Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön lähes pelkästään vain leipää

Vierailija
05.10.2017 |

Tajusin juuri, että olen jo puolisen vuotta syönyt lähes pelkästään leipää päällisineen. Aamulla sentään syön yhden purkin rahkaa.

Aamu: Rahka + pala ruisleipää, jossa margariinia ja juustoa päällä
Lounas: Kaksi palaa leipää margariinilla ja juustolla
Välipala: Kaksi palaa leipää margariinilla juustolla
Päivällinen: Sämpylä tuorejuustolla, juustolla, kurkulla ja tomaatilla + kaksi palaa kauraleipää margariinilla, juustolla ja maustekurkulla.

Miksi? En tiedä, ehkä siksi ettei tarvitse miettiä, mitä tänään ruuaksi, kaupassa voi kulkea saman tutun reitin ja napata tarpeelliset tavarat automaatiolla koriin. Havahduin vasta nyt oikeastaan ajattelemaan miten yksipuolista tuo on, kun välipalaa syödessä alkoi maistua puulta. Nyt taisi tulla stoppi.

Onko muita yksipuolisesti syöviä? Eihän kaikki varmasti syö kuin ravinto-oppikirjasta, vai syökö?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias yksinasuva mummi.Leipää itsekin syön aamu-ja iltapalalla,lounaalla ,päivällisellä ja illallisella.Vaihtelen leipälaatuja ja päällisiä.Lihapitoista leikkelettä,erilaisia juustoja,tomaattia,kurkkuja,kananmunaa,valkosipulia,persiljaa,erilaisia salaatinlehtiä ym......

Painoni ollut nuoresta saakka 45-47 kg eikä mitään todettuja sairauksia ole.

Vierailija
2/22 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama silloin kuin olen vielä sinkku ollut. Ei se leipä ole huono idea ollenkaan, kunhan on kuotupitoista. Päälle voi laittaa oikeastaan mitä tahansa lohta, avokado, salaattia, kananmunaa, leikkeleitä (sydän ja joutsen merkkiä kannattaa suosia), juustossa on jotain kevyempiä merkkejä, margariinia voin tilalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivoja?

Vierailija
4/22 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, paitsi että olen jo vuosia elänyt pääosin leivällä erilaisine täytteineen. Se on niin helppoa, kun leivän päälle / väliin voi laittaa niin monipuolisia täytteitä. Myös leivät vaihtelevat päivän aikanakin, välillä ruisleipää, välillä sämpylää, välillä ohra- tai kauraleipää jne. En ole kyllästynyt enkä usko että kyllästynkään. 

Vierailija
5/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotona ruokana pelkkää leipää kun olin lapsi ja nuori.Siis valehtelematta aivan kaikki ateriat leipää. Vanhemmat eivät juuri lasten ravitsemuksesta piitanneet.

Vierailija
6/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri suunnitellut vaihtavani tuollaiselle leipälinjalle, koska olen kyllästynyt miettimään mitä ruokaa tekisi. Tai en ole ikinä tykännytkään siitä. Ei kiinnosta ruoanlaitto pätkääkään. Aina olisi mukavampaakin tekemistä.

Nainen 49

Vierailija
7/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeeta elämää teillä

Vierailija
8/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kotona ruokana pelkkää leipää kun olin lapsi ja nuori.Siis valehtelematta aivan kaikki ateriat leipää. Vanhemmat eivät juuri lasten ravitsemuksesta piitanneet.

Oliko se tehty jauhoista, joissa on mukana paljon ravintoaineita? Ranskanleipä ja grahamjauhoista leivottu leipä ovat kuin eri planeetalta.

Vierailija
9/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin laiska ettei jaksa edes helppoja perusruokia tehdä. Itselläni on sellaiset tietyt perusruuat joita teen joka viikko vähän vaihdellen. Välillä voi joku päivä mennä leivällä, puurolla ja munallakin. Ei ilman kunnon ruokaa pärjäisi koko viikkoa. 

Vierailija
10/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee jo hoitoon!

Vierailija
11/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan leipää ja voisin varsin hyvin elää pelkällä leivällä. Jos makua ajatellaan. Mutta en pysty, kun yritän elää terveellisesti ja siksi syön monipuolisemmin :) 

Vierailija
12/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No parempi ehkä sekin kuin meidän keitetyt perunat ja ruskea kastike + jotain lihaa tai makkaraa. AINA. 

Vierailija
13/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipähullulla leipäpussi auennut

Vierailija
14/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parempi ehkä sekin kuin meidän keitetyt perunat ja ruskea kastike + jotain lihaa tai makkaraa. AINA. 

Perunat ja liha ravitsevampaa kuin leipä. En sitten tiedä siellä porvoossa onko siellä.

Vierailija
15/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuosia käytännössä syönyt vain aamupuuro ja muuten kana uunissa, riisi ja pakkasesta porkkana/parsa/kukkakaali sekoitusta. Menee n. 30min valmistaa usean päivän ateriat.

Vierailija
16/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä henkilön tiellä pitää.

Vierailija
17/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia elänyt pääasiassa leivällä päällisineen. Syön myös hedelmiä, marjoja ja maitotuotteita.

Vierailija
18/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vatsa ei kestä leipää. Olen nyt kahtena päivänä turvautunut lounaaksi täytettyyn patonkiin ja sen huomaa. Aika palata ruotuun ja syödä jotain muuta kuin leipää. Heti alkaa vatsa vaivaamaan.

Vierailija
19/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeeta elämää teillä

Ai sekö on ankeaa, jos käyttää aikansa muuhun kuin ruoan suunnitteluun ja valmisteluun.

Mikäs sen ankeampaa kuin olla hellan ääressä puolipäivää. Mikään ei ole niin ankeaa kuin ruoan tekeminen.

Vierailija
20/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipähullulla leipäpussi auennut

Aloitus vuodelta -17