Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian tiukka kun vaadin 3,5 vuotiasta keräämään itse lelunsa lattialta leikin jälkeen? Siis siten, etten auta yhtään?

Vierailija
06.04.2006 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joskus ei halua, niin sinä voit näyttää esimerkkiä ja kerätä lapsen kanssa..

Vierailija
2/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttujen lapsista jotka eivät ikinä ole joutuneet siivoamaan jälkiään ja eivät sitten tee niin kouluikäisinäkään.

t: ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoitolapset ovat 1½v, 2v. ja 3v.

Kaksi vanhinta keräävät kaikki lelut ilman apua lattialta pois ja jopa toi 1½v. auttaa.

Tee siitä leikki ja hauska juttu. Nämä samat lapset eivät kotona viitsi yhtään kerätä lelujaan kun on opetettu sellaiseksi.

8 vuotta pph:na ja voin sanoa että jo 2 vuotias pystyy keräämään itse lelut!

Vierailija
4/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö alkoi jo alle kaks vuotiaana kerätä lelunsa lattioilta. Nyt ei tartte edes sanoa et kerää kun se on jo kaiken kerännyt. Uutta leikkiä ei saa aloittaa ennen kuin edelliset lelut on kerätty...se motivoi kummasti.

Vierailija
5/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillain juuri pitää tehdä. Tietysti lapsesta on joskus mukavaa, jos autat (jos leluja on ihan mieletön määrä), mutta toisaalta lapsen pitää myös oppia siihen, että omat sotkut pitää siivota ja joskus se pitää tehdä myös yksin. Aloittaisin viimeistään 3-vuotiaana tämän tapakasvatuksen! Meillä kerää jo 1.5-vuotias lelut päivän päätteeksi ja muulloinkin, tosin avun kanssa vielä. Iän myötä sitten voi vaatia enemmän.

Vierailija
6/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oltu aina äärettömän laiskoja keräämään enkä ole lapsiltakaan jaksanut vaatia tai on siivottu yhdessä - nyt koululaistytön huone ei voisi siistimpi olla, kaikki aina paikallaan, nuorempi taas on tosi leväperäinen

Vierailija
7/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni ei esimerkiksi välittäisi pestä käsiä vessan jälkeen ja asiasta saa joka kerta tapella, mutta vaadin että kädet pestään AINA, oli pyyhitty itse tai ei. Jostain asioista ei kannata edes neuvotella vaan asia opetetaan niin kun sen pitää mennä. Olkoot sitten myöhemmin omassa kodissaan niin sottapytty kuin haluaa, mutta lapselle minä opettaisin hyvät tavat pienestä pitäen ihan vain niiden tapojenkin vuoksi.

Vierailija
8/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aluksi kannattaa auttaa lasta ja kerätä pari lelua ensin yhdessä. Sitten kannustaa ja kehua siivoamaan.

Vierailija
9/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tuon ikäiselle pitää jo jonkunlaisia " velvollisuuksia" olla.

Mä monesti käyn laittamassa keräilyn " alulle" eli yhdessä aletaan kerätä ja tenava sitten kerää loput lelut lattialta.

Vierailija
10/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että nykyvanhemmilla ei ole enää yhtään maalaisjärkeä vaan neuvolaan uskotaan kun jumalaan. Siinähän sitten alatte kasvattaa vasta 4-vuotiasta, voi olla aika vaikeaa...

Vierailija
11/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2v. kerää kaikki lelunsa lastenhuoneeseen kun käsken. Mutta toisaalta hänet on opetettu siihen pienestä pitäen ja hänestä se on ihan normaalia ja kivaa. Muutenkin hän on mukana kotitöissä, tyhjentää tiskikonetta, kattaa pöytää, vie vaatteet pyykkiin yms. pientä. Eli minusta et vaadi liikaa.

Vierailija
12/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan oleta että pieni lapsi kerää heti lelut YKSIN. Tämän yhdessä keräämisen voi aloittaa rutiinina jo 1-vuotiaan kanssa, ja sitten 3-vuotias osaa (ja ymmärtää) jo kerätä lelut ihan yksin.

Vierailija
13/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edelleen minua nopeampi laittamaan tavarat järjestykseen. Siivoamme edelleen yhdessä minä toisessa huoneessa ja tytär omassaan. Käy välillä tarkastamassa ettei äiti laiskottele.

Vierailija
14/14 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin samanikäinen, eikä millään " jaksa" siivota yksin!

levittää kyllä ahkeraan mutta...

tällähetkellä kyllä aika uhma menossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi