Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yleistä? Holhoava mies.

Vierailija
03.10.2017 |

Olen seurustellut mieheni kanssa noin vuoden. (Eka pitkä suhde minulle ja isäni kuoli, kun olin 7v, niin siksi vähän kokemusta miehistä ja parisuhteesta) Ja nyt kiinnostaisi tietää, että holhoavatko kaikki miehet naisiaan? Esimerkiksi, kun lähdemme jonnekkin hän saattaa kysyä, että muistitko käydä vessassa? Ruokaa laittaessa hän tarkistaa selän takana miten minulla menee ja ohjeistaa, vaikka mielestäni osaan tehdä ruokaa. Elokuvaa katsoessa, hän saattaa ruveta selostamaan minulle juonta, vaikka osaan kyllä lukea. Jne. Hän on minua 4 vuotta vanhempi, että voisiko se johtua siitä? Vai ovatko miehet vain tuollaisia aina?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä nuorempia sisaruksia? Hänelle on saattanut jäädä esikoisen rooli päälle, ja tilanne saattaa ratketa ihan sillä, että otat köytöksen puheeksi.

Miehelläni on kaksi yli kymmenen vuotta nuorempaa siskoa, että se voisi selittää asiaa. Ja myönnän, että olen hieman huithapeli luonne tarkkaan mieheeni verrattuna, ja itse olen miettinyt, että onkohan se syy holhoamiseen. Pitää varmaan ottaa asia puheeksi, Ajattelin ensin vain varmistaa, että onko tyypillistä käytöstä miehille. Ap

Vaikka olisit suurpiirteisempi kuin mies se ei tarkoita sitä, että sinun ja kaikkien muiden ihmisten tulisi toimia kuten mies, olla yhtä tarkka kaikessa. Huomaatko miten hän on saanut sinut jo vähättelemään itseäsi?

En varsinaisesti vähätellyt itseäni, mutta olemme huolellisuudessa aika erilaiset. Minä hukkailen tavaroita helposti ja noloa tunnustaa, että vessaa on myös etsitty hädässä, kun vessakäynti kotona unohtui. Vai rupesinko nyt vähättelemään taas itseäni? Olen siis 22v. Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen mieheeni. Hän on hellä ja huomaavainen. Ap

Vierailija
22/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt heti leimatko hulluksi narsistiksi.  Mies voi olla myös vain ylihuolehtivainen. Itselläni on samanlaisia (omasta mielestänikin) ärsyttäviä piirteitä. Monesti kyselen mieheltä ennenkuin ollaan lähdössä jonnekin, että tarvitseeko mennä wc, muistitko avaimen, kännykän, lompakon yms. Olen perinyt luonteeni vanhemmiltani jotka molemmat työskentelevät opetusalalla. Välillä mies sanoo asiasta, jos ns. innostun liikaa. Ymmärrän tämän erittäin hyvin ja lopetan kyselemisen. Juttele ensin miehen kanssa. Siitä selviää jo aika paljon ymmärtääkö mies omaa käytöstään vai alkaako puolustelemaan.

Tuollainen ei ole huolehtimista vaan toisen kutistamista alisteiseen asemaan. Sinä ääneen oletat ettei miehesi joka täysi-ikäinen, osaa huolehtia omista asioistaan. Älä ole hänelle äiti. Lopeta tuollainen heti.

Sama neuvo  jokaikiselle puolisoaan kuin pikkulasta neuvovalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ”holhoan” miestäni. Osaan vain joitain asioita paremmin kuin hän. Mieheni taas saattaa vastata omista osaamisalueistaan, joita en hallitse. Se on minusta ihan luonnollista, eikä todellakaan alistavaa! Kärjistetyy esimerkki: jos puoliso ei muista käydä vessassa kotoa lähtiessä, eikö se ole hyvä, että toinen puoliso muistuttaa??! Järki käteen ihmiset!!!

Vierailija
24/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikuisilla naisilla" menee aina tunteisiin jos mies tietää paremmin ja yrittää säästää pariskuntaa turhalta tuskalta tai rahanmenolta. Mutta ehei, silloin mies on narsisti tai kontrolloiva. :D

Vierailija
25/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aikuisilla naisilla" menee aina tunteisiin jos mies tietää paremmin ja yrittää säästää pariskuntaa turhalta tuskalta tai rahanmenolta. Mutta ehei, silloin mies on narsisti tai kontrolloiva. :D

Samaa voisin sanoa miehistä. Pienestä asiasta suureen asti.

Kyllä aikuisen ihmisen tulee  pystyä huolehtimaan asioistaan olettamatta että joku toinen ne hoitaa. Minä en ole mieheni äiti joten jos hän osaa huolehtia siitä että ottaa lompakon mukaansa lähtiessään tankkaamaan autoa, se on hänen oma häpeänsä.

Vierailija
26/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisin sanoa miehistä. Pienestä asiasta suureen asti.

Kyllä aikuisen ihmisen tulee  pystyä huolehtimaan asioistaan olettamatta että joku toinen ne hoitaa. Minä en ole mieheni äiti joten jos hän EI  osaa huolehtia siitä että ottaa lompakon mukaansa lähtiessään tankkaamaan autoa, se on hänen oma häpeänsä.

Vierailija
27/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä miehenä tunnen useitakin hyvinkin holhoavia naisia, mutta sehän on vain hyvä asia. Kun taas mies huolehtii asioista on se narsisti. Naiset on kyllä nykyään vinksahtaneita. Minulla on vaimo, joka on ihana, mutta niin epäkäytännöllinen ja huolimaton. En alistamis tarkoituksessa pidä huolta myös hänen asioistaan, vaan ihan rakkaudesta. Kyllä hän varmasti myös pärjäisi ilman minuakin, mutta välttyy monilta harmeilta, kun autan häntä.

Vierailija
28/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen usein itse tuntee, huolehtiiko toinen hyvyyttään vai haluaako nousta puolison yläpuolelle kaikkitietävänä. Äänensävyssä ja eleissä on eroa ja siten myös tunnevasteessa. Ap nimenomaan ihmetteli, onko holhoaminen normaalia. Olet aikuinen vaikka olisit miten nuorempi, et ole lapsi tai ohjeistettava jos et neuvoa erikseen kysy. Kertoo valitettavasti arvostuksen puutteesta, eikä hyväntahtoisuudesta.

Vierailija
29/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä miehenä tunnen useitakin hyvinkin holhoavia naisia, mutta sehän on vain hyvä asia. Kun taas mies huolehtii asioista on se narsisti. Naiset on kyllä nykyään vinksahtaneita. Minulla on vaimo, joka on ihana, mutta niin epäkäytännöllinen ja huolimaton. En alistamis tarkoituksessa pidä huolta myös hänen asioistaan, vaan ihan rakkaudesta. Kyllä hän varmasti myös pärjäisi ilman minuakin, mutta välttyy monilta harmeilta, kun autan häntä.

No ei kai kukaan sen enempää arvosta pirttihirmuja, jotka pitävät itseään miehen äidin korvikkeena. Kuulostaa ihanalta että huolehdit vaimostasi ja hyväksyt hänen luonteenpiirteensä. Keskinäinen arvostus pelaa. Ap ei ehkä tunne itseään arvostetuksi, muuten olisi varmaan tehnyt aloituksen "onko muillakin yhtä avuliaita/ huolehtivia poikaystäviä?".

Vierailija
30/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan sen enempää arvosta pirttihirmuja, jotka pitävät itseään miehen äidin korvikkeena. Kuulostaa ihanalta että huolehdit vaimostasi ja hyväksyt hänen luonteenpiirteensä. Keskinäinen arvostus pelaa. Ap ei ehkä tunne itseään arvostetuksi, muuten olisi varmaan tehnyt aloituksen "onko muillakin yhtä avuliaita/ huolehtivia poikaystäviä?".[/

Olisin ehkä voinut otsikoida toisin, mutta itseä lähinnä mietitytti, että onko holhoaminen yleistä parisuhteessa vai ei. Tällaisia ajatuksia nousee mieleen, kun on elämän ensimmäinen pidempi suhde ja tietenkin toivoisi, että kaikki menee hyvin. Holhoaminen on ollut minulle vain niin uusi kokemus, koska olen pitkään pärjännyt omillani. Kiitos kovasti ajatuksistanne. Ap

Vierailija
31/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä että miehelläsi on jokin tunnelukko. 

Onko hän menneisyydessään joutunut ikätasoaan vastuullisempiin hommiin, kuten vaikka pitämään huolta pienemmästä sisaruksesta kun vanhemmat eivät ole huolehtineet?

Kontrolloinnin tarve ei ole välttämättä toisen alistamista omaan tahtoonsa, vaan se voi olla myös omaa vakuuttelua siitä että asiat menevät "oikein" koska muuten oma pää sekoaa. 

Mitä tapahtuu jos vastaat miehelle ystävällisesti hymyillen että "Kiitos, osaan huolehtia itse vessa-asiani."

Vierailija
32/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaisi siltä että miehelläsi on jokin tunnelukko. 

Onko hän menneisyydessään joutunut ikätasoaan vastuullisempiin hommiin, kuten vaikka pitämään huolta pienemmästä sisaruksesta kun vanhemmat eivät ole huolehtineet?

Kontrolloinnin tarve ei ole välttämättä toisen alistamista omaan tahtoonsa, vaan se voi olla myös omaa vakuuttelua siitä että asiat menevät "oikein" koska muuten oma pää sekoaa. 

Mitä tapahtuu jos vastaat miehelle ystävällisesti hymyillen että "Kiitos, osaan huolehtia itse vessa-asiani."

Ajattelinkin huomenna kysyä asiaa. Äsken teimme iltapalaa ja pääsin jo kysymään, että epäileekö hän minun keittotaitoja, kun tarkistaa ja ohjailee minua. Hän hieman hämmästyi kysymystäni, mutta vastaus oli, että hän varmasti alitajuisesti häärää taustalla, koska hän on tottunut auttamaan nuorempia siskojaan. Hän oli kovin pahoillaan, kun tajusi että se voi hämmentää minua. Ap

Vierailija
33/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mä en kyllä pystyis, tulis semmoset isä fibat et nounou.

Vierailija
34/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua mä en kyllä pystyis, tulis semmoset isä fibat et nounou.

Minusta tämä tuntuu hämmennyksestä huolimatta tavallaan kivalle. Minä en omaa isääni muista ja en siksi voi saada mitään isäfiboja. Tuntuu turvalliselta, kun toimen huolehtii, mutta tietenkin hieman outoa, kun en ole tottunut. Ap

Vierailija
35/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade, haluaisin tuollaisen miehen!!! En millään jaksa koko ajan olla niin aikuinen ja huolehtia asioista. No, vessa asiat vielä menee, mutta muut voisin ulkoistaa.

Vierailija
36/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin mies on tuollainen. Se on jotenkin hellyyttävää. Kerrankin kun paistoimme munkkeja niin tämä mies vielä töistä soitteli ja huolehti, että paistohomma onnistui ja että levyt meni lopuksi kiinni. Sielä me kaksi aikuista naista hihittelimme suunpielet sokerissa, että kyllä isukki.

Vierailija
37/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mikään holhoava ole, vaan helvetin lapsellinen. Hyi olkoon. Hymyilee varmaan sillä lailla typerän maireasti ja puhuu mielestään mukavan pehmosti. Vie takaisin yläasteelle.