Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita liikuntaa harrastavia ja huonosti nukkuvia?

Vierailija
05.10.2017 |

Miten tsemppaatte itsenne liikkeelle? Minulla on ollut nyt pari viikkoa unihäiriöitä niin, että herään 2 tuntia ennen kellonsoittoa, mutta myös viikonloppuna heräsin samaan aikaan eli neljältä.

Syntyy stressin kierre, koska väsyneenä en ole töissä niin tehokas kuin pitäisi ja koko ajan on mielessä kasa asioita mitä pitäisi tehdä. Työ olisi jo täysin terveenäkin tarpeeksi stressaavaa.

Olen jo pitkään harrastanut enemmälti lenkkeilyä, mutta nyt on taas sellainen olo ettei huvittaisi yhtään ja luonnollisesti väsyttää. Eilen olin niin väsynyt töissä, että meinasin alkaa itkeä. Tilanteessa jossa tuntui etten osaa. Tällä viikolla olen käynyt vain kerran lenkillä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun huonosti ja harrastan kamppailulajia. Olen huomannut, että treenin jälkeen väsynyt olo häviää, ja toisaalta nukun paremmin kun olen fyysisesti rasittanut itseäni. Tämä saa minut liikkeelle. :) 

Vierailija
2/5 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppasi on ylirasittunut stressistä ja lenkkeilystä. Jätä jompaa kumpaa vähemmälle. Itse teidän että liikunta on mennyt yli siitä että alan heräillä aamuyöstä valvomaan. Siihen ei keski-iässä paljon tarvita kun perusolotila on muutenkin stressaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroppasi on ylirasittunut stressistä ja lenkkeilystä. Jätä jompaa kumpaa vähemmälle. Itse teidän että liikunta on mennyt yli siitä että alan heräillä aamuyöstä valvomaan. Siihen ei keski-iässä paljon tarvita kun perusolotila on muutenkin stressaantunut.

Ja tuo neljältä herääminen on ollut mulla liikkayliannostuksen merkki nimenomaan.

Vierailija
4/5 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa kehon levätä, jos on tilapäistä unettomuutta. Liikuntaa kannattaa keventää mahdollisimman paljon.

Itse on ollut koko aikuisikäni huono nukkumaan ja aika ajoin pahojakin unettomuusjaksoja. Harrastin juoksua (25-35 km viikossa) ja pari kertaa viikossa käyn salilla, lisäksi reipasta kävelyä noin. 8 km päivässä. Ajauduin hiljalleen pahaan unettomuuskierteeseen ja hulluna yritin ylläpitää liikuntaa mahdollisimman pitkälle. Ajattelin, että rankka fyysinen rasitus auttaa uniongelmiin. Lopulta kroppa meinasi pettää ihan kokonaan ja kaikkeen liikuntaan tuli miltei vuoden pituinen tauko. Nyt sitten rakennetaan kuntoa takaisin pikkuhiljaa. Takapakkia tulee heti jos en tajua antaa keholle lepoa tarpeeksi.

Jos sinulla on stressiä töissä ja unettomuutta, tee vain vähän. Käy vaikka kävelyllä ja tee parempi lenkki vapaapäivänä. Yritä olla stressaamatta liikuntatauosta ja mieti, että pirteänä otat sitten takaisin. Älä vaadi itseltäsi liikaa, ettei tilanne äidy liian pahaksi. 

Symppaan tosi paljon tekstiäsi, kuulostaa niin tutulta. Tsemppiä sinulle :)

Vierailija
5/5 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, jospa tämä tästä. Pitää opetella olemaan itselleen armollinen. Nyt tämä stressi on pelkästään töistä ja perhetilanne vähän aiheuttaa...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi