Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät osaa keskustella asioista yleisellä tasolla vaan aina aletaan jankuttaa "minä sitä, minä tätä"?

Vierailija
05.10.2017 |

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIehet osaavat.

Tuo minäminä-juttu on naisten ongelma. Kaikki miehet tietävät ongelman työpaikaltaan: naisten kanssa keskustelu menee aina tasolle "meidänkin Eemi tekee yleensä niin, että.... meidän Kira käy kyllä joka päivä...."

Miehet kertovat oman henkilökohtaisen mielipiteensä tai kokemuksensa yleisenä totuutena.

Vierailija
62/66 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuja jo tietää että asiansa ei ole koko totuus, joten sitä lievennetään sanomalla että "minun milelestä", jolloin siitä tulee henkilökohtainen mielipide ja kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Toinen lievennys keino on "minun havaintojeni mukaan", joka tarkoittaa siis että asia voi olla toisinkin, mutta itse olen huomannut että se on näin.

Yleensä esimerkiksi rasisteilla on paljon näitä mielipiteitä ja omakohtaisia kokemuksia.

Totta. Mutta jos siihen keskusteluun ei ole muuta annettabaa kuin oma kokemus tai mielipide, niin onko siinä hirveästi järkeä? Jos jokainen suomalainen kävisi kirjoittamassa vain oman kokemuksensa ketjuun, niin sitten joku tutkija voisi tehdä niistä koonnin: tätä mieltä ovat suomalaiset. Mutta palstalla on lisäksi aika vääristynyt otos suomalaisista. Pelkkiin mielipiteisiin perustuvat ketjut ovat yhtä tyhjän kanssa.

Mitä siihen sitten pitäisi antaa?

Aaargh! No ei kai mitään!

Mä meen nyt ja palaan kun haluan kuulla lisää kokemuksia ja mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIehet osaavat.

Tuo minäminä-juttu on naisten ongelma. Kaikki miehet tietävät ongelman työpaikaltaan: naisten kanssa keskustelu menee aina tasolle "meidänkin Eemi tekee yleensä niin, että.... meidän Kira käy kyllä joka päivä...."

"Me" miehet mennään nyt sitten paskalle, kun olisihan se itsekästä sanoa että "Minä" menen paskalle:)

Vierailija
64/66 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuja jo tietää että asiansa ei ole koko totuus, joten sitä lievennetään sanomalla että "minun milelestä", jolloin siitä tulee henkilökohtainen mielipide ja kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Toinen lievennys keino on "minun havaintojeni mukaan", joka tarkoittaa siis että asia voi olla toisinkin, mutta itse olen huomannut että se on näin.

Yleensä esimerkiksi rasisteilla on paljon näitä mielipiteitä ja omakohtaisia kokemuksia.

En mitenkään pysty alistumaan tuohon typeryyteen että alkaisin erikseen ilmoittamaan että "minun mielestäni" ja "minun havaintojeni mukaan". On sairasta esittää ajatuksiaan noin. Jos vastapuoli tätä vaatii niin menisi hoitoon ja johonkin terapiaan. En ala lepyttelemään jatkuvasti herkkähipiäisiä neurootikkoja joita on palstat täynnä.

Vierailija
65/66 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIehet osaavat.

Miehet kertovat oman henkilökohtaisen mielipiteensä tai kokemuksensa yleisenä totuutena.

Tämä ei pidä paikkaansa vaan mies ilman muuta olettaa että kuulija osaa suhteuttaa mielipiteen ettei suinkaan tarkoiteta että koskisi 100% kaikkea. Mies lähtee siitä että kuulija osaa itsekkin jotain ajatella eikä tarvi kaikkea rautalangasta vääntää.

Vierailija
66/66 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta jos siihen keskusteluun ei ole muuta annettabaa kuin oma kokemus tai mielipide, niin onko siinä hirveästi järkeä? Jos jokainen suomalainen kävisi kirjoittamassa vain oman kokemuksensa ketjuun, niin sitten joku tutkija voisi tehdä niistä koonnin: tätä mieltä ovat suomalaiset. Mutta palstalla on lisäksi aika vääristynyt otos suomalaisista. Pelkkiin mielipiteisiin perustuvat ketjut ovat yhtä tyhjän kanssa.

Et näe metsää puilta.

Myös sinä perustat mielipiteesi siihen mitä mieltä olet asioista. Haet faktoja mielipiteesi tueksi. "Olet adoptoinut lapsen ulkomailta" ja haet tieteellisiä faktoja sen tueksi kuinka maahanmuutto on hyvä asia Suomelle."Olet maanviljelijä" ja suomalainen ruoka on maailman puhtainta eikä salmonellaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän