Saako täältä vertaistukea? olen niin järkyttynyt, sekaisin, lapsellani on anoreksia!
Ja minä olen ollut sokea idiootti! Pari vuotta sitten ilmoitti, että alkaa kasvissyöjäksi. Ok, neiti tuolloin 14v. Muistan kun itsekin samassa iässä halusin jättää lihan pois ja jätinkin, elin itse perunalla ja salaatilla, ei minulle annettu vaihtoehtoja edes.
Lapsi sanoi heti alkuun, että haluaa valmistaa itse omat ruokansa kunhan tuon kaupasta eli kaikenlaista kaalia, joskus porkkanaa tms.
Minulla ei vielä tässäkään vaiheessa soinut hälykellot, koska monesti teki esim. Munakasta koko perheelle aamulla tai illalla. En minä, huonoimmista huonoin äiti tajunnut tilannetta ollenkaan 😢.
Laihtuminen, ajattelin että kasvisruoka ja rankasti juoksi.
Olen täysin epäkelpo äitinä. Onko olemassa jotain vertaistukiryhmää netissä? En enää jaksa.
Kommentit (2)
Anoreksia on salakavala, ja kehittyy hitaasti. Tuskin tyttösi oli koko tuota aikaa pahasti oireileva, vaan se on vain mennyt nyt pahempaan suuntaan koko ajan. Nyt voit onnitella itseäsi, että olet huomannut asian, joten siihen voi puuttua. Hae apua. Syömishäiriöistä paraneminen on hidasta ja vaikeaa. Hae myös tukea itsellesi.
Sairastuneet ovat hyviä peittämään jälkensä. Suotta parjaat itseäsi.
Toivottavasti saatte apua nopeasti ja pääsette tervehtymään. Kaikkea hyvää teille ja onnea sairauden selättämiseen.