Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kärsin peruskoulun aikaisesta kiusaamisesta vasta nytten.

Vierailija
03.10.2017 |

Peruskoulun aikana syrjiminen ja haukkuminen vaikutti minuun siten, että piilouduin kovan kuoreni alle. Nykyään nämä muistot aiheuttavat minulle kamalaa ahdistusta aina, kun olen yksin. Esimerkiksi eilen kun nämä ajat tulivat mieleeni, rupesin tuntemaan kamalaa vihaa itseäni kohtaan ja kaadoin kupillisen kuumaa vettä jalalleni. Itsetuhoisuudesta en esimerkiksi kärsinyt ylä- tai alasteen aikana. Mistä johtuu, että en kiusaamisen aikaa kokenut inhoa itseäni kohtaan, mutta nyt kun asiani menevät pääosin hyvin, olen alkanut inhoamaan itseäni?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonasi on jakautunut ääripäihin tässä suhteessa ja mielesi yrittää löytää tasapainoa itseinhon ja rakkauden/kunnioituksen välillä.

Ympäristöstä ei tule enää yltiönegatiivisia signaaleja ja mielesi ei ole vielä tottunut tähän, joten simuloit negatiivisia signaaleja aiheuttamalla itsellesi hallaa.

Vierailija
2/3 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä persoonasi on koulukiusaamisen johdosta jakaantunut false self -rakenteeksi. Jotkut elää sellaisen kanssa koko ikänsä. Jokin on nyt muuttanut tilannetta ja todellinen kipu pyrkii pintaan. Psykoterapia auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tilanteesi ikävältä, ap. Minulla kiusaaminen on vaivannut juuri eniten silloin lapsena, ja nuorena, kun minä en kyennyt suojakuorta rakentamaan, joten en osaa suoraan auttaa tai tarjota vertaiskokemusta.

Luulen että sopiva psykoterapeutti voisi osata auttaa sinua selvittämään tuota, etenkin kun satutat istsäsi, tuntuu että apua pitäisi saada pian. Suomen psykologiliitto pitää verkkosivulla listaa psykoterapeuteista, tsekkaa paikkakuntasi tarjonta siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän