Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
Appiukko luki aikoinaan joskus 1980-luvulla ruokalistaa ravintolassa ja sanoi: pissa, mikä se on. Listassa luki pizza.
Vierailija kirjoitti:
Tap kun oikein lausuttuna top ihan niinkuin kirjoitetaan.
aika homoa
Muo....ja sama suomeksi siis mua/minua... Vieläkö sinä muo rakastat. Jne
Minua ärsyttää, kun uutisankkurit puhuvat Suamesta ja vastaavaa äännösmuotoa käytetään kaikissa vastaavissa sanoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ekspresso. Tämä on aika yleinen vielä. Monet tarjoilijatkin ääntää espresson noin.
Vähän vastaava on, kun itse luulin vuosia, että especially on "expesially" ja lausuinkin sen aina ekspessöli :D.
Jostain tän tapaisesta ketjusta luin, että se onkin väärin, ja piti vielä tarkistaa, ja niin on!
Qkkeli kirjoitti:
Verisuoni ohimolla pullistuu aina, kun Q-kirjain äännetään G-kirjaimena! esim. QR-koodi on guuärr-koodi!
Ja perusteluna on hyvin usein: -Saan puhua niinkuin haluan!
Meille opetettiin koulussa, että tuo luetaan "kvuu" ja muistisääntönä, että tuosta viivasta voisi piirtää v:n.
Tämä tapa on jäänyt ja ärsyttää mun lapsia kun sen pitää ollakin "kuu".
(Sitten oli joku loru, että jos ankalla olisi suu, ankka sanoisi kvuu, vaan ankka nokkaansa heiluttaa, ja sanoo kvaa kvaa kvaa kvaa kvaa tms :D )
Mouhijärveläiset taivuttaa nimen Pekka, tilanteessa jossa on tarkoitus vierailla Pekan luona näin: mennäänkö käymään Pekkalla?. Todella ärsyttävää.
Granlund , muka kkraanlund = gran on kuusi , kran on hana ruotsiksi
Nimenomaan, kaksi eri konetta, kaksi eri verbiä. Muuten muistaakseni luistimillakin sirklattiin?