Onko joku töissä Deloittella Helsingissä? Millasta palkkaa ne maksaa?
Deloittella tai jollain vastaavalla, isolla kansainvälisellä konsulttitoimistolla.
Jos on ikää 40+ ja korkeakoulututkinto, niin millaista palkkaa noissa maksetaan? Esim. vaikkapa ihan perus senior konsultille.
Kommentit (80)
Pakko kommentoida tähän. Olen itse työskennellyt PwC:llä useamman vuoden ja palkat ovat kyllä paljon paremmat, mitä tässä mainitaan. Siitäkin huolimatta, että oli auditissa. Useita vuosia takaperin palkka ennen valmistumista 2800 EUR. Associatena reilun 3000 EUR luokkaa.
Tällä hetkellä SA:n palkat taitavat olla jossain 3500-3700 EUR välillä suoriutumisesta riippuen. Ja tämä siis oma auditissa, konsulttipuolella ymmärrykseni mukaan kovemmat palkat, esim. SA muutaman vuoden kokemuksella 4200-4500 EUR plus bonukset päälle. Managereille maksetaan varmasti jo 5-alkavia, auditissa puolestaan jossain 4500 EUR tietämillä jos kirjaimet.
Totta kai tutkinto vaikuttaa, nuo palkat voivat olla sellaisia, joita maksetaan tradenomeille. KTM-tutkinnolla palkat ovat paljon korkeammat (vaihtelua jopa 200-500 EUR/kk).
Vierailija kirjoitti:
PwC maksaa varmaan huonointen.
Trainee 1750
Associate n. 2400-2600
S Associate (kun on ollut pari vuotta talossa, ei palkata ns. ketä vain) n. 3000
Manager n. 3500 (riippuen koulutuksen tasosta)
jne. ja joo, olen töissä siellä, tiedän.
Siis onko oikeasti noin surkea palkka managerilla? Vaikea uskoa. Vai onko toi vain joku peruspalkka ja päälle tulee saman verran bonuksia ja muuta? Accenturella esim jo konsulttitasolla palkka on tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut että parhaat palkat on lentäjillä, lakitoimistoissa, pankki/rahoitus ja konsulttifirmoissa. Tämä ketju on hämmentävä siihen nähden että täällä aina joka toinen sanoo että pk-seudulla asiantuntijatehtävissä palkat alkaa 5000€/kk YLÖSPÄIN.
Lakitoimistoissa maksetaan paremmin nuorillekin. 4000 kieppeillä lähtöpalkka. Konsulttitaloissa huonommin. Töitä molemmissa sikana. Osa on toki vastavalmistubeita ja tarvitsee jonkin verran ohjausta, mutta parhaat etenee vauhdilla parempiin liksoihin. Ja bonukset voi olla kivoja.
Tässä tilintarkastuksen eli Auditin puolen palkkoja Deloittelta, jos joku niitä täällä etsii.
Seuraavat aloituspalkkoja talon sisällä edetessä (ulkoa tullessa voi saada enemmän):
- Trainee 2150 e
- Associate 2900 e (ilman KTM-tutkintoa 2750 e)
- Senior Associate 3300 e
- Assistant Manager 3800 e
- Manager (KHT) 4500 e
Tuosta ylöspäin ei ole itsellä tietoa. Associatesta lähtien maksetaan bonuksia. Itsellä bonuksen määrä tähän asti on ollut keskimäärin yhden kuukauden palkkaa vastaava summa/vuosi.
Oho! Yllätyin, ettei tämän suurempia palkkoja makseta. Tuskin haen avoinna olevaa paikkaa. Nyt tienaan jo enemmän.
Deloittella tuli juuri uusi bonusmalli jossa on aika iso muuttuva osa peruspalkan päälle. Ja jos hyvin pärjää niin peruspalkkakin nousee nopeasti. Lisäksi eri yksiköissä vähän erilaiset palkat.
mulla 4600 plus edut.
Kokemusta kun on...
On aika surkeaa. Kova hehkutus ja hype konsultin työhön on ollut jotenkin iskostunut kupoliini. Pyramidihuijaukselta kuulostaa koko homma noilla liksoilla!
Dee kirjoitti:
Tässä tilintarkastuksen eli Auditin puolen palkkoja Deloittelta, jos joku niitä täällä etsii.
Seuraavat aloituspalkkoja talon sisällä edetessä (ulkoa tullessa voi saada enemmän):
- Trainee 2150 e
- Associate 2900 e (ilman KTM-tutkintoa 2750 e)
- Senior Associate 3300 e
- Assistant Manager 3800 e
- Manager (KHT) 4500 eTuosta ylöspäin ei ole itsellä tietoa. Associatesta lähtien maksetaan bonuksia. Itsellä bonuksen määrä tähän asti on ollut keskimäärin yhden kuukauden palkkaa vastaava summa/vuosi.
Vuosibonukset siis 8-9%? No ei ole kovin hääppöiset bonukset...
Itse olen tuo joka kertoi pwc palkoista. Niissä tosiaan on henkilökohtaisia eroja. Esimerkiksi meille associate palkat harjoittelun jälkeen vaihteli 2500-3100 välillä riippuen koulutuksesta, työnkuvasta ja miten kovasti halutaan pitää talossa. Manageri saa yleensä auton ja pääsee jo itse vaikuttamaan palkkaan.
Olin myös yllättänyt kuinka huonosti palkattuja olimme vaikka työmäärä oli järjetön.
Onkohan jollain tietoa paljonko Tilintarkastustraineelle / Juniorille maksetaan Stadissa vuonna 2019 palkkaa??
(Big Four -yhtiöt)
Big Four kirjoitti:
Onkohan jollain tietoa paljonko Tilintarkastustraineelle / Juniorille maksetaan Stadissa vuonna 2019 palkkaa??
(Big Four -yhtiöt)
PwC:llä 1900 euroa, EY:llä kuulemma 2200 euroa. PwC:llä muutenkin huonoimmat palkat ainakin trainee-assari-tasolla tilintarkastuksessa.
Trainee nimikkeillä haetaan ihan jatkuvasti uusia työntekijöitä, miks?? Ilmaista työvoimaa näille yrityksille?
Ei kai jatkuvasti tarvita uusia ihmisiä taloon..?
Olin traineenä vajaa 10 vuotta sitten ja palkka taisi olla sama 1900 EUR/kk eli eipä ole näköjään korotuksia tullut.
FYI, 2018 lopulta eteenpäin PwC:llä traineen palkka on ollut 2300€. Tämä siis tilkkaripuolella.
Deloittella trainee-palkka myös 2300€. Associate-tasolla yleensä noin 3000-3200€. Firmana en kuitenkaan suosittele.
N. 4500-4900 eur/kk + bonus 5000-15000/vuosi
Kuinka paljon senior associate voi saada ey:llä? Nykyisessä työssä palkka noin 4500€, joten mietin kannattaako vaihtaa firmaa...
Olen aina kuvitellut että parhaat palkat on lentäjillä, lakitoimistoissa, pankki/rahoitus ja konsulttifirmoissa. Tämä ketju on hämmentävä siihen nähden että täällä aina joka toinen sanoo että pk-seudulla asiantuntijatehtävissä palkat alkaa 5000€/kk YLÖSPÄIN.