Suutuin vaimolle joku päivä sitten
Sain raivarin ja syystä. Siis syyllinen oli vaimoni.
Sitten tuli kysymys siitä että kuka on se joka riidat yleensä perheessä aiheuttaa? Tästä sain päähäni että asia pitää selvittää. Olen siis sitä mieltä että vaimo aiheuttaa riitaa ja on riitojen alulle paneva voima. Niinpä otin ruutuvihon ja siinä sarakkeet, päivämäärä, kuka riidan aloittaa ja riidan haastamisen syy.
Vielä ei ole merkintöjä vihkossa. Kun tuota vihkoa kaavailin niin vaimo siitäkin haki riitaa. Ilmoitin kuitenkin että vihko otetaan käyttöön vasta kun ollaan nukuttu ja aloitettu uusi päivä.
Vaimo yrittää kiristää pinnaani kaikin mahdollisin keinoin että saisi minut kirjata riidan aiheuttajaksi. Eihän se onnistu kun olen lauhkea kuin lammas. Eilen illalla mm. jätti tiskit tiskaamatta ja halusi sitä kautta hakea että polkaisisin jonkun riidan pystyyn. On aina tiskannut iltaisin mutta jätti eilen sen väliin. Minua tämmöinen vaan naurattaa. Tosin surullista kuitenkin hänen käytöksensä:(
Kommentit (80)
Annoin vaimolle toisen vihkon.
Siihen hän voi purkaa pahaa oloaan. Sanoin etten jaksa enää yhtään kuunnella hänen juttujaan. Sanoin että kirjaa tähän vihkoon kaikkea mitä mieleen tulee.
Minä en enää ota vastaan näitä asioita, kun ei ne minulle kuulu. Hän on hyvin manipuloiva näissä jutuissaan. enkä jaksa sitä enää. Otan enää vastaan vain faktajuttuja. Kuten tuossa on pöytä, tuossa tuoli. Auton katsastus, häät, hautajaiset, kaupassa käynti jne.
Ei mitään juoruja enää.
ap.
Tämän päivän täkynä vaimo käyttää ruokaa että saisi minua haastamaan riitaa. Surullista:(
Tuli kaupasta 2 kilon muovipakkauksen kanssa jossa oli jotain vamista kermaperunajuttua joka laitetaan vuokaan ja laitetaan uuniin.
Kerroin asiallisesti että en syö sitä. Hän sanoi ettei laita sitten niin paljon. Sanoin että niin juuri.
Surullista tässä on vaimon asenne että haetaan näitä vastakkainasetteluja. Hän ei ole ennen ostanut näitä valmisjuttuja ja hyvin tietää etten niitä syö.
Mitä tulee tuohon että mainitsin ed. viestissä hänen kertomistaan "juoruista" niin sen verran selitystä että se syö miestä kun hän ei kerro kenestäkään koskaan mitään myönteistä. Kehuisi joskus joitain tuntemiamme ihimisiä. Tai kehuisi kaupan kassaa? Aika vaikea ottaa kantaa hänen juttuihin kun edellyttäisi että lähtee mukaan haukkumaan syyttömiä ihmisiä. Tämän takia en halua niitä juttuja kuulla.
ap.
Olet ap päästäsi vialla, ei tuo ole parisuhde-elämää, että etsitään syytä ja vikoja toisesta. Oletteko pitkään olleet vihamiehiä? Kannattaisko laittaa hopiat jakoon?
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän täkynä vaimo käyttää ruokaa että saisi minua haastamaan riitaa. Surullista:(
Tuli kaupasta 2 kilon muovipakkauksen kanssa jossa oli jotain vamista kermaperunajuttua joka laitetaan vuokaan ja laitetaan uuniin.
Kerroin asiallisesti että en syö sitä. Hän sanoi ettei laita sitten niin paljon. Sanoin että niin juuri.
Surullista tässä on vaimon asenne että haetaan näitä vastakkainasetteluja. Hän ei ole ennen ostanut näitä valmisjuttuja ja hyvin tietää etten niitä syö.
Mitä tulee tuohon että mainitsin ed. viestissä hänen kertomistaan "juoruista" niin sen verran selitystä että se syö miestä kun hän ei kerro kenestäkään koskaan mitään myönteistä. Kehuisi joskus joitain tuntemiamme ihimisiä. Tai kehuisi kaupan kassaa? Aika vaikea ottaa kantaa hänen juttuihin kun edellyttäisi että lähtee mukaan haukkumaan syyttömiä ihmisiä. Tämän takia en halua niitä juttuja kuulla.
ap.
Nämä sun jutut eivät kyllä ole enää ihan kaikki terveitä.
Erotkaa suosiolla, ei ole järkeä olla yhdessä väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Olet ap päästäsi vialla, ei tuo ole parisuhde-elämää, että etsitään syytä ja vikoja toisesta. Oletteko pitkään olleet vihamiehiä? Kannattaisko laittaa hopiat jakoon?
Myönnetään että ei tämä hyvältä näytä. Kirjoitan oikeastaan senkin takia että muut eivät tekisi samoja virheitä. Ainakaan huomaamatta. Yritän kannustaa kaikkia pareja kokemaan elämän ja ihmiset myönteisenä eikä aina moittia ja panetella muita. Latistaa aika lailla tunnelmaa että pitäisi olla jatkuvasti kuorossa sättimässä ja panettelemassa muita ihmisiä. Kaikki on jotain ihme peliä että ei uskalla itsekkään kertoa mitään myönteistä kenestäkään kun "mitähän sen takana on"?
En vihaa puolisoani. Olenhan moneen kertaan tuonutkin esiin että näen hänen toimet lähinnä säälittävinä.
ap.
Totta
En itsekään tykkää sellaisesta että haukutaan kokoajan muita.
Ihan kuten aloittaja haukkuu vaimoaan
Parasta erota ellei tulla toimeen.
Nämä jorinat riskeistä ja ruuista on lähinnä rasittavia ja typeriä
Okei. Olemme nyt siis oppineet, että tiskaamatta jättäminen on yritys saada toinen hermostumaan ja näin "aloittamaan" riidan. Kerrotko vielä ap, että kuinka usein esim kuukausitasolla sinä et ole hoitanut tiskejä? Eli kuinka usein sinä jättämällä tiskaamatta yrität tahallasi suututtaa vaimosi ja saada hänet "aloittamaan" riidan?
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä ruokajuttu ratkesi? Valmistitko sinä teille molemmille jotain yhteistä ruokaa, jota syötte molemmat, vai menittekö eri eväillä?
Vela - 72 kirjoitti:
Okei. Olemme nyt siis oppineet, että tiskaamatta jättäminen on yritys saada toinen hermostumaan ja näin "aloittamaan" riidan. Kerrotko vielä ap, että kuinka usein esim kuukausitasolla sinä et ole hoitanut tiskejä? Eli kuinka usein sinä jättämällä tiskaamatta yrität tahallasi suututtaa vaimosi ja saada hänet "aloittamaan" riidan?
Haetko sitä että minä nyt sitten vastavuoroisesti jätänkin talvirenkaat vaihtamatta kun tulee liukkaat ja vaimo ei sitten pääsekkään töihin jonain aamuna?
Eli ei tiskaaminen ole se ongelma vaan se että tekee jotain omaa rutiinihommaansa ja sitten puhumatta jättää sen tekemättä. Voin hyvin tiskata. Yleensä vaimo suuttuu tästä koska hän kokee sen arvosteluna häntä kohtaan.
ap,
Ap ei halua erota, koska silloin hänellä ei olisi ketään haukuttavaa. Hän kai tarvitsee tuollaista riitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei halua erota, koska silloin hänellä ei olisi ketään haukuttavaa. Hän kai tarvitsee tuollaista riitelyä.
En minä halua riidellä. Se tässä onkin juuri takana.
Päinvastoin olo on mitä mainioin ja arki sujuu kun on tuo vihko odottamassa ensimmäistä kirjausta. Toki surettaa vaimon asenne että pitää hakea vastakainasettelua.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua riidellä. Se tässä onkin juuri takana.
Päinvastoin olo on mitä mainioin ja arki sujuu kun on tuo vihko odottamassa ensimmäistä kirjausta. Toki surettaa vaimon asenne että pitää hakea vastakainasettelua.
ap.
Sinä se tässä kyllä vaikutat syylliseltä mahdollisiin riitoihin, minkä lisäksi syytät vaimoa kaikesta ja haukut häntä.
Ap vaikuttaa sen verran rasittavalta ihmiseltä etten kestäisi olla hänen kanssaan saman katon alla edes tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taitaisi auttaa, vaikka ottaisitte käyttöön kaksisarakkeisen vihkon? Toiseen sarakkeeseen riidat ja toiseen kotityöt? Ero taitaa olla tulossa? Haittaako se sinua ap, jos eroatte?
On kokemusta tuommoisesta "listahommasta". Ainakaan tämän naisen kanssa jonka kanssa olen aviossa niin homma ei toimi. Epäilen että johtuu miehen ja naisen erilaisesta suhtautumisesta asioihin. Mies katsoo asioita joustavammin ja naisella joku putkinäkö että jos jotain on sovittu niin sen sitten toinen tekee eikä toinen mitään. Kun miehellä rajat ei ole niin ehdottomat vaan voi nostaa paperinpalansa jonka maahan pudotti, eikä hakea paikalle sitä jonka siivouspäivä sattuu olemaan.
Näkisin että lista on naiselle enemmänkin kyykytysväline kuin todellinen elämäntason nostaja.
ap.
Niin eli lista ei mielestäsi toimi, koska olet niin joustava ettet kuitenkaan aio tehdä sinulle määrättyjä tehtäviä ja vaimo putkinäköisenä tästä suuttuu :,D
Kuka minulle voisi kotona määrätä mitään tehtäviä? En minäkään määrää vaimolleni mitään vaan ihan vapaasti voi jättää tekemättä. Ei tarvi tiskata, tehdä ruokaa, pestä vaatteita, siivota, jos ei huvita. Voin tehdä ihan itsekkin nämä hommat. Tosin omalla puutteellisella tyylilläni.
ap.
Eikö sua muka haittais jos sun vaimo ei koskaan tekisi kotitöitä ja sinä tekisit kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Haetko sitä että minä nyt sitten vastavuoroisesti jätänkin talvirenkaat vaihtamatta kun tulee liukkaat ja vaimo ei sitten pääsekkään töihin jonain aamuna?
Eli ei tiskaaminen ole se ongelma vaan se että tekee jotain omaa rutiinihommaansa ja sitten puhumatta jättää sen tekemättä. Voin hyvin tiskata. Yleensä vaimo suuttuu tästä koska hän kokee sen arvosteluna häntä kohtaan.
ap,
Siis jollei tiskaaminen ole ongelma ja sinäkin voit sen ihan hyvin tehdä, niin miksi ihmeessä kokoajan teet siitä ongelmaa? Vaimosi jätti yhtenä iltana tiskaamatta ja sen sijaan, että sinä ajattelisit "no problem", sinä valitat kuinka vaimosi hakee riitaa ja vastakkainasettelua. Sinulla tästä nyt näyttäisi ongelma olevan, ei vaimollasi.
Mitä taas renkaiden vaihtoon tulee, niin ei sekään ole mitään päivän päälle hommaa, vaan kyllä siihen laissa ihan reilusti aikaa annetaan. Joka syksy ja kevät sinäkin siis päätät aika monena päivänä jättää renkaat vaihtamatta, koska tuskin sinäkään niitä kuin sen kerran kaudessa vaihdat. Koetko sinä hakevasi riitaa ja vastakkainasettelua jokaisena niistä päivistä, kun et vaihda autoon renkaita? Jos sinä voit jättää renkaat vaihtamatta 363 päivänä vuodessa, miksi teet ongelman siitä, että vaimosi jättää yhtenä iltana tiskaamatta?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään määrää vaimolleni mitään vaan ihan vapaasti voi jättää tekemättä. Ei tarvi tiskata, tehdä ruokaa, pestä vaatteita, siivota, jos ei huvita. Voin tehdä ihan itsekkin nämä hommat. Tosin omalla puutteellisella tyylilläni.
ap.
Hyvin tää sulla näyttää toteutuvan. Vaimo jätti kerran tiskaamatta ja kerran osti kokkaamisen sijaan valmisruokaa, ja sinä olet nyt kuusi sivua kitissyt av-palstalla, kuinka vaimo yrittää suututtaa sinua ja hakee riitaa ja vastakkainasettelua... 😉😂
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään määrää vaimolleni mitään vaan ihan vapaasti voi jättää tekemättä. Ei tarvi tiskata, tehdä ruokaa, pestä vaatteita, siivota, jos ei huvita. Voin tehdä ihan itsekkin nämä hommat. Tosin omalla puutteellisella tyylilläni.
ap.
Hyvin tää sulla näyttää toteutuvan. Vaimo jätti kerran tiskaamatta ja kerran osti kokkaamisen sijaan valmisruokaa, ja sinä olet nyt kuusi sivua kitissyt av-palstalla, kuinka vaimo yrittää suututtaa sinua ja hakee riitaa ja vastakkainasettelua... 😉😂
En minä ainakkaan tahallani ärsytä puolisoani.
Ihmetellä täytyy että olettavasti vastakkaisella sukupuolella on ketjusta päätellen näin mittavat ja laajat valmiudet kiusantekoon. Vain että jos kuitenkin saataisiin laukea mies todistettua syylliseksi riitaisuuksien litsomiseen.
Vaimo saa jättää tiskaamatta kaikessa rauhassa. Voi myös ostaa valmisruokia. Tämä ei ole mikään ongelma minulle. Pyöräytän käden käänteessä jotain maittavaa tilalle ja hän voi syödä haluamaansa pöperöä.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
En minä ainakkaan tahallani ärsytä puolisoani.
Ihmetellä täytyy että olettavasti vastakkaisella sukupuolella on ketjusta päätellen näin mittavat ja laajat valmiudet kiusantekoon. Vain että jos kuitenkin saataisiin laukea mies todistettua syylliseksi riitaisuuksien litsomiseen.
Vaimo saa jättää tiskaamatta kaikessa rauhassa. Voi myös ostaa valmisruokia. Tämä ei ole mikään ongelma minulle. Pyöräytän käden käänteessä jotain maittavaa tilalle ja hän voi syödä haluamaansa pöperöä.
ap.
Vaimosi saa jättää vapaasti tiskaamatta ja laittamatta sinulle ruokaa, mutta jos hän niin tekee, sinä tulkitset sen kiusaamiseksi, tahalliseksi ärsyttämiseksi ja riidan ja vastakkainasettelun hakemiseksi.
Entä jos sinä jätät tiskaamatta ja laittamatta vaimollesi ruokaa? Onko kyse silloin kiusaamisesta, tahallisesta ärsyttämisestä ja riidan ja vastakkainasettelun hakemisesta?
Minä seison sentään omilla jaloillani enkä maraja turhasta. Ainut mitä pyydän on se että saan olla rauhassa kotona ja viihtyä. Eikä mitään jatkuvaa negatiivista asennetta ja jotain loputonta narinaa joka johtuu jostain syvältä kumpuavasta huonosta olosta.
ap.