Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni suomalainen matkustaa "Thaimaaseen" ja "Mallorcalle" (silti osaa matkustaa Sisiliaan ja Sardiniaan, eikä "Sisilialle" ja "Sardinialle"). Tämä kalahtaa pahasti korvaan.
Pitäisi myös sanoa Rodokseen, Kreetaan, Kyprokseen jne. Nyt useimmat sanovat väärin Rodokselle, Kreetalle, Kyprokselle.
Menen saimaalle ja jos siellä uimaan niin saimaaseen. jos kotona uhoan lähtäväni niin saimaalle uimaan !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lild mainittu tuolla alussa. Tyhmä naapuri sanoo Liduli. Se riepoo mua hitokseen. Tykkää puhua siitä paljon, kun ei muissa kaupoissa käy. Aina selittää sössöttää tuolla aidalla, että Lidulista ostin, Lidulista hain, Lidulissa on tarjouksena...
Hiljaiseksi sen saa siten, että sanoo käyvänsä Cittarissa. (koska meillä on varaa siihen). < onhan tuo pöljää, kyllä mä käyn Lidlissäkin.
Olen varoittanut vieraitakin, että varokaa Lidulinaapuria. Se tosiaan notkuu kesät talvet tuolla portin pielessä - omalla puolellaan tosin, mutta juttuseuraa odottaen.
Siskoni tuli miehineen ja niin oli taas uudet uhrit Liduli saarnaajan kynsissä. Systeri irroittautui saman tien otteesta, mutta mies jäi kuuntelemaan. Siellä se nauraa räkätti ääneen tuota Liduli miestä. Aivan päin naamaa. Hän on itse saksalainen (osaa todella hyvin suomea) ja oli kuulemma aivan hervotonta kuunnella Liduli toistoa. Kävi sketsihahmosta.
Mä sanon Liiteri.
Kyllä se on liiteri ja meidän kylällä on suomen ensimmäinen puuliiteri !
Vierailija kirjoitti:
Dana. Mummo puhuu DNA:sta
..Jenkkimiehet perästä !
Vierailija kirjoitti:
Rönktenin Ville. kirjoitti:
Kävin tänään rönktenissä.
Oikeastihan se on "kävin tänään rönkkenissä".
Tai rungden !
Volkswagen lausuttuna "Folkswagen"...arrrgh
JuuriKIN??? MENKÄÄ KOULUNPENKILLE TAKAISIN.
Vierailija kirjoitti:
Volkswagen lausuttuna "Folkswagen"...arrrgh
mutta sehän kuuluu lausua F-alkukirjaimella, kun on kerta saksalainen merkki. V-kirjain saksassa on "fau"
Petteri Orpo pitäisi oikeasti lausua Petteri Urpå
Golfpiireissä jotkut lausuvat Titleistin "Titlaist", vaikka pitäisi "Taidelist". Sama porukka menee "kraffiin" eikä raffiin "rough".
Asylum.
Ei lausuta "asyylum" tai "aassylum" vaan suurinpiirtein "ösailum".
Ei ihme että Suomea pidetään rasistisena kun peruskäsitteet menee pieleen jo rajalla.
NATO
Nuo nyt ovat kaikkein yleisimpiä väärin lausuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Penis-peenis, onko jänis silloin jäänis !
Penis on latinankielinen sana, jänis ei.
Meillä on työpaikan virallinen kieli englanti (vaikka Helsingissä ollaankin). Työkaveri saanoo joka päivä asiakkaille puhelimessa 'soita helpdeksiin'...
Telenapit=Teletapit insijnööri=insinööri Sanna Märiin=Sanna Marin ortopetian kiruurki=ortopedian kirurgi minua mättää=minua keljuttaa
Enään 🤦🏼🤦🏼 eihän se edes ole mikään sana
PorTTTugali.
Siinä ei ole oikeasti kuin yksi t
Penis-peenis, onko jänis silloin jäänis !