G: Palkkasi nettona/kk, ammatti.
Kiitos vastaajille... Kartoitan kannattaako ryhtyä alanvaihtoon...
Kommentit (52)
mikä on lentoemännän bruttopalkka? Ja maksetaanko tosiaan niitä päivärahoja? Entä muita lisiä?
Yksityisen sektorin lakimiesten keskipalkka 20-29 vuotiaiden ryhmässä vuonna 2005 oli 3339 euroa. 30-39vuotiaiden ryhmässä 4577 euroa. Ja valtiolla ja kunnalla yleisesti ottaen paljon vähemmän. kokemusvuosilla 1-4 palkka 3573 eli nuo 10 000 euron bruttotulot on jostain ihan toisesta maailmasta.
ja rapiat 10 000 euroa, repikää siitä rikkaat :)
ps. yllättävä kyllä mulla ei oo puutetta mistään, asun Helsingin keskustassa kivassa kaksiossa, syön mitä haluan ja käyn ulkomailla pari-kolme kertaa vuodessa. Tosin vaatteisiin jne. ei mee paljon rajaa ja mies maksaa sähkön ja netin.
nettopalkka = bruttopalkka-verot ja tel. yms. maksut.
Siitä nettopalkasta te sitten niitä lainojanne lyhentelette.
Palkka vaihtelee aika paljon riippuen tekemästäni tuntimäärästä, ja teen joskus yliopistolle muitakin pikkujuttuja tuntihommina.
Jos menisin täyspäiväisesti omalle alalleni töihin, saisin käteen jotain 1700-2300¿ väliltä.
Ja nyt pari kysymystä, jos jaksatte vaan vastailla.. Kiitos jo etukäteen!
Freelancetoimittajat - miten toimitte verojen kanssa? Olen aika untuvikko tässä, että kertokaahan.. Hoidetaanko itse jos saa vain artikkelikohtaisen palkkion?
Kaupan kassat - miten kauppaan oikein pääsee töihin, muuten kuin suhteilla? Olen lähettänyt todella moneen kauppaan hakemukset.. Tosin, ei ole kaupallista koulutusta takana, sekin varmasti vaikuttaa valintaan..
No siten, että kun tilaat verokorttisi, veroprosenttisi määrittelyssä otetaan huomioon maksamiesi asuntolainojen korot. Sulla ei taida olla asuntolainaa, kun et tätä tiedä?
Vierailija:
nettopalkka = bruttopalkka-verot ja tel. yms. maksut.Siitä nettopalkasta te sitten niitä lainojanne lyhentelette.
ja asiakaspalvelussa teleyhtiössä. Ja siihen tulee sitten bonarit ja lisät päälle..eli ihan paska palkka. Ja työ.
Ihan normaali veroton tutkija-apuraha siis.
Väittelyn jälkeen käteen tullee noin 2000¿.
jolla pyörivät useimmiten miespuoliset, iältään n. 45-60-vuotiaat asianajotoimistojen seniorit, pörssiyhtiöiden päälakimiehet ja julkiselta puolelta mm. erilaisten virastojen päälliköt.
Jep jep. Näinhän se on.
Vierailija: