Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Sotelin esivalinta syksy 2017

Vierailija
05.10.2017 |

Kuinka moni lukee parhaillaan?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla lyö pÀÀ ihan tyhjÀÀ, jÀnnittÀÀ niin paljon

Vierailija
62/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ en oikeasti ehdi lukea kaikkea... 2 artikkelia edelleen lukematta koska se teksti on niin jumalattoman tylsÀÀ. Ja tyhmÀnÀ "sÀÀstin" vielÀ ne tylsimmÀt viimeseks.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei siitÀ kokeesta kannata mielestÀni paineita ottaa,aika helpolla siitÀ saa hyvÀt pisteet. Itse pÀÀsin valintakokeisiin 2016 syksyllÀ(terveydenhoitaja) ja 2017 kevÀÀllÀ (röntgenhoitaja) tÀÀllÀ HelsingissÀ. Materiaalit luin kerran suht ajatuksella lÀpi. Matematiikan osio ei ole haastava,ei todellakaan mitÀÀn lukiomatematiikkaa.

Osaamista tuo esivalintakoe ei mittaa, lÀhinnÀ motivaatiota.

Vierailija
64/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ ainakin aijon pÀÀstÀ kokeen lÀpi hyvillÀ pisteillÀ :)

Vierailija
65/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

JĂ€nnittÀÀ niin paljon! Kiitos kaikille ihanille, jotka olitte nĂ€hneet paljon vaivaa ja tehneet kysymyksiĂ€! 😊 Ne helpotti tĂ€tĂ€ kamalaa jĂ€nnitystĂ€, kun huomasi, ettĂ€ jotain on tarttunut pÀÀhĂ€n.

Olen lukenut kaikki materiaalit nyt neljĂ€ kertaa ja tehnyt muistiinpanoja. Nyt alkais riittÀÀ tĂ€mĂ€ lukeminen tĂ€ltĂ€ erÀÀ. Olispa jo torstai. 😅

Oletteko opiskellut yhtÀÀn matematiikkaa? VinkkejÀ? MitÀ kannattaisi kerrata?

Vierailija
66/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko opiskellut yhtÀÀn matematiikkaa? VinkkejÀ? MitÀ kannattaisi kerrata?

Googlettamalla löytyy vanhoja matikan testejĂ€/vastaukset niihin. 

Vierailija
67/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!

Vanhat valintakokeet olenkin jo katsastanut ja harjoitellut. PelkÀÀn vaan, ettĂ€ sieltĂ€ tulee jotakin ihan muuta, kun mitĂ€ olen opetellut. No, sen nĂ€kee sitten. 😁

Vierailija
68/91 |
10.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ tein kevÀÀllÀ kokeen, ja aika meni siis todella tiukille. Matikan tehtÀvÀt oli perus lukiotehtÀviÀ ja englannin osiossa luetunymmÀrtÀmistÀ, jonka perusteella piti vastata vÀittÀmiin muistaakseni.

MÀ yllÀtyin et siinÀ varsinaisessa kokeessa kysyttiin just suht pikkutarkasti, just tyyliin "kenen kirjoittajan mukaan asia x..." Joten kannattaa painaa mieleen tai laittaa ylös niitÀ. Mulla itellÀni on silleen aika hyvÀ muisti, ettÀ muistan mikÀ asia on suunnilleen missÀkin kohtaa artikkeliÀ, joka varmasti autto paljon. Kannattaa tehdÀ sellasia muistiinpanoja, joissa on just nopeesti löydettÀvissÀ asioita.

Vierailija
69/91 |
11.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Huomenna! Huomenna, apua JEEE :D

Vierailija
70/91 |
11.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Innolla odotan koetta!! Muut?

Vierailija
71/91 |
11.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paniikki alkaa nostaa pÀÀtĂ€. 

En oo pystyny valmistautuun niin hyvin kun olisin halunnu. 

Otetaan kokemuksen kannalta... tiedĂ€n sitten jatkossa mitĂ€ odottaa esivalintakokeilta, mikĂ€li en tĂ€llĂ€ kertaa "pÀÀse jatkoon". 

Vierailija
72/91 |
11.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

Vanhat valintakokeet olenkin jo katsastanut ja harjoitellut. PelkÀÀn vaan, ettĂ€ sieltĂ€ tulee jotakin ihan muuta, kun mitĂ€ olen opetellut. No, sen nĂ€kee sitten. 😁

MÀ en oo löytÀny netistÀ mitÀÀ vanhoja valintakokeita :O esim ammattikorkeiden sivuilla ei nÀy soten kokeita mutta taas tekniikan nÀkyy.

Vierailija
73/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀnÀÀn on se pÀivÀ josta en selviÀ voittajana mutta kunnialla ja kokemusta rikkaampana.

TsemppiÀ kaikille!

Vierailija
74/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikki alkaa nostaa pÀÀtĂ€. 

En oo pystyny valmistautuun niin hyvin kun olisin halunnu. 

Otetaan kokemuksen kannalta... tiedĂ€n sitten jatkossa mitĂ€ odottaa esivalintakokeilta, mikĂ€li en tĂ€llĂ€ kertaa "pÀÀse jatkoon". 

Samalla asenteella ollaan tÀÀllÀkin.

Vierailija
75/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀnÀÀn on se pÀivÀ josta en selviÀ voittajana mutta kunnialla ja kokemusta rikkaampana.

TsemppiÀ kaikille!

TsemppiÀ!!

Vierailija
76/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onnea kaikille kokeeseen! Kauhee paniikki pÀÀllĂ€. Voisko koe jo alkaa...? 😅

Vierailija
77/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Semmonen koe sitten. Meni ihan hyvin siihen asti kunnes aloin tahkoamaan ainesto-osiota lÀpi. Just tuommoset kysymykset koituu mun kohtaloksi ja aika meinasi loppua, joten meni nopeasti maalaisjÀrjellÀ napsutteluksi.

Mites muilla?

Vierailija
78/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Huh huh tota ennakkomateriaalia... Ekaa kertaa osallistuin kokeeseen. Se mitÀ olin lukenut niin jÀtin ennakkomateriaalin viimeseksi. Matikka oli helppo ja varmasti kaikki oikein. ÀikkÀ ja enkku kans helppoja, mut voi ollakki virhe tai kaks.

Mut toi ennakkomateriaali. HYI

Olis pitÀny vaan naputella vastauksia ku aikaa oli minuutteja jÀljellÀ. En tiedÀ kerkesinkö edes puoleen vÀlin asti, mut uskoisin ettÀ ne mihin vastasin, olis 90% todennÀköisyydellÀ oikein...

Vierailija
79/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Musta ennakkomateriaali oli helppo. :)

Matikasta tulee miinuksia ja enkku ja ÀikkÀ meni hÀtÀseen naputtelemalla joten kuten. :D

Vierailija
80/91 |
12.10.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TietÀÀkö kukaan missĂ€ vaiheessa tulee oikeat vastaukset ja tieto jatkoonpÀÀsystĂ€? Ristiriitaiset tunteet kokeesta, en oikein osaa sanoa menikö hyvin vai hyvin huonosti 😂

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn kuusi yhdeksÀn