Junior 3000
Senior 3200-3400 (noin 2 vuotta kokemusta)
Assistant Manager 3700-4900 + bonukset vuodessa 1-3 kk palkka (noin 3 vuotta kokemusta, HT-/KHT-tutkinto/tutkintoon menovuosi nostaa tuohon 4500-4900 euroon).
Manager 5000 ja ylöspäin (4-5 vuotta kokemusta, KHT on pakko olla suoritettuna ennen ylennystä).
Senior Managerin palkka on hieman mysteeri, mutta pyöritään jossain 6000-7000 välissä.
KPMG:lla pääsee bonusten piiriin kun saa Assistant Manger -tittelin. Ylitöistä maksetaan korotettua palkkaa traineille-assistant managereille, joka tarkoittaa kiirekaudelta n. 1-2 kuukauden lisäpalkkaa + vapaana pidettäviä tunteja n. 2 viikkoa. Palkankorotukset aina ylennysten yhteydessä ja niiden välissä niitä voi pyytää (aika hyvin porukka saa vähän nostettua palkaa n. 9kk välein).
Työn määrään ja vastuuseen suhteutettuna ei palkka ole kummoista ainakaan vanhemmilla senioreilla ja aloittavilla assistant managereilla. CV:ssä näyttänee hyvältä sitten kun vaihtaa asiakkaalle töihin. Paras tapa nostaa palkkaa Big 4:ssa taitaa olla se, että lähtee asiakkaalle töihin (jos jaksaa 4-5 vuotta painaa ja KHT:n suorittaa, niin muualta alkaa saada mukavaa palkkaa ja työmäärä pienenee). Tilkkarin työhön sisältyy nykyään paljon byrokratiaa (sisäistä ja ulkoista), joka tekee työstä välillä todella turhauttavaa.
Ilmeisesti nousseet viime vuodesta, aloitan syksyllä KPMG:llä auditin puolella ja palkka 2500€.
Päivitänpä tähän uutta tietoa taas seuraaville.
KPMG:llä seuraavaa:
Trainee n. 2700€
Junior n. 2800-3200€
Senior n. 3300€-3900€
Assistant Manager 4000-4800€
Manager 5000€-6000€
Lisäks kaikilla pieniä (1000-2000€) bonuksia 1-2krt/vuosi ja Assistant Manager ylöspäin vuosibonukset n. 1-3krt kk-palkka.
N/A kirjoitti:
Itse töissä PwC:llä manager-tasolla. Palkka on reilu 6000 kuukaudessa (Tax & Legal), Deloittella on mahdollista saada sama.
Onkos tää peruspalkka jonka päälle tulee bonukset? Vai oletko laskenut tähän vonukset mukaan? Taitaa olla niin että peruspalkka on sen 4500-5000 ja siihen parhaat saa bonuksia sen verran että nousee tohon ~6k?
Vierailija kirjoitti:
N/A kirjoitti:
Itse töissä PwC:llä manager-tasolla. Palkka on reilu 6000 kuukaudessa (Tax & Legal), Deloittella on mahdollista saada sama.
Onkos tää peruspalkka jonka päälle tulee bonukset? Vai oletko laskenut tähän vonukset mukaan? Taitaa olla niin että peruspalkka on sen 4500-5000 ja siihen parhaat saa bonuksia sen verran että nousee tohon ~6k?
Ainakin KPMG:llä Manager-tason lähtöpalkka 5000€ ja tähän bonuksia n. 1-3kk palkka.
Minua kiinnostaisi tietää että mitä nuo konsultin työtehtävät todella ovat? Voitteko antaa jotain ihan käytännön esimerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää että mitä nuo konsultin työtehtävät todella ovat? Voitteko antaa jotain ihan käytännön esimerkkejä?
Esimerkiksi auttaa yhtiöitä talouden prosessien parantamisessa, tehdä tarkastuksia ja kirjoittaa raportteja yhtiön hallinnon ja talouden tilanteesta yrityskauppoja varten, auttaa yhtiöitä kirjanpidon tai raportoinnin ongelmissa, jotkut toimii eri yhtiöissä väliaikaisina ”työntekijöinä” esim. talousjohtajana tai kirjanpitopäällikkönä. Tehtävät on todella vaihtelevia ja vaihteleville asiakasyhtiöille ja töitä on niin paljon, että siihen hukkuu. Ei tavoittelemisen arvoista työ itsessään, mutta kun tuota oravanpyörää jaksaa sopivan pitkään ja saa ylennyksen tai pari niin ovia aukeaa huippupesteihin muualla eli pörssiyhtiöissä tai melkein missä vaan yhtiöissä mikä itseä kiinnostaa.
EYllä töissä. Tulin taloon senior consultant tittelillä noin 3 vuoden työkokemuksella muualta ja aloituspalkka oli 4100€/kk. Vuoden jälkeen palkkanousi 4500€/kk ja ensimmäiseltä vuodelta bonuksia tuli noin 3000€ yhteensä.
Senior tarkoittaa noissa firmoissa junioria, ja junior harjoittelijaa.
Hakekaa firmoihin controlleriksi tai business controlleriksi
Niin voi saada enemmän
Kiitos mielenkiintoisesta ketjusta.
Olen pian valmistumassa. Onko kenellekään tietoa mikä rahoitusalan/tilkkari firma maksaa parasta palkkaa Helsingissä?
Onkohan nämä palkat Helsingin palkkoja?
Itse pk-seudun ulkopuolella ja mulla palkka
Trainee 2500
assistant 3000
ja nyt odottelen "ylennystä" senioriksi enkä usko, että palkka nousee taaskaan kuin parisen sataa...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta ketjusta.
Olen pian valmistumassa. Onko kenellekään tietoa mikä rahoitusalan/tilkkari firma maksaa parasta palkkaa Helsingissä?
Dansken korppu. Aloituspalkka bonuksineen 80 tonnin luokkaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nämä palkat Helsingin palkkoja?
Itse pk-seudun ulkopuolella ja mulla palkka
Trainee 2500
assistant 3000
ja nyt odottelen "ylennystä" senioriksi enkä usko, että palkka nousee taaskaan kuin parisen sataa...
Mulla aikalailla sama palkka:
Trainee 2300, assistant 3000. En kyllä jaksa tätä hommaa senioriksi asti mut nyt on huono hetki vaihtaa työpaikka kun Suomen talousromahdus häämöttää tuolla jossain...
t. tradenomi helsingistä.
Mitä palkat tällä hetkellä ja nostaako inflaatio palkkoja?
Itse EY:llä veropuolella. Tulin alkuvuodesta ulkomailta 3.5 vuoden kokemuksella senioriksi ja palkka 4300e / kk. Aika paska, mutta halusin tulla asumaan Suomeen niin ihan ookoo soft landing. Saa sitten nähdä mitä palkan korotuksia on luvassa.
Muuten kyllä tullut vaan mieleen että Suomessa ei palkkatöistä makseta.
Lönerna har tydligen sjunkit ordentligt i konsultföretagen. Då man slutade på en av dessa var lönen högre än någon av de summorna som här räknas upp. Då det var för 20 år sedan, borde ingen på manager nivå eller högre, ha en lön som inte innehåller fem siffror i månadslönen. En Senior manager på bolaget där man jobbade hade en sådan lön redan för 20 år sedan.
Man sadlade tydligen om i rätt ögonblick.
Kuulostaa kivalta. Pääseekö työvoimakoulutuksella johonkin näistä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalta. Pääseekö työvoimakoulutuksella johonkin näistä?
Ei mutta jos teet Rastorissa tai markkinointi-instituutissa MBAn ja sitten päälle johtamisen erikoisammattitutkinto. AInakin Lahdesssa ura urkenee noilla spekseillä.
Mielenkiintoista! Toivottavasti joku laittelee tuoreempia lukuja konsultoinnin puolelta, niin pystyy sitten vertaamaan muidenkin yritysten tasoon, kun joihinkin (itseäni kiinnostaviin) positioihin haetaan usein myös johdon konsultoinnin taustaisia ihmisiä.