Menisitkö aamulla töihin, jos lämpö nyt 37.5?
Kommentit (24)
Menisin jos ei aamulla ois tuota tai enempää. Mut jos aamulla ois 37, 5 tai yli ni en
Mikä sun normaali ruumiinlämpö on? Itsellä 35, joten 37,5 tuo minulle jo selvästi heikon olon.
Noilla oireilla parempi varmaan jäädä kotiin, jottei tauti ihan hurjaksi yltyisi. Itselläni tuo lukema kyllä tuntuisi jo, ku. Normaalisti lämpö 36 pintaan tai allekin.
En menisi edes terveenä, on hujoppi pomo sen verran huono pomo!
Mä miettisin sitä vasta aamulla. Menisin jos olo ok, jos huono olo niin en menisi.
Menisin :( se että voi jäädä kotiin lepäämään tarkoittaa että on jo oikeesti puoliksi kuollut.
Joutuisin luultavasti menemään, koska olisin todennäköisesti jo ihan kunnossa aamulla. Sairastan lähes aina hyvin lievästi. Oikeastaan ärsyttävää, koska edes joskus olisi kiva hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin.
Pakko olisi mennä. Ei saa saikkua jos ei ole kuumetta ja minulla nousee lämpö/kuume aina vasta illalla.
Kiitos sarjasaikuttajien, nykyään vaaditaan sairaslomatodistus jo ekasta päivästä.
En menis. Mulle tuo on jo paljon ja ei yön aikana ehdi ihmeitä tapahtua. Aamulla lämpöä voi olla vähemmän, mut niin aamulla heti herättyä on, se nousee jos nousee vasta sit kun on ollut jonkun aikaa hereillä.
Mut nyt jos olis tuon verran niin tuskin olisin aamulla ihan ok.
En menis, koska on työpaikka, josta on todella helppo olla pois 1-2 päivää. Ei tarvii mitään todistuksia mistään. Oon joskus ollut poissa pari päivää, vaikka en sairas oikeasti ollutkaan..
En menisi, mutta normaali lämpöni on n. 36. Tällä hetkellä arvon itsekin huomista työpäivää, sillä lämpöä on 37,2. Teen töitä ihmisten kanssa, ja työ on vaativaa. Pois jääminenkin vain on todella vaikeaa, kun työt eivät odota.
Vierailija kirjoitti:
kurkku lievästi kipeä ja päästä särkee lisäksi.
Helppo vastaus, ei missään tapauksessa! Vaikka sinä jotenkin töistäsi selviytyisitkin, on totaalisen väärin että sinä työmatkalla, töissä ja kotimatkallasi tartutat flunssasi mahdollisesti kymmeniin muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Joutuisin luultavasti menemään, koska olisin todennäköisesti jo ihan kunnossa aamulla. Sairastan lähes aina hyvin lievästi. Oikeastaan ärsyttävää, koska edes joskus olisi kiva hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin.
Sama juttu. Monesti viikolla saattaa olla joitain oireita muttei kuitenkaan sellaisia, että kehtaisi jäädä hyvällä omallatunnolla kotiin. Viikonloppuna sitten puhkeaa itse tauti ja on la ja su ihan kanttuvei. Ja kas, maanantaiaamuna onkin jo työkunnossa. Minäkin toivon joskus vaikkapa 38 asteen kuumetta mutta haaveeksi taitaa jäädä. Moinen kuume on ollut viimeksi n. 25 sitten. Ja juu, olen sen ajan kasvatteja, joille iskostettiin että jos kuumetta ei ole niin sitten vain kouluun/työhön.
Normaalilämpöni on 36.4. Katson sitten, mikä tilanne aamulla. Hoitotyössä olen, joten sairaana ei hyvä mennä tartuttamaan ja lisäksi lääkkeiden kanssa ei ole ihan kartalla välttämättä, jos lämpöä. Mulla tuntuu jo 37.2 siten, että on hajamielinen olo. Saikkutodistus pitää kuitenkin hakea toiselta puolelta kaupunkia, jos jää pois päiväksikään.
Tottakai menisin. Kotiin jäädään vasta kun on pää kainalossa.
Mulla on ollut kroonisesta sairaudesta johtuen koko vuoden 37,3 - 37,5 ja olen ollut koko ajan työssä. Normaali lämpöni oli ennen diagnoosia 36.6 mutta sellaisia lukemia ei ole enää aikoihin näkynyt. Mutta pitää vain jaksaa...
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun normaali ruumiinlämpö on? Itsellä 35, joten 37,5 tuo minulle jo selvästi heikon olon.
35 eli olet kuollut?
Menisin. Minulla nousee lämpö, jos on noustaakseen, 39 asteeseen. 40 on joskus ollut. Silloinkin vielä kävelykunnossa.
Eipä tuollaisia kannata muilta kysyä. Ihmiset ovat niin erilaisia. Jää kotiin jos on huono olo.
En menisi.