Olen tilanteessa, jossa valita joko mies tai oma perhe :(
Ei tämä voi olla mahdollista. :( Kahden vuoden ajan olemme olleet suhteessa ja viime kuussa mies kosi. Koko aikana omat vanhemmat eivät ole hyväksyneet miestä ja suhdetta ja ovat suhtautuneet häneen todella väheksyen. Kun kerroin kihlauksesta, niin vanhemmat sanoivat, että minun pitää valita heidän ja miehen väliltä. Jos valitsen miehen joudun katkaisemaan välini vanhempiini ja koko lapsuuden perheeseen. Olen aivan rikki asiasta, mutta onnellinen kihlauksesta.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntönä valitse aina se, joka ei pakota valitsemaan.
Mies on ollut surullinen ja pettynyt ettei häntä hyväksytä, vaikka on tehnyt kaikkensa näyttääkseen kuinka kunnollinen on. On myös ollut tukena ja pitänyt minusta huolta.
Mä valitsisin sen joka ei pakota mua valitsemaan.
Oikeastaan valitsin jo, hyvin olen pärjännyt ilman isääni..
Ootko sama kun edellisessäkin oli koreanmies
Taidat olla vedättävä trolli 😀 muistamme edellisen ketjun aiheesta palstalla. Keksi uusi stoori
Typerä teini, pitää typeriä AV mammoja jännityksessä, tipoittain antaa tietoa, ei kerro asiota, ei kerro vanhempien perusteluita yms tms
Kuullun perusteella EI jatkoon
Kyllä myös minä kuuluun tiimiin vanhemmat.
Etelä-korealainen "mies".
En ihmettele vanhempien reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Ootko sama kun edellisessäkin oli koreanmies
En ole kirjoittanut aiheesta tänne tai muuallekaan aiemmin. Mikä se toinen ketju on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syy etteivät pidä? Jos on esim rapajuoppo niin ymmärrän vanhempiasi, mutta jos on ihan kunnon kansalainen niin älä välitä ja tee mitä lystäät.
Eivät pidä miehestä, koska ei puhu suomea ja on ulkomaalainen. Mies on kunnon kansalainen, käy töissä ja tienaa omat rahansa ja mikä tärkein pitää minusta todella hyvää huolta sekä rakastaa.
No sitten valitset miehen. Perustatte oman perheen ja olet parempi vanhempi kuin omasi, jos lapsia tulee. Kiristämällä ei perhesuhteita yllä pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Typerä teini, pitää typeriä AV mammoja jännityksessä, tipoittain antaa tietoa, ei kerro asiota, ei kerro vanhempien perusteluita yms tms
Kuullun perusteella EI jatkoon
Kyllä myös minä kuuluun tiimiin vanhemmat.
Minä ja mies olemme molemmat aikuisia, emme teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten täällä ruodittiin vastaavaa tapausta. Mistä maasta mies on? Uskonto? Kielitaito, koulutus jne
Mies on syntynyt Etelä-Koreassa, mutta on jo vuosia asunut Euroopassa. Mies on kristitty ja puhuu koreaa sekä englantia.
Olen asunut vuosia Aasiassa, ja tutustuin siellä varsin hyvin erääseen Etelä-Koreasta kotoisin olevaan naiseen ja hänen etnisesti kiinalaiseen, mutta Ruotsissa syntyneeseen, mieheensä. Useat eteläkorealaiset ovat syvästi uskonnollisia, totisia kristittyjä, niin kuin tämä nainenkin. He ovat samalla tavalla vähän jäyhiä (juntteja sanoisi minun mieheni) kuin suomalaisetkin. Reipasta ja aikaansaavaa porukkaa! Olen todennäköisesti vanhempiesi kanssa samaa ikäluokkaa. Mikäli he ovat koko ikänsä asuneet Suomessa, heitä varmaan vaan yksinkertaisesti pelottaa. Pidät oman pääsi. Vanhemmat kyllä sulavat ajan kanssa, kun huomaavat, miten kunnollista ja ahkeraa porukkaa sieltä Etelä-Koreasta tulee. Olet hyvissä käsissä.
Perhettään ei voi valitettavasti valita. Joskus on helpompaa vain todeta, ettei yhteinen geeniperimä riitä yhdistämään. Paska homma, mutta eiköhän tuollaiset kiristäjät ja henkisen väkivallan käyttäjät kannata jättää omaan arvoonsa.
Joskus perhe voi olla oikeassakin. Näkevät asioita joita umpirakastunut ei näe. Nämä muutaman vuoden jännäsuhteet joissa innoissaan seurustellaan englannin kielellä eivät kestä pitkässä juoksussa. Kyllä isä tietää.
Kuka hento korealalaispoju ottaisi rotevan suomitytön? Trolli on
Vierailija kirjoitti:
Etelä-korealainen "mies".
En ihmettele vanhempien reaktiota.
Minusta ap:n mies kuulostaa oikein symppikseltä ja hyvältä puolisolta. Sellaista onnea ei kaikille yhden ihmiselämän aikana edes tule vastaan.
Ap, pelkään pahoin että perheesi on sitä laatua, joka saattaa katkaista välit monestakin syystä. Tilanne voisi olla sama, jos vaikka tulisit ulos kaapista tai sairastuisit. Eivät he välttämättä olisi tyytyväisiä suomalaiseen puolisoonkaan. Heillä taitaa olla kapea käsitys hyvästä elämästä. Ehkä asiaan sekoittuu myös jotakin ääneen sanomatonta häpeääkin?
Neuvon sinua pitämään kiinni hyvästä miehestäsi. Viimeiseksi tärkein: paljon onnea kihlaparille! <3
Vanhempasi tekevät väärin joten minä en tuossa tapauksessa harkitsisi hetkeäkään miehen jättämistä kun siihen ei ole mitään syytä. Vanhempasi ovat rasisteja joita sinun ei tule tässä tapauksessa kuunnella. He siinä menettävät oman lapsensa, sinulla ei ole menetettävää jos miehesi valitset. Y
Tuomikseeko koko sukusi vai pelkästään vanhemmat?
Mies on syntynyt Etelä-Koreassa, mutta on jo vuosia asunut Euroopassa. Mies on kristitty ja puhuu koreaa sekä englantia.