Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä vaatteen toivoisit tulevan takaisin muotiin, ja minkä lähtevän muodista?

Vierailija
04.10.2017 |

Toivon että hameet, etenkin pitkät hameet, tulisivat takaisin muotiin. Nykyään jostain syystä katsotaan pitkähameista oudosti, ja lyhythameista rumasti.

Pillifarkut ja muut vartaloa nuolevat housut voisivat lähteä jo, niiden epämukavuus on nähty ja koettu! 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihanan leveälahkeiset farkut äkkiä takaisin. Tämä pillimuoti on kestänyt jo uskomattoman kauan; tytöillä on kohta samanlaiset housut kuin äideillään!

Vierailija
2/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hameet ovat tulossa muotiin! Ja muutenkin peittävämpi pukeutuminen.

Crop- eli vajaamittaiset yläosat saisivat lähteä pois muodista. En tykkää mutsifarkuistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut ovat jo ajaton vaate. Tuskin lähtee enää muodista. Ne ovat kätevät saappaiden, saapikkaiden ja nilkkureiden kanssa.

Vierailija
4/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantiomalliset farkut pois ja korkeavyötäröiset takaisin.

Vierailija
5/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te mammat horisette?

Pitkät hameet ja mekot sekä leveät lahkeet ovat olleet muotia jo jonkun aikaa :D

Vierailija
6/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, etenkin nämä polvista rikotut (ovat jo nyt niin "last season", mutta onneksi harvemmin enää näkee, toki noita "neiti myöhäisikin" toki vielä löytyy, jotka siis´luulevat olevansa tyylikkäitä/muodinmukaisia). Samoin farkkutakit ovat ihan OUT (olivat IN joskus 70-luvulla!!!). Olisi kiva nähdä naisilla naisellisia vaatteita...

Vierailija
7/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeuduin 20v:nä paremmin kuin nyt. Oli neuletta jossa salmiakkikuviota, paitapuseroa, harmaita villakangashousuja ym. eli aika klassisesti. vaatteet pääosin sisleytä ja benettonia. nyt h&m ym. eli klassisuuden toivoisin takaisin.

Vierailija
8/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkut ovat jo ajaton vaate. Tuskin lähtee enää muodista. Ne ovat kätevät saappaiden, saapikkaiden ja nilkkureiden kanssa.

Eivät todellakaan ole. Toiset ihmiset vaan jämähtävät nuoruutensa muotijuttuihin.

Joku Chanelin jakku on ajaton vaate. Tai pikkumusta.

Vierailija
9/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lantiomalliset farkut pois ja korkeavyötäröiset takaisin.

Tämäkin on jo tapahtunut :D

Vierailija
10/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimekko takaisin! On jotenkin liikuttava, mutta taatusti mukava päällä. Ja ei varmaan tartte edes olla kotirouva että tuollaista saa pitää. Muistan nuoruudestani mutsin raidalliset Marimekko-kotimekot, yyyh...

https://www.klingel.fi/kotimekko-m-collection-012229/

Ja se, minkä haluaisin polkea suohon, on se saatanan pikkumusta. Ei vaan oo semmoista pikkumustaa, että näyttäisin siinä hyvältä tai edes siedettävältä, saati tuntisin oloni mukavaksi. Tämä asuhan vaatii mustat sukkahousut ja korkeat korot, molempia vihaan kuin hammaslääkäriä.

Vierailija
11/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimekko takaisin! On jotenkin liikuttava, mutta taatusti mukava päällä. Ja ei varmaan tartte edes olla kotirouva että tuollaista saa pitää. Muistan nuoruudestani mutsin raidalliset Marimekko-kotimekot, yyyh...

https://www.klingel.fi/kotimekko-m-collection-012229/

Ja se, minkä haluaisin polkea suohon, on se saatanan pikkumusta. Ei vaan oo semmoista pikkumustaa, että näyttäisin siinä hyvältä tai edes siedettävältä, saati tuntisin oloni mukavaksi. Tämä asuhan vaatii mustat sukkahousut ja korkeat korot, molempia vihaan kuin hammaslääkäriä.

Oletko nähnyt Marimekon ensi kevään malliston kuvat?

Johan ne raidalliset kauhtanat ehdittiin haukkua maan rakoon vauvapalstalla...

Vierailija
12/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että muodista menisi pois se, että kaupoissa on vain yhden muodin vaatteita. Olisi mukavampaa, että aina löytyy sekä kapeampaa että leveämpää lahjetta, korkeaa tai matalaa vyötäröä, tiukempaa ja väljempää vaatetta. Kaikille aina jotain.

Mutta turha toivehan tämä on.

Vierailija
13/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bombertakit helvettiin.

Vierailija
14/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revityt farkut hemmettiin! Ne menee äkkiä poikki ne reiän päälle jääneet langanpätkät ja siinä sitten olet kämmenen kokoinen reikä polvessa, näissä ilmanaloissa!

Pitkät hameet, siis oikeasti nilkkoihin ulottuvat, ovat nättejä hyvin harvoille. Minäkin olen 165 cm pitkä, ja näytän täysin jalattomalta mummolta sellaisessa - ja joudun joka tapauksessa todennäköisesti lyhentämään helmaa, koska 170-senttiselle nilkkapituinen hame laahaa minulla maata.

Mutta toki, polven alapuolelle ulottuva on monille armollisempi pituus.

Lantiomallisetkin farkut ovat pelsebuubin keksintö. Kiva, kun vatsa vyöryy housunkauluksen päälle... NOT!

No, onneksi lantiomallisia housuja ei enää juuri missään näekään. Kiitos sitä.

Vierailija
15/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEGGINSSIT ja tunikat. Sen asukokonaisuuden polkisin heti suonsilmään, jos se olisi mahdollista.

Kunnolliset konepestävästä villasta tehdyt neuleet toivoisin takaisin, malliltaan riittävän väljät, että alle sopisi esim. paitapusero. Ei siis kikkanoita napapaitoja, kiitos!

Noita nro 11:n toivomia kotimekkojahan näkee joillakin telkkarin nuorehkoilla naisilla! Lapsuudestani muistan äidin siivoustakit ja sukulaisnaisten navettatakit. Kumpiakaan en toivo takaisin. Esiliina sen sijaan on ihan käypänen vaatekappale, jota olen ikäni käyttänyt esim. tiskatessa. Linkkaamasi Klingelin vaatteet viittaavat vahvasti Keski-Eurooppaan, missä on edelleen varsinkin vanhempia kotirouvia, joiden uskon käyttävän esiteltyjä vaatteita, mutta suomalaisilla en osaa enää kuvitella noita entisajan maalaisnaisten pyhämekkoja muistuttavia asuja.

Vierailija
16/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te mammat horisette?

Pitkät hameet ja mekot sekä leveät lahkeet ovat olleet muotia jo jonkun aikaa :D

Pitkiä hameita ja mekkoja ei ole kyllä montaa näkynyt kaupoissa, olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa. Ne ainoat pitkät helmat on sellaisia, että päällimmäinen kangas on tarkoituksella todella läpikuultavaa kangasta ja alempi kangas peittää pepun juuri ja juuri. Kadullakaan ei pitkiä helmoja näy, aina vain sitä samaa liian tiukkaa pillifarkkua. Kesällä näkyi muodikkaita vajaamittaisia leveitä lahkeita.

Vierailija kirjoitti:

Crop- eli vajaamittaiset yläosat saisivat lähteä pois muodista. En tykkää mutsifarkuistakaan.

Olin juuri kaupoilla etsimässä suoria housuja, ja lähes kaikissa oli vajaamittainen lahje. Ostetaanko niitä oikeasti näin syksyllä? Mulla jäi housut ostamatta kun nilkka näkyisi kylmällä säällä.

Vierailija
17/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava tyttö/nainen legginsit ja tunika...mahdoton yhtälö. Monta kertaa miettinyt miksi heillä niin usein on tuo asuyhdistelmä? Valkoiset legginsit huh huh.

Vierailija
18/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätä en yhtään ihmettele, kun seuraa tätä maailman menoa...

Vierailija
19/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vertaa vaikka 70-lukuun niin nykyään voi pitää päällään mitä ikinä haluaa. Silloin piti olla leveälahkeiset housut tai olit juntti. Ongelma onkin se, että pienten markkinoiden Suomessa on jokainen kauppa täynnä samanlaisia vaatteita jotka sillä hetkellä on määrätty olemaan muodissa. Minä olen aina ollut shoppailija joten mulla on vaatteita joka vuosikymmeneltä ja joka lähtöön vaikka olen osan laittanut kiertoon. On hyvä, että on erilaisia vaatteita koska kaikille ei sovi kaikki tyylit. Muoti näyttää kiertävän ja vaatteet palaavat aina uudestaan. Minulla on parit 70-luvun leviksetkin mutta eivät ihan mahdu päälle. Kutistuvat varmaan kaapissa...

Vierailija
20/60 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtevän muodista: KÅNKEN-REPUT!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme