Onko muilla kavereita, jotka katoavat kuvioista, kun alkavat seurustella?
Ystäväni tekee niin. Pitää päivittäin paljon yhteyttä, soittelee tuntien puheluita, kun on yksin tai kun suhteessa menee huonosti. Kuitenkaan hän ei kiireidensä vuoksi ehdi tavata minua kuin hyvin harvoin. Sitten kun on uusi mies kuvioissa, hän lopettaa yhteydenpidon. Yllättäen hänellä on myös paljon aikaa tavata sitä miestä. Miten suhtaudutte tällaisiin kavereihin?
Kommentit (16)
Sehän on selvä että parisuhde menee edelle ja sinkkuaikojen kaverit jää.
Miten pitäisi suhtautua? Koittaa itse olla kuitenkin hyvä ystävä? Kutsua ja ottaa pakkeja vastaan? Vai sulkea ns. petturina ulos?
Ap
Voi kyllä! Nyt kun ns. ystäväni erosi kumppanistaan kolmen vuoden hiljaiselon jälkeen, alkoi taas yhteydenpito kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitäisi suhtautua? Koittaa itse olla kuitenkin hyvä ystävä? Kutsua ja ottaa pakkeja vastaan? Vai sulkea ns. petturina ulos?
Ap
Hankit muita ystäviä, joiden kanssa vietät aikaa. Ei tarvitse ruveta ilkeäksi toiselle eikä poltella siltoja takanaan, mutta hankit oman elämän ja jos joskus tämä kaverisi kaipaa seuraasi tai aikaasi, annat sitä hänelle, jos sulla ei ole silloin muutakaan tekemistä.
Satsaat niihin ystäviin, jotka sua haluavat nähdä. Jätät hänet omaan arvoonsa. Ens kerralla kun hänellä menee poikki poikaystävänsä kanssa, et ole enää tavoitettavissa. Ole ystävä niille, jotka haluavat olla ystäviä sulle. Vastavuoroisuuteen sen pitää perustua.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä! Nyt kun ns. ystäväni erosi kumppanistaan kolmen vuoden hiljaiselon jälkeen, alkoi taas yhteydenpito kiinnostaa.
Miten sinä sitten reagoit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulje ulos. Tuollaiset kaverit tulevat aina pettämään odotuksesi. Ei kannata hakata päätä seinään ja tuntea oloaan hyväksikäytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvä että parisuhde menee edelle ja sinkkuaikojen kaverit jää.
Ja sitten kun parisuhde loppuu, niin kaverit kelpaa taas? Luuletko, että he ovat odottamassa sinua samoissa asemissa mihin heidät jätit?
Voi, mullakin on/oli tuollainen ystävä. Tosi mukava aina kun ei seurustellut mutta heti kun oli mies kuviossa niin unohti kaikki vanhat kaverit. Seurustelukumppnin kaveripiiri kyllä kelpasi mutta oma vanha kaveripiiri ei.
Ei ainakaan kannata luottaa eikä varata mitään sellaisen henkilön varaan.
Kyllä kaveria sitten kiinnostaa, kun mies on viikonloppuna töissä tai kaverireissulla. Kyllä sitten soitellaan, että tuu meille, tuu nyt käymään, tylsää olla yksin, mitä sulla muka on, tulisit nyt blaablaablaa
Jep. Heivaa se sika. Ei vaan oikeasti, en mä ainakaan enää jaksa katsoa tollasta, mulla kaveri kyllä kokoajan seurustellut, mut kelpaan kaveriks silloin kun menee huonosti ja vain silloin, eipä jaksa enää kiinnostaa koko tyyppi. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaveria sitten kiinnostaa, kun mies on viikonloppuna töissä tai kaverireissulla. Kyllä sitten soitellaan, että tuu meille, tuu nyt käymään, tylsää olla yksin, mitä sulla muka on, tulisit nyt blaablaablaa
Minun ystäväni ei tee sitäkään vaan hän lepää silloin.
Ap
Meni välit poikki tuollaiseen ystävään. Nykyään hengailen paremmissa piireissä.. Ei kiinnosta tulla vedätetyks kerta toisensa jälkeen. Ja ukkokin minkä löysi, niin oli ihan vajaa. Ehkä siinä vakka löysi kantensa.
Tuollaiset ovat jääneet kavereista tutuiksi. Silloin tällöin tulee kutsuttua vähän isompiin illanviettoihin, mutta en minä jaksa olla mikään hätävara vaikka olenkin sinkku.