Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä? Holhoava mies.

Vierailija
03.10.2017 |

Olen seurustellut mieheni kanssa noin vuoden. (Eka pitkä suhde minulle ja isäni kuoli, kun olin 7v, niin siksi vähän kokemusta miehistä ja parisuhteesta) Ja nyt kiinnostaisi tietää, että holhoavatko kaikki miehet naisiaan? Esimerkiksi, kun lähdemme jonnekkin hän saattaa kysyä, että muistitko käydä vessassa? Ruokaa laittaessa hän tarkistaa selän takana miten minulla menee ja ohjeistaa, vaikka mielestäni osaan tehdä ruokaa. Elokuvaa katsoessa, hän saattaa ruveta selostamaan minulle juonta, vaikka osaan kyllä lukea. Jne. Hän on minua 4 vuotta vanhempi, että voisiko se johtua siitä? Vai ovatko miehet vain tuollaisia aina?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja nopeasti!

Vierailija
2/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mutta ota nyt ensin asia puheeksi miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hienovaraista alistamista. Miettisin tarkkaan haluaisinko jatkaa suhdetta ja tarkoitan tätä vakavissani. Mies manipuloi sinut uskomaan, ettet ole kykenevä huolehtimaan itsestäsi. Terve kumppani ei kohtele puolisoaan noin.

Vierailija
4/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea termi on kontrolloiva mies. Juokse.

Vierailija
5/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä nuorempia sisaruksia? Hänelle on saattanut jäädä esikoisen rooli päälle, ja tilanne saattaa ratketa ihan sillä, että otat köytöksen puheeksi.

Vierailija
6/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunä olet osoittautunut ehkä vähän hitaaksi, etkä ilmeisestikään ole ihan niin hyvä kokki kuin ajattelet. Oletteko joskus lähteneet johonkin mstkaan ja sinun on pitänyt huonolla hetkellä mennä vessaan.

Vierailija
7/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle rupeisi tollasta tekemään, kysysin, voiko tulla pyyhkimään perseeni, kun käyn paskalla, kun en itse oikein osaa..

Vierailija
8/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunä olet osoittautunut ehkä vähän hitaaksi, etkä ilmeisestikään ole ihan niin hyvä kokki kuin ajattelet. Oletteko joskus lähteneet johonkin mstkaan ja sinun on pitänyt huonolla hetkellä mennä vessaan.

Tässä yllä sinulle Ap strereotyyppisen narsistin vastaus.

Vierailija
9/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on samanlainen. Olen jo tottunut, yhdessä on oltu 22v. Kerran mieheni sanoi ravintolassa kesken ruokailun, että oletko muistanut käydä vessassa? Kaikki kääntyivät katsomaan minua odottavan näköisenä ja minä pöllö hämmentyneenä vastasin, että en. Sitten nousin pöydästä ja käväisin vessassa. Kaikki varmaan luulivat, että olen joku idiootti, housuun kuseksia, jos mies ei muista huolehtia vessakäynneistä. Kotona kysyin mieheltäni, että miksi teki niin? Hän taas oli sitä mieltä, että minä en muista käydä vessassa silloin kun vessa on lähellä ja sitten hän joutuu etsiä minulle vessaa, kun hätä on jo kova. Näin on kyllä pari kertaa käynyt. 😂

Vierailija
10/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle rupeisi tollasta tekemään, kysysin, voiko tulla pyyhkimään perseeni, kun käyn paskalla, kun en itse oikein osaa..

Minä vastaisin, että huuda sitten pyyhkimään ja pyyhkisin kyllä. Olen sitä tehnyt kahdelle lapsellekin, miksei sutten sinulle.

Vierailija
11/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hienovaraista alistamista. Miettisin tarkkaan haluaisinko jatkaa suhdetta ja tarkoitan tätä vakavissani. Mies manipuloi sinut uskomaan, ettet ole kykenevä huolehtimaan itsestäsi. Terve kumppani ei kohtele puolisoaan noin.

Samaa mieltä. Ei ikinä tule olemaan tasa-arvoinen suhde. Mun ex oli tuollainen, se alentuvuus ja aliarvostus vain paheni. En ollut ikinä mitään ja hän tuhosi itsetuntoni, itsenäisyyteni pitkäksi aikaa.

Tapa hallita ja nostaa omaa huonoa itsetuntoa.

Ei ole ikä-vaan luonne(vika)kysymys. Useimmat miehet ei ole tuollaisia, nykyinen mieheni arvostaa ja uskoo minua. Olen itsenäinen ja kykenevä.

Juokse ja lujaa.

Vierailija
12/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yllä sinulle Ap strereotyyppisen narsistin vastaus.

Tässä yllä sinulle ap yli-itsevarman kyökkipsykologin kommentti.

Vierailija
13/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä nuorempia sisaruksia? Hänelle on saattanut jäädä esikoisen rooli päälle, ja tilanne saattaa ratketa ihan sillä, että otat köytöksen puheeksi.

Häh? Meinaat että mies muuttuu ihan toisenlaiseksi yhdellä sanomisella? Tai edes sadalla. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
14/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä siis olette? Onko seksissä kuin tuollaista? Alistutko helposti ja et sano vastaan mitään? Hyi heijaa, en voisi olla tuollaisessa suhteessa ja ei minusta olisi voinut koskaan mitään lammasta tullakaan, vanhempani eivät minua sellaiseksi kasvattaneet...

Vierailija
15/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt heti leimatko hulluksi narsistiksi.  Mies voi olla myös vain ylihuolehtivainen. Itselläni on samanlaisia (omasta mielestänikin) ärsyttäviä piirteitä. Monesti kyselen mieheltä ennenkuin ollaan lähdössä jonnekin, että tarvitseeko mennä wc, muistitko avaimen, kännykän, lompakon yms. Olen perinyt luonteeni vanhemmiltani jotka molemmat työskentelevät opetusalalla. Välillä mies sanoo asiasta, jos ns. innostun liikaa. Ymmärrän tämän erittäin hyvin ja lopetan kyselemisen. Juttele ensin miehen kanssa. Siitä selviää jo aika paljon ymmärtääkö mies omaa käytöstään vai alkaako puolustelemaan.

Vierailija
16/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa: "Sovitaanko, että muistan ihan itse käydä vessassa?"

Elokuva: "Kuule, ei tarvitse selittää juonta, tajuan sen kyllä."

Ruoka: Tästä voi kehittää monenlaisia keskusteluja. Jos mies ohjeistaa, kysele lisää, pyydä perustelemaan miksi pitäisi tehdä kuten hän sanoo, tee vastaehdotuksia, kehitelkää reseptiä yhdessä. Syödessä jatka keskustelua siitä, miltä ruoka maistuu, kun tuli tehtyä sitä tai tätä.

Eli tarpeettomista huolehtimisista voit huomauttaa, ja jos ei mene perille, myös kysyä, miksi mies kokee tarpeelliseksi muistuttaa aikuiselle ihmiselle vessakäynnistä. Jne. Mahdollisuuksien mukaan muuta ohjeistaminen keskusteluksi.

Vierailija
17/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on kaksi yli kymmenen vuotta nuorempaa siskoa, että se voisi selittää asiaa. Ja myönnän, että olen hieman huithapeli luonne tarkkaan mieheeni verrattuna, ja itse olen miettinyt, että onkohan se syy holhoamiseen. Pitää varmaan ottaa asia puheeksi, Ajattelin ensin vain varmistaa, että onko tyypillistä käytöstä miehille. Ap

Vierailija
18/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on samanlainen. Olen jo tottunut, yhdessä on oltu 22v. Kerran mieheni sanoi ravintolassa kesken ruokailun, että oletko muistanut käydä vessassa? Kaikki kääntyivät katsomaan minua odottavan näköisenä ja minä pöllö hämmentyneenä vastasin, että en. Sitten nousin pöydästä ja käväisin vessassa. Kaikki varmaan luulivat, että olen joku idiootti, housuun kuseksia, jos mies ei muista huolehtia vessakäynneistä. Kotona kysyin mieheltäni, että miksi teki niin? Hän taas oli sitä mieltä, että minä en muista käydä vessassa silloin kun vessa on lähellä ja sitten hän joutuu etsiä minulle vessaa, kun hätä on jo kova. Näin on kyllä pari kertaa käynyt. 😂

:D :D 

Vierailija
19/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Meinaat että mies muuttuu ihan toisenlaiseksi yhdellä sanomisella? Tai edes sadalla. Anna mun kaikki kestää.

Ei sitä tietenkään yhtäkkiä muutu ihan päinvastaiseksi, mutta todellista muutosta voi oikeasti tapahtua, kun tajuaa kiinnittää siihen huomiota. Olen itse tällainen perheen esikoinen, joka pienenä tottui huolehtimaan aina kaikesta. Niinpä huolehdin ja annoin neuvoja sitten perheen ulkopuolellakin. Kyllä minä olen ihan oikeasti vuosien mittaan muuttunut, kun sain käytöksestäni palautetta ja olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Välillä kyllä pitää purra hammasta, että en menisi puuttumaan tilanteeseen, kun näyttää siltä, että joku tekee asiat huonosti.

Jos ap:n miesystävällä läheisimmät ihmissuhteet ovat tähän mennessä olleet suhteet nuorempiin sisaruksiin eikä mies ole sosiaalisesti kovin lahjakas, niin malli on hyvinkin saattanut jäädä päälle. Ei sitä tajua lähteä muuttanaan, jos kukaan ei kerro siitä. Minullakin meni pitkään ennen kuin tajusin, että käytökseni ärsyttää muita. Varsinkin, kun pienenä sain aina paljon positiivista palautetta siitä, että huolehdin nuoremmista sisaruksista.

Toki on myös mahdollista, että ap:n mies on alistava narsisti. Mitenkään varmaa se ei kuitenkaan ole. Kannattaa ainakin yrittää keskustella ensin.

Vierailija
20/37 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on kaksi yli kymmenen vuotta nuorempaa siskoa, että se voisi selittää asiaa. Ja myönnän, että olen hieman huithapeli luonne tarkkaan mieheeni verrattuna, ja itse olen miettinyt, että onkohan se syy holhoamiseen. Pitää varmaan ottaa asia puheeksi, Ajattelin ensin vain varmistaa, että onko tyypillistä käytöstä miehille. Ap

Vaikka olisit suurpiirteisempi kuin mies se ei tarkoita sitä, että sinun ja kaikkien muiden ihmisten tulisi toimia kuten mies, olla yhtä tarkka kaikessa. Huomaatko miten hän on saanut sinut jo vähättelemään itseäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme