Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset yleensä kysyvät jo ensitreffeillä, että asunko minä omistusasunnossa?

Vierailija
03.10.2017 |

Mitä sillä on väliä? Eivät ne kai yhteenmuuttoa vielä tuossa vaiheessa sentään suunnittele?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kysymyksestä en tiedä, mutta aika samaa rataahan nuo ensitreffien puheenaiheet kulkevat:

- arvot

- työpaikka

- koulutus

- entiset suhteet

- mitä etsii suhteelta

- seksimieltymykset

- harrastukset

- perhe

- asuinpaikka ja -tilanne

- viimeaikaiset matkailut

Vierailija
42/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset ovat tyhjätaskuja tai törsäilevät paljon ja haluavat päästä mahdollisimman halvalla asumisen suhteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo siinä iässä? Yleensä opiskelijoilta ei kysytä

Vierailija
44/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjätaskut ei kiinosta varsinkaan jos hän on kantismies, raha ja runsas omaisuus korvaa sen puuttuvan eksotiikan edes osittain.

Vierailija
45/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, millaisia naisia sinä deittailet. Minä en ole kysynyt keneltäkään tuollaista. Yksi mies kyllä kertoi ihan oma-aloitteisesti. Ehkä voisin jossain vaiheessa kysyä tuollaista, jos tulee puhetta asumisesta yleensä tai muuttoaikeista. 

Samaa mietin! Ei tulisi mielenkään kysyä deitiltä eikä keneltäkään muultakaan jos ei keskustelu nimenomaan koske vuokra-asuminen ja omistusasumisen hyviä ja huonoja puolia. 

Vierailija
46/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun suurehkossa (>100m2) perintöasunnossa jonka tulen saamaan omakseni sitten aikanaan. Deiteille sanon aina asuvani vuokralla mikä on tietyllä tavalla totta.

Vierailija
47/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisillä treffeillä kannattaa kysyä 'asuuko kanssasi kenties joku henkilö joka kokee olevansa suhteessa sinuun?'.

Vierailija
48/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen, kaikkien uusien tuttavuuksien kanssa tutustuminen kulkee samoja ratoja: työ, perhetilanne, asuminen, harrastukset jne. kartoitetaan yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja tarttumapintoja. 

Aika moni nainen tykkää sisustamisesta ja remontoimisesta. Jos miehelle asumisratkaisu on yhden tekevää, kunhan mahdollisimman halvalla pääsee, yhteistä tuskin on pidemmän päälle. 

Omassa elämänpiirissäni lähes kaikki asuvat omistusasunnossa. Jos aikuinen ihminen asuu vuokralla, siihen pitäisi olla hyvä syy. Itsekin toki asun omistusasunnossa, enkä välttämättä ole tästä muuttamassa kenenkään kanssa yhteiseen talouteen. 

Vierailija
49/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan kysynyt minulta,ei viestitellessä eikä deiteillä.

Vierailija
50/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa elämänpiirissäni lähes kaikki asuvat omistusasunnossa. Jos aikuinen ihminen asuu vuokralla, siihen pitäisi olla hyvä syy. Itsekin toki asun omistusasunnossa, enkä välttämättä ole tästä muuttamassa kenenkään kanssa yhteiseen talouteen. 

Tämä. Ja sen syyn on parempi olla todella hyvä. 

Vierailija
51/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen mieheni tiesin omistavan tämän asunnon n. Kk seurustelun jälkeen kun tuli puheeksi. Kysyin paljonko tässä on vuokra, ja sanoi että omistaa tämän. No, nuori lääkäri niin se ei sinällään ihmetyttänyt, mutta ensimmäinen ajatus oli, että millainen murheenkryyni tämän myymisestä aikanaan tulee. :D

Vierailija
52/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisten ikähaarukka on 22-30v, niin voisi olettaa miehen iän olevan +-30v.  Jos on ollut jo pidemmän aikaa työelämässä, niin kyllä itseäkin kiinnostaisi, että asuuko vuokralla vai omassa, ja jos vuokralla, niin miksei ei ole ostanut omaa. Siihen on kyllä ihan hyviä selityksiä, eli ei se vuokralla asuminen ole mikään ehdoton no go. Mutta en enää nykyään pystyisi parisuhteeseen henkilön kanssa, joka käyttää rahansa tuhlaten, joten ehkä taka-ajatuksena tässä olisi kartoittaa millainen rahankäyttäjä henkilö on. En siis tarkoita että vuokralla-asuja = tuhlaaja, tai etteikö omistusasunnossa voisi tuhalta ihan yhtälailla kuin vuokrallakin, vaan että kokonaiskuvan hahmottamisessa tämäkin on yksi tekijä.

Eli kyllä, voin ihan suoraan sanoa, että haluan miehen, jolla on hyvät rahataidot, joka on säästeliäs ja joka haluaa kerryttää varallisuutta. Mutta ei ole kiinnostusta siipeillä, kerään ihan itse oman varallisuuteni. En halua myöskään itselleni siipeilijöitä ja muutenkin on mukavampaa, jos parisuhteessa taloudellinen tilanne on molemmilla suurinpiirtein samalla tasolla.

Vierailija
53/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on miehet tätä kyselleet. Itse en rahaa ota puheenaiheeksi, koska se on moukkamaista.

Vierailija
54/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ei kiinnosta raha mutta treffi ilmoituksissa ja sovelluksissa toivotaan hyvin toimeentulevaa tai "asiansa hyvin hoitanutta" miestä.

Vierailija
55/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kysyisin nykyään finanssit mieheltä. Itsellä 2,5 asuntoa ja tilillä 50K.

Miehellä josta juuri erosin, oli pelkkää ulosottovelkaa eikä edelleenkään osannut maksaa laskujaan ajoissa... Raivostui minulle, kun luuli ettei asunto ole minun, kun kuuli ohimennen puheen tuosta asunnon puolikkaasta, josta en ollut hänelle kertonut.

Vierailija
56/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia ei kiinnosta raha mutta treffi ilmoituksissa ja sovelluksissa toivotaan hyvin toimeentulevaa tai "asiansa hyvin hoitanutta" miestä.

Kyllä miehen pitää +30 vuotiaana jo osata hoitaa omat asiat huolella.

T. 55

Vierailija
57/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi on vaan sellainen yleinen ja helppo chitchat-tason kysymys.

"Ai missä päin sä sitte nykyään asut?"

"No itseasiassa mä muutin just Helsingistä Lahteen pari kuukautta sitte"

"Ai jaa, ostiks ihan oman vai menitkö vuokralle"

"Vuokrakämppä, täytyy vähän katella et miten siel viihtyy ja ku ei mun työsopparikaan oo ku ens vuoden loppuun, et jääks sit sinne vai tuleeko taas muutto"

"Aa okei! No miltäs Lahti on vaikuttanu tähän mennessä?"

Näin mäkin ajattelen. Näitä keskusteluja tulee eteen aina välillä. Nykyään kyllä karsin jo viestittelyissä ja puheluissa nämä miehet pois joille pitää jutella kuin olisi työhaastattelu menossa. Yllä oleva keskustelu on hyvä esimerkki missä mies ei vie keskustelua mihinkään suuntaan eikä oikeaa vastavuoroista keskustelua synny. Ehkä he ovat sitten niitä jotka treffien jälkeen miettii miksi nainen kysyi sitä tai tätä. Ei ole paljon vaihtoehtoja, kun mies vastaa vaan tasan siihen mitä kysytään lisäämättä siihen sanaakaan omaa tai kysymättä itse mitään.

Vierailija
58/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyn useinkin, siis siinä kohtaa kun tulee puhetta esim että missä asutaan/millasissa asunnoissa. Ihan vaan mielenkiinnosta :D En oo mikään gold digger, omistan itsekin asunnon.

Tinderissä/ tindertreffeillä vaikuttaa olevan asia, joka käydään mahdollisimman alussa läpi.

Oikea vastaus tähän kysymykseen?

Toisinaan omistuasunnossa asuminen on jotain, mikä tulkitaan liiaksi naisen itsenäisyydeksi/  osoitukseksi sitoutumiskyvyttömyydestä/ muuten vain pelottavaksi/ jättää tilaa spekulaatiolle josko nainen myös tienaa enemmän/ joku muu syy.

Toisinaan sitten taas vuokra-asuminen, varsinkin näin jo keski-ikää lähestyessä voi olla selkeästi osoitus siitä, että yhä liian bailuvuosiin jämähtänyt/ ei omaa urakehitystä/ onkin joku random lokki/ joku muu syy.

Vierailija
59/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi on vaan sellainen yleinen ja helppo chitchat-tason kysymys.

"Ai missä päin sä sitte nykyään asut?"

"No itseasiassa mä muutin just Helsingistä Lahteen pari kuukautta sitte"

"Ai jaa, ostiks ihan oman vai menitkö vuokralle"

"Vuokrakämppä, täytyy vähän katella et miten siel viihtyy ja ku ei mun työsopparikaan oo ku ens vuoden loppuun, et jääks sit sinne vai tuleeko taas muutto"

"Aa okei! No miltäs Lahti on vaikuttanu tähän mennessä?"

20-vuotiailla varmaankin, 40-vuotialla ei.

Vierailija
60/60 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kysymyksestä en tiedä, mutta aika samaa rataahan nuo ensitreffien puheenaiheet kulkevat:

- arvot

- työpaikka

- koulutus

- entiset suhteet

- mitä etsii suhteelta

- seksimieltymykset

- harrastukset

- perhe

- asuinpaikka ja -tilanne

- viimeaikaiset matkailut

Ensimmäisillä treffeillä nuo kaikki? Eissaatan.. tai ihmekös olen sinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän