Mistä johtuu, etteivät ihmiset osaa enää tavuttaa?
Siis kun katselee noita viestiketjuja, joissa yhdistellään nimien ensimmäisiä tai viimeisiä tavuja jonkin muun nimen tms. tavuihin. Todella usein huomaa, että vastaaja on tavuttanut miten sattuu! On esim. miehen nimen eka tavu (muka), ja kun sitä alkaa pyörittelemään, niin ei siitä kyllä mitään nimeä saa aikaiseksi, eli on tavutettu väärin.
Kommentit (6)
Kyllä minä muistan, että meille opetettiin tavutusta tuollon 80-luvulla, kun ala-astetta kävin.
ap
Vierailija:
Kyllä minä muistan, että meille opetettiin tavutusta tuollon 80-luvulla, kun ala-astetta kävin.ap
Ja kaikille ei ole luotu sitä lahjaa, että oikeasti oppisi ja sisäistäisi sen, mitä koulussa opetetaan.
Jotenkin se vain olisi noloa, jos sattuisi tuollaisia pahemman luokan tavutusvirheitä, kuten ap:lle tuossa eräässä ketjussa :O
Vierailija:
Jotenkin se vain olisi noloa, jos sattuisi tuollaisia pahemman luokan tavutusvirheitä, kuten ap:lle tuossa eräässä ketjussa :O
peruskoulun käyneitä, kotiin jääneitä työväenluokkataustaisia naisia, joille koulutus, omat rahat ja itsenäisyys parisuhteessa ovat täysin tuntemattomia asioita.
onhan se kyllä niinkin, ettei itse tarvitse juuri tavutella mitään, kun tekstinkäsittelyt sun muut on keksitty. Kai se tavuttaminen on muinoin iskostettu niin hyvin tähän meikäläisen päähän, että on hankalaa ymmärtää, ettei kaikilla näin ole ;)
(Sorruin siis siihen, mistä usein arvostelen muita: pidän jotain minulle itsestäänselvää juttua sellaisena myös muille. Hyi minua! ;D)
ap
Vierailija:
Ei niillä tuntitaulukoilla ja työajoilla voi opettaa edes perusasioita kaikille. Ne lapset, joiden vanhemmat voivat jo kotona ennen koulun aloittamista tarjota sivistystä, tulevat olemaan etuoikeutettuja tulevaisuudessa. Koulussa ei enää opi.